قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در مورد ممنوعیت واردات کالا از آمریکا و این که چگونه این مجوز صادر شده، گفت: تا ‌آنجا که اطلاع دارم خودرو جزء لیست کالاهای صنعتی ممنوعه قرار نگرفته است و بنابراین مشمول محدودیت نیست.

 به گزارش مشرق، طی دو ماه گذشته مقام معظم رهبری بر ممنوعیت واردات کالاهای مصرفی از آمریکا تأکید داشتند که پس از آن وزارت صنعت، معدن و تجارت نام 227 قلم کالا که واردات آن از آمریکا ممنوع خواهد بود را به سازمان توسعه تجارت ابلاغ کرد.

طی چند روز اخیر سازمان توسعه تجارت خبری را تحت عنوان مجوز واردات دو نوع خودروی شورلت بر روی خروجی خود قرار داد که به نظر می‌رسید با این بخشنامه در تناقض است.

خبرنگار فارس موضوع را از مجتبی خسروتاج قائم‌مقام وزیر صنعت جویا شده و پرسید علیرغم ممنوعیت واردات کالا از آمریکا چگونه این مجوز صادر شده است.

وی گفت: تا ‌آنجایی که اطلاع دارم خودرو جزء لیست کالاهای صنعتی ممنوعه که به سازمان توسعه تجارت معرفی شده قرار نگرفته است و بنابراین مشمول محدودیت نیست.

وی داشتن نمایندگی را یکی از پیش‌شرط‌های مجوز واردات خودرو عنوان کرد و افزود: از آنجایی که هیچ برندی آمریکایی در ایران نمایندگی مجاز ندارند، یک واسطه عمانی نمایندگی این دو برند شورلت را در ایران ایجاد کرده و توانسته است، امکان واردات را فراهم آورد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس