در کنگره جاودانه‌های نور و تصویر از ابراهیم حاتمی‌کیا‌، حسین مهدویان‌، نرگس آبیار‌، محمود داودی‌ و فرج‌الله سلحشور تقدیر می‌شود.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، رییس بسیج صداوسیما این خبر را در نشست خبری صبح امروز در جمع خبرنگاران اعلام کرد.

محمود عاطفی گفت: من فکر می‌کنم هنر در ایثار هنرمندان شهید تجلی پیدا می‌کند تا در سفره‌نشینی شبکه‌های معاند. هنرمندان شهید هنر را در سفره حرام دیگران ندیدند. من فکر می‌کنم اساس و مبنا در هنری که رنگ و بوی انسانی دارد این است که اگر نتواند صدای مظلومیت ملت‌های زیر ظلم را به گوش همگان برساند، هنر نیست بلکه توهم است.

رییس بسیج صداوسیما در نشست خبری کنگره جاودانه‌های نور و تصویر که از سلسله کنگره‌های 2000 شهید هنرمند امروز چهارشنبه (23 دی ماه) در سالن جلسات میثاق بسیج صداوسیما برگزار شد، به همراه علیرضا رستگاران، دبیر کنگره به بیان سخنانی درباره اهداف و نحوه برگزاری کنگره پرداختند.

عاطفی سخنانش را اینگونه آغاز کرد: موضوع شهدا به ویژه شهدای عرصه هنر از این جهت حائز اهمیت است که یادآوری و ذکر آنها به عنوان حلقه‌های وصل از دوران تاریخی و پرافتخار ایران یعنی دوران دفاع مقدس شناخته می‌شوند. هرچقدر از آن دوران برحسب زمان فاصله می‌گیریم، احساس عطش و نیاز افکار عمومی در جامعه به خصوص نسل جوانان به آن دوران را بیشتر احساس می‌کنیم.

رییس کنگره جاودانه‌های نور و تصویر با اشاره به رسالت شهدا افزود: شهدا در استمرار رسالتی که دارند در هر منطقه این سفره را پهن می‌کنند و این اذن را به ما می‌دهند که بتوانیم با تأسی از مسیر آنها این حلقه‌های وصل را با نسل جدید برقرار کنیم.

عاطفی با بیان اینکه ما توانستیم این توفیق را پیدا کنیم که برگزاری کنگره شهدای نور و تصویر را عهده‌دار شویم، خاطرنشان کرد: در بین این جامعه‌ی تشنه، خود جامعه هنری بیشتر از همه تشنه است؛ امروز فضای جامعه هنری کشور نشان می‌دهد که بیش از پیش به شناخت راه هنرمندان شهید نیازمندیم. جنس پیام شهدای هنرمند آزادی بوده است؛ آزادی که هنرمندان شهید درصدد ترویج آن بودند از جنس تعالی بخشیدن به روح انسان و انسانیت بوده است.

رییس بسیج صداوسیما که معتقد است هنر واقعی در ایثار هنرمندان شهید تجلی پیدا کرده است‌، متذکر شد: من فکر می‌کنم هنر در ایثار هنرمندان شهید تجلی پیدا می‌کند تا در سفره‌نشینی شبکه‌های معاند. هنرمندان شهید، هنر را در سفره حرام دیگران ندیدند. من فکر می‌کنم اساس و مبنا در هنری که رنگ و بوی انسانی دارد این است که اگر نتواند صدای مظلومیت ملت‌های تحت ظلم را به گوش همگان برساند، هنر نیست بلکه توهم است.

او یادآور شد: کسانی که با ادعای عدم آزادی به جیره‌خواری سفره استکبار تن می‌دهند، خودشان را به خواب زده‌اند؛ پولی که امروز در شبکه‌های معاند خرج هنرمندان می‌شود و برخی نیز به این پول تن داده‌اند، بوی خون مظلومیت مسلمانان را می‌دهد.

رییس کنگره جاودانه‌های نور و تصویر با اشاره به هنرمندان نسل جدید و قدیم کشور که در حال حاضر مشغول به کار هستند‌، اظهار کرد: ما امروز از هنرمندانی در کشور برخوردار هستیم که قلبی آکنده از انسانیت و نجابت دارند؛ این کنگره نیز با استعانت از خون شهدا برای تحقق منشور هنرمندان انقلابی است. کلمه هنرمندان انقلابی به معنای تخصیص دادن و محدود کردن نیست بلکه تبیین درست هنرمندان انقلابی یعنی هنرمندانی است که دغدغه انسانیت دارند.

او در پایان خاطرنشان کرد: فصل ختام منشور هنرمندان انقلابی از دید ما همان پیام سی‌ام شهریور سال 67 است که امام خمینی(ره) بیان کردند و در سخنان مقام رهبری نیز هنوز تداوم دارد.

در پایان این نشست خبری رییس و دبیر کنگره جاودانه‌های نور و تصویر از پوستر این کنگره رونمایی کردند.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس