کد خبر 521934
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۳

مدیرعامل سازمان انتقال خون تهران جزئیات پیوستن به باشگاه گروه خونی O منفی را اعلام کرد.

 به گزارش مشرق، مرتضی طباطبایی مدیرعامل سازمان انتقال خون تهران، در رابطه با جزئیات پیوستن به باشگاه گروه خونی O منفی اظهار داشت: افرادی که برای نخستین بار اقدام به اهدای خون کنند نمی‌توانند به این باشگاه بپیوندند و در واقع کسانی که سابقه اهدای خون داشته و سلامت خونشان تأیید شده است، امکان پیوستن به گروه را دارند.

وی گفت: همچنین افرادی که برای نخستین بار اقدام به اهدای خون می‌کنند در صورتی که گروه خونی‌شان O منفی باشد شماره تلفن و مشخصات آنها در سیستم پایگاه انتقال خون ثبت شده و پس از انجام آزمایش‌ها و تأیید شدن سلامت خونشان در دوره‌های بعدی اهدای خون می‌توانند به باشگاه گروه خونی O منفی بپیوندند.

مدیرعامل سازمان انتقال خون تهران با اشاره به اینکه گروه خونی O منفی دهنده همگانی خون به شمار می‌رود و در حوادث و تصادفات بسیار می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد، اظهار داشت: باشگاه گروه خونی O منفی ابتدا به صورت پایلوت در تهران راه‌اندازی شده و در آینده برای سایر استان‌ها نیز این امکان‌ فراهم شده که دارندگان خون O منفی به باشگاه بپیوندد.

طباطبایی با بیان اینکه 3 تا 4 درصد اهداکنندگان خون گروه خونی‌شان O منفی است، افزود: تهران حدود 300 تا 400 هزار اهداکننده خون داشته و در واقع حدود 10 هزار نفر آنها دارای گروه خونی O منفی هستند لذا شناسایی و ثبت مشخصات این افراد جهت نجات جان مصدومین تصادفات حائز اهمیت است.

وی از تشکیل NGO مربوط به اهداکننده مستمر خون خبر داد و گفت: تشکیل این NGO در حال انجام است و به زودی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد. همچنین این سازمان مردم‌نهاد می‌تواند در جذب و ساماندهی گروه‌های خونی موردنیاز اقدامات لازم را انجام دهد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس