کد خبر 52107
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۹:۴۲

هر ماه یک سد تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.

به گزارش مشرق به نقل از واحد مرکزی خبر ، سرپرست شرکت مدیریت منابع آب ایران در مراسم تودیع و معارفه مدیران شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد گفت : امسال توسعه شبکه های آبیاری و زهکشی 200 هزار هکتار است و این درحالی است که طی سالهای اجرای برنامه چهارم توسعه ، متوسط سالانه ساخت شبکه های آبیاری در کشور 54 هزار هکتار بود و این یک حرکت جهادی است .

حاج رسولی ها تکمیل طرح های نیمه تمام را از دیگر برنامه های امسال در بخش آب اعلام کرد و افزود: متوسط ساخت سد در سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، سالی چهار تا پنج سد بوده است اما امسال متعهد شده ایم که هر ماه یک سد بهره برداری کنیم .

از آغاز امسال تاکنون سدهای سنگ سیاه در کردستان ، کمال صالح در استان مرکزی و کلان ملایر در استان همدان به بهره برداری رسیده است.

او کنترل منابع آب به ویژه بهره برداری از منابع آب زیرزمینی را از دیگر برنامه ها در بخش آب در سال جهاد اقتصادی برشمرد و گفت : برای این کار تاکنون از کنتورهای هوشمند بهره گرفته می شد که طی سه سال گذشته ، 6 هزار دستگاه کنتور نصب شده است.

امسال 20 هزار دستگاه کنتور هوشمند آب و برق در استانها نصب می شود.

حاج رسولی ها گفت : دولت آیین نامه اجرایی قانون تعیین تکلیف چاه های بدون پروانه را ابلاغ کرده است و طی 2 سال آینده باید تکلیف 100 هزار حلقه چاه بدون پروانه معلوم شود.

او فروش اموال و دارایی ها را برنامه اولویت دار دیگر بخش آب کشور اعلام کرد و از آغاز اقدام های اجرایی این برنامه خبر داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۵
    0 0
    درسال 82 درمحوطه سد ماملو از مدیرپروژه پرسیدند این پروژه کی آماده بهره برداری میشه جواب داد قرارداد 4 ساله است و2 سال هم فرصت تحویل داره... یعنی همان سال 2سال از زمان قرارداد گذشته بود یعنی سال86 باید به بهره برداری میرسید اما درسال 89 از خبررادیو شنیدم که سد ماملو تهران افتتاح شد...اینکه ماهی یک سد افتتاح شود خوب است اما طول پروژه هرکدام چندین سال بوده است؟
  • ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۵
    0 1
    یعنی هر ماه یک تپه باستانی زیر آن میره!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس