سخنگوی کمیسیون آموزش از تلاش رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام برای تغییر طرح سنجش و پذیرش دانشجویان در دوره‌های تحصیلات تکمیلی به نفع دانشگاه آزاد و برگزاری جلسات ویژه مجمع در این راستا خبر داد.

به گزارش مشرق، عبدالوحید فیاضی از تلاش‌های رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام برای اعمال تغییرات اساسی به نفع دانشگاه آزاد در طرح سنجش و پذیرش دانشجویان در دوره‌های تحصیلات تکمیلی خبر داد.

نماینده مردم محمودآباد در مجلس اظهار داشت: طبق قانون زمانی طرح یا لایحه‌ای به مجمع تشخیص ارسال می شود که در شورای نگهبان رد شده و مجلس اصرار داشته باشد به تصویب برسد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات اظهار داشت: طرح سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی پس از تصویب در مجلس به شورای نگهبان ارسال شده است و هنوز شورای نگهبان نظر خود درباره این طرح را به مجلس ارائه نکرده است؛ لذا بررسی این طرح در مجمع تشخیص مصلحت نظام بلاوجه است.

وی تصریح کرد: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام برخلاف قانون، این طرح را با ادعای مغایرت با سیاست‌های کلی نظام در دستور کار مجمع قرار داده که این اقدام وی مورد مخالفت تعداد زیادی از اعضای مجمع قرار گرفته است.

فیاضی ادامه داد: آقای هاشمی پیشنهاداتی را برای اصلاح این طرح در مجمع ارائه داده و به رای اعضا گذاشته است که هیچ یک از این پیشنهادات به تصویب مجمع نرسیده است!

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات گفت: رئیس مجمع تشخیص مصلحت قصد دارد با همین ادعا مجددا نیز جلسه مجمع را برگزار کند و پیشنهاداتی را برای رفع مشکلات دانشگاه آزاد به تصویب برساند.

وی تصریح کرد: بسیاری از اعضای مجمع با این اقدام آقای هاشمی مخالفت کردند و اعلام کردند که روند قانونی بررسی این طرح در مجمع طی نشده است و سیاست‌های کلی نظام بر اساس این طرح زیر سئوال نرفته است.

به گزارش مهر، اوایل ماه جاری طرح سنجش و پذیرش دانشجویان در تحصیلات تکمیلی در دستور کار مجلس قرار گرفت. در بررسی کلیات و جزئیات این طرح نمایندگان حامی دانشگاه آزاد اعلام می‌کردند که این طرح مخالف سیاست‌های کلی اصل ۴۴ است و دانشگاه آزاد نیز در مجلس تلاش زیادی کرد تا این طرح به تصویب نرسد.

علی‌رغم همه مخالفت‌ها، این طرح درنهایت در مجلس به تصویب رسید که در صورت تایید نهایی آن در شورای نگهبان، آزمونی جامع برای پذیرفتن داوطلبان در مقطع دکترا برگزار می‌شود و وزارت علوم باید تعیین کند که دانشگاه آزاد تا چه سقفی می‌تواند دانشجوی دکترا جذب کند.

پیش از این دانشگاه آزاد برای تامین اعتبارات مورد نیاز خود بدون هیچ قید و شرطی به هر تعداد که می‌خواست می‌توانست دانشجوی دکترا جذب کند که این امر موجب کاهش کیفیت تحصیلات دوره دکترا شده بود.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس