روزنامه البناء لبنان نوشت که عربستان در منزوی کردن ایران در سطح منطقه و جهان و برهم زدن توافق هسته‌ای بین ایران و غرب ناکام مانده است.

به گزارش مشرق، روزنامه البناء لبنان در مقاله خود به ارزیابی رویکرد ضد ایرانی مسئولان سعودی در منطقه درپی جنایت اعدام آیه الله شیخ نمر باقر النمر روحانی بارز شیعه در عربستان و میزان موفقیت و شکست آن پرداخت.

این روزنامه نوشت: عربستان درپی ترور شیخ نمر باقر النمر بر شدت حملات خود علیه ایران افزود و در نهایت امر دو دیدار جداگانه با وزیران خارجه شورای همکاری خلیج فارس و وزیران خارجه عرب برگزار کرد؛ به این امید که درخواست برای برگزاری نشست اضطراری وزیران خارجه سازمان کنفرانس اسلامی مطرح شود و با این کار از روابط کشورهای عرب حوزه خلیج فارس و سایر کشورهای عربی گرفته تا کشورهای اسلامی قطع شود و –همانطور که سوریه از طرف اتحادیه عرب اخراج شد- ایران را از این سازمان اخراج شود و سپس در مرحله بعدی،  پیش نویس قطعنامه ای اسلامی برای تعلیق رفع تحریم های ایران توسط وزیران خارجه پاکستان و ترکیه و عربستان به شورای امنیت برود؛ همانطور که وزیران خارجه قطر و عربستان پیش نویس قطعنامه  عربی علیه سوریه را چهار سال پیش بردند.

اما ریاض از نوع واکنش و موضعگیری کشورهای عرب حوزه خلیج فارس و سپس العربی به درخواست خودش دچارناامیدی و یاس شده است. از جمله این واکنش ها و مواضع، مواضع ترکیه و پاکستان است که نشانه ای مهم از سمت سوی موضع کشورهای اسلامی است.

قبلا از همه اینها نیز موضع آمریکا است که بر مبنای سه محور استوار است؛ یعنی درخواست برای آرام کردن اوضاع و هشدار درباره تخریب شدن مسیر سیاسی برای حل بحران سوریه و بسترسازی برای تعهداتی است که در تفاهم با ایران درباره پرونده هسته‌ای این کشور - در خصوص رفع تحریم ها- آمده است و این همان چیزی است که عربستان از طریق حملات خود بدنبال ناکام گذاشتن و از بین بردن آن بوده است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۲
    0 0
    بازدم غربی هاگرم که موضع سختی درمقابل ایران نگرفتندبعدبگیدسیاست خارجی دولت یازدهم انفعال است!!اگه این اتفاق دوسال پیش می افتادتمام کشورهای غربی سفراشونوبرمیگردوندند.تسخیرسفارت انگلیس که یادتونه دلواپسها؟!!
  • احسان ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۲
    0 0
    ناشناس محترم همين كه اين كشورهاي عربي از قطر كرفته تا بحرين و جيبوتي و عربستان به ملت ايران توهيين ميكنن و كستاخ شدن نتيجه ي سياست دولت هيت اكر دولت از موضع قدرتمنددانه تري با اينا حرف ميزد اصلا اين وضع بيش نميومد
  • داریوش ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۲
    0 0
    یه سفارت تخلیه شده چی داشته که بخوان در مقابلش واکنش نشون بدن!!
  • ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۲
    0 0
    دم غربی ها گرم؟؟ یا دم دولت گرم؟؟ به نظرت ما به نفع غرب شدیم یا غرب به نفع ما؟؟
  • امیر ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۲
    0 0
    یعنی شما فرق جیبوتی و بحرین و عربستان با اتحادیه اروپا و آمریکا رو در روابط بین المللی نمیدونی؟
  • ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۲
    0 0
    چرا شما نوکران و نوچه های کدخدا و غرب، از ایران نمیرید تا پیش اربابانتون زندگی کنید؟ هم ما راحت میشیم هم شماها!
  • علی ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۲
    0 0
    از کی تاحالا سفارت انگلیس با سفارت عربستان برابری میکنه؟؟ ضمنا غربیها بیشتر از این نمیتونن طرف عربستان رو بگیرن چون اعدام مبارزان سیاسی اونقدر افتضاح بود که جایی برای حمایت نگذاشته
  • سید دکتر محمود ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۲
    0 0
    کم کم دم خروس داره میزنه بیرون! آمریکایی که شب و روز بهش فحش میدیم از ایران حمایت کرد اونوقت نمیدونم چرا تو مغز ما فرو رفته که عربستان نوکر آمریکاست! عربستان با پایین آوردن قیمت نفت بلایی به سر شرکتهای نفتی آمریکایی آورد که همه مجبور شدند استخراج نفت شیل رو متوقف کنند.از اون طرف هم چون آمریکا با اعرابی که ما فکر میکنیم خنگ هستن!و اکثریت سهام حمل و نقل، هتل داری و.... آمریکا رو خریده اند و اگر بخواهند میتوانند آمریکا رو فلج کنند نمیتونه رودرو بشه متاسفانه ما باید بریم و با عربستان درگیر بشیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس