کد خبر 522130
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۰

وزیر ورزش و جوانان در جلسه شورای شهر تهران با اشاره به مطالبات به حق مردم در حوزه ورزش، حمایت این شورا را برای تکمیل پروژه‌ها، افزایش سرانه ورزشی، حمایت از دو تیم پر طرفدار شهر و توجه بیشتر به ورزش بانوان خواستار شد.

به گزارش مشرق، محمود گودرزی که صبح دیروز در دویست و بیست و ششمین جلسه علنی شورای شهر به منظور بررسی و تبادل نظر در خصوص برنامه‌ها و اقدامات وزارتخانه در شهر تهران شرکت کرده بود، از شورای شهر خواست برای توسعه ورزش و افزایش سرانه ورزشی تهران پیگیری‌های لازم را انجام دهد.

مهم‌ترین درخواست وزیر ورزش از اعضای شورای شهر پیگیری اختصاص ورزشگاه به دو تیم پرطرفدار پایتخت بود که پس از پیشنهاد وی  و حمایت اعضا، این مسئله به تصویب شورا رسید و ورزشگاه شهید کاظمی با مساحتی حدود 90 هزار متر مربع و زیربنایی به مساحت 12 هزار مترمربع و گنجایش 15 هزار نفر تماشاگر واقع در منطقه 19 به باشگاه استقلال واگذار شد و استادیوم امام رضا(ع) در مجموعه‌ای به وسعت 44 هزار و 200 مترمربع در منتهی علیه محدوده جنوبی منطقه 18 به باشگاه پرسپولیس اختصاص داده شد.

همچنین گودرزی در خصوص مسقف شدن ورزشگاه آزادی که یکی از بزرگ‌ترین سرمایه های ملی ایران در بخش ورزش است، از نمایندگان مردم در شورای شهر تهران خواست که با جدیت در عملیاتی کردن این پروژه وزارت ورزش و جوانان را یاری کنند. (با تایید قالیباف، شهردار تهران قرار بود که این سازمان حمایت‌های لازم را از این پروژه انجام دهد که تاکنون این مهم عملیاتی نشده است.)

با توجه به جمعیت بالای زنان در شهر تهران و سبک زندگی موجود در این شهر گودرزی از اعضای شورای شهر خواست که توجه ویژه‌ای به پروژه استادیوم 40 هزار نفری بانوان داشته باشند. این پروژه با مساحت 49 هزار متر مربع در ضلع شمال غرب مجموعه ورزشی آزادی تهران واقع شده و در بالابردن سرانه ورزش در بخش بانوان استان نقش بسزایی خواهد داشت.

همچنین در خصوص بازسازی ورزشگاه شیرودی که از قدیمی ترین ورزشگاه های تهران است و در مرکز این شهر قرار دارد، وزیر ورزش و جوانان همکاری شورای شهر را برای به ثمر رسیدن اهداف تعریف شده این پروژه که می‌تواند به توسعه ورزش در کلان شهر تهران منجر شود، خواستار شد.

گودرزی همچنین با اشاره به هدف تعریف شده یک متر مربع سرانه ورزشی و نیاز روز افزون جمعیت میلیونی شهر تهران، حمایت شورای شهر را برای بالا بردن سرانه ورزشی این شهر که در حال حاضر 43 سانتیمتر مربع است خواستار شد.
منبع: سایت وزارت ورزش و جوانان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس