کد خبر 521703
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۲

آفریقای جنوبی دارای 9 حوزه انتخایبه چند عضوی است و سیستم رأی گیری مستقیم با نمایندگی تناسبی است، 200 عضو از طریق لیست‌های حزبی ملی و 200 عضو دیگر از طریق لیست‌های حزبی منطقه انتخاب می‌شوند.

به گزارش مشرق، همزمان با برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، به بررسی نظام‌های انتخاباتی و مدل‌های مردم‌سالاری در کشورهای مختلف خواهیم پرداخت و در این شماره به بررسی نظام پارلمانی کشور آفریقای جنوبی می‌پردازیم.

جمهوری آفریقای جنوبی کشوری در جنوب آفریقا و در سواحل دو اقیانوس اطلس و هند است. این کشور سه پایتخت متفاوت دارد. قوهٔ مجریه در پرتوریا، پارلمان در کیپ تاون و قوهٔ قضائیه در بلوم فونتین مستقر است. پرجمعیت‌ترین شهر آن نیز ژوهانسبورگ است.

آفریقای جنوبی دارای 9 حوزه انتخایبه ( 4 تا 3 کرسی ) چند عضوی است و سیستم رأی‌گیری مستقیم با نمایندگی تناسبی است. 200 عضو از طریق لیست‌های حزبی ملی انتخاب می شوند و 200 عضو دیگر از طریق لیست های حزبی منطقه انتخاب می شوند.

هر حزبی که 4 کرسی مجلس را بدست آورد برای هر درصدی از رأی سطح ملی ، برنده محسو‌ب می‌شود. کرسی های خالی با نفرات بعدی پرمی شود و رأی دادن اجباری نیست.

شرایط رأی دهنده :

18 سال


شهروند آفریقای جنوبی

شرایط انتخاب شوندگان :

18 سال


شهروند آفریقای جنوبی


اقامت در حوزه انتخابیه ایی که از آنجا کاندیدا شده است .

فاقدین و موانع انتخابات :

 

هرمستخدمی که از دولت حقوق دریافت می کند .


رئیس جمهور

 

شرایط مقرر و لوازم :

کاندیدا ها ممکن است نامزد شوند توسط احزاب ثبت نام شده براساس قانون انتخابات .


سپرده 25000 (R) که در قانون 1998 تغییر کرده است که در قانون آمده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس