میلاد بیگی، تکواندوکار ایرانی تیم ‌ملی جمهوری آذربایجان به عنوان تنها نماینده این کشور در مسابقات انتخابی المپیک قاره اروپا شرکت خواهد کرد.

به گزارش مشرق، جمهوری آذربایجان که از طریق رنکینگ توسط رادیک عیسی‌اف یک سهمیه المپیک گرفته است به دنبال کسب سهمیه در یک وزن دیگر است. با انتخاب رضا مهماندوست، سرمربی ایرانی تیم آذربایجان، میلاد بیگی ملی‌پوش سابق تیم ‌ملی ایران با تیم آذربایجان در مسابقات انتخابی قاره سبز شرکت می‌کند.

بیگی پیش از این نیز برای تیم آذربایجان به مدال طلای بازی‌های اروپا دست پیدا کرده است.

به گزارش ایسنا، بعد از پایان ر‌قا‌بت‌های تکواندوی انتخابی المپیک از طریق سیستم رنکینگ، شش تکواندوکاری که در هشت وزن المپیکی (چهار وزن زنان و چهار وزن مردان) در بین شش نفر برتر رنکینگ حضور داشتند، راهی المپیک ریودوژانیرو شدند.

10 تکواندو کار دیگر از طریق ر‌قا‌بت‌های انتخابی قاره‌ای جواز حضور در المپیک را کسب می‌کنند و مسابقات تکواندوی انتخابی المپیک در قاره اروپا طی روزهای 26 و 27 دی ماه در شهر استانبول برگزار می‌شود.

تیم‌هایی می‌توانند در مسابقات قاره‌ای با دو نماینده حضور داشته باشند که از طریق سیستم رنکینگ سهمیه نگرفته باشند و کشورهایی که یک تکواندوکار از این طریق رنکینگ سهمیه گرفته‌اند می‌توانند یک نماینده دیگر در ر‌قا‌بت‌های کسب سهمیه قاره‌ای داشته باشند.

بازی‌های انتخابی المپیک در قاره آسیا طی روزهای 31 فروردین و یکم اردیبهشت ماه به میزبانی فیلیپین برگزار می‌شود. تیم ایران که سه سهمیه از طریق سیستم رنکینگ کسب کرده است در بخش مردان حضور پیدا نمی‌کند، اما در بخش بانوان تیم ایران با ترکیب کیمیا علیزاده و اکرم خدابنده در این ر‌قا‌بت‌ها حضور دارد.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس