کد خبر 521313
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۵

شورای امنیت به بررسی وضعیت سه شهرک تحت محاصره در سوریه همانطور که قبلا اعلام شده بود، پرداخت.

به گزارش مشرق به نقل از سایت شبکه الجزیره، جرارد فان بوهمن، سفیر نیوزیلند در سازمان ملل اعلام کرد: نیوزیلند و اسپانیا خواستار نشست شورای امنیت در باره وضعیت شهرک مضایا در پی گزارش‌هایی مبنی بر مرگ ساکنان این منطقه از گرسنگی شدند.

وی افزود: شیوه محاصره و گرسنه ماندن مردم یکی از دردناک‌ترین پدیده‌های درگیری‌های سوریه است.

سفیر نیوزیلند اعلام کرد که 400 غیرنظامی در مضایا نیازمند کمک فوری هستند. اما او به دلایل درخواست برای خارج ساختن فوری آنها اشاره‌ای نکرد.

سازمان ملل و صلیب سرخ نیز اعلام کردند، کامیون‌های حامل کمک‌های انسانی و دارویی روز گذشته وارد مضایا شد و براساس توافق بین گروه‌های درگیر این کمک‌ها بین ساکنان توزیع شد.

سامانتا پاور، سفیر آمریکا در سازمان ملل نیز در اظهاراتی مداخله جویانه تاکتیک‌های نظام سوریه را محکوم کرد.

سفیر اسپانیا نیز گفت: محاصره غیرنظامیان با هدف گرسنه نگه داشتن آنها یک جنایت جنگی است.

این در حالی است که بشار جعفری سفیر سوریه در سازمان ملل اخبار منتشر شده مبنی بر گرسنه نگه داشتن ساکنان شهرک مضایا از سوی دولت سوریه را تکذیب کرد و گفت: هیچ بحران انسانی در شهرک مضایا که تحت محاصره است، وجود ندارد.

بشار جعفری تاکید کرد: اخبار منتشر شده در این زمینه اصلا صحت ندارد و هیچ کمبود کمک‌های انسانی در سوریه نیست.

بشار جعفری تصریح کرد: شهرک مضایا محاصره نیست و آنچه منتشر شده تنها اخبار دروغین رسانه‌ای است که برخی شبکه‌های تلویزیونی منتشر می‌کنند.

جعفری ادامه داد: تنها 65 کامیون حامل کمک‌های انسانی وارد شهرک مضایا شده است اما گروه‌های تروریستی اقدام به سرقت و چپاول آن کرده و از آن به عنوان اهرم فشار جهت مذاکرات استفاده می‌کنند. در واقع این گروه‌های تروریستی هستند که شهرک مضایا را محاصره کرده‌اند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس