خانواده و وکيل مدافع حجت الاسلام طالع باقرزاده، رهبر جنبش اتحاد مسلمانان جمهوري آذربايجان به شکنجه شدن اين روحاني محبوس در بازداشتگاه اداره مبارزه با جرايم سازمان يافته اين کشور اعتراض کردند.

وضعیت اسف‌بار روحانی مبارز شیعی در زندان‌های باکو
گروه بین‌الملل مشرق - ائلشن باقروف، برادر حاج طالع باقرزاده گفت: حاج طالع هر روز تحت شکنجه قرار مي گيرد.

ائلشن باقروف گفت : «مسئولان بازداشتگاه حتي اجازه نداده اند که حاج طالع باقرزاده لباس هايش را تعويض کند و از روز 26 نوامبر که در نارداران بازداشت شده است، مسئولان بازداشتگاه اجازه نداده اند به وي لباس برسانيم.

به گزارش پايگاه اينترنتي «اسلام-آذري» جمهوری آذربایجان، جواد جوادوف، وکيل مدافع اين روحاني زنداني در جمهوري آذربايجان نيز گفت: « حاج طالع باقرزاده به منظور اعتراف گرفتن از وي، تحت شکنجه قرار گرفته است.

جواد جوادوف گفت: « وقتي طالع باقرزاده را به دادگاه تجديدنظر آورده بودند، آثار شکنجه  شديد در زير چشم ها و پيشاني و مچ دستان وي مشهود بود. جراحت هاي موجود بر روي مچ دست هاي وي، به زخم ناشي از بسته بودن با دستبند شبيه بود. به علت اينکه حاج طالع نمي توانست به خوبي راه برود، او را  بر روي زمين مي کشيدند و کشان کشان به دادگاه آوردند.

وکيل مدافع رهبر جنبش اتحاد مسلمانان جمهوري آذربايجان گفت : « پس از مدت ها  اجازه يافتم در روز 29 دسامبر در حضور بازجوي «اداره مبارزه با جرايم سازمان يافته» وزارت کشور، موکلم را ملاقات کنم که در اين ديدار، طالع باقرزاده گفت تحت شکنجه هاي شديد قرار مي گيرد  و بخاطر ضرب  و شتم شديد، بيني اش شکسته است. 

در عین حال ، احسان زاهدوف، سخنگوي وزارت کشور جمهوري آذربايجان شکنجه شدن حجت الاسلام طالع باقرزاده را رد کرده و گفته است که بازجويي از باقرزاده، کاملا مطابق با قوانين جمهوري آذربايجان انجام مي شود.

حجت الاسلام طالع باقرزاده روحانی مبارزی که به علت مواضع اش علیه تکفیری ها و صهیونیست ها به "شیخ نمر آذربایجان" مشهور است ، در جریان حمله نیروهای امنیتی جمهوری آذربایجان به مجلس عزاداری حسینی در نارداران در آستانه اربعین ، بهمراه دهها فعال شیعی دیگر بازداشت شد.

در جریان این حمله پنج تن از شیعیان شهید شده و بدنبال آن کلیه نمادهای اسلامی و پرچم های شیعی از نارداران توسط دولت برچیده شده اند.

بیش از 150 فعال شیعی در زندان های جمهوری آذربایجان به بهانه واهی در بازداشت به سر می برند که 18 نفر از آن روحانی می باشند.

در جدید ترین اقدام ، نیروهای دولتی باکو حاج ناطق کریم اف 81 ساله و رئیس شورای ریش سفیدان نارداران که تنها سخنگوی شیعیان این منطقه بود را بازداشت کردند.

جمهوری آذربایجان حدود نه میلیون و پانصد هزار نفر جمعیت دارد که 85 درصد آنها را شیعیان تشکیل می دهند.

نارداران که میزبان حرم مطهر رحیمه خاتون از خواهران گرانقدر امام رضا (ع) است، یکی از کانون های تشیع در جمهوری آذربایجان می باشد.

دولت باکو که از حدود چهل روز پیش تاکنون با استقرار پنج هزار نفر از قشون وزرات کشور ، نارداران را به یک زندان نظامی تبدیل کرده است، از ده روز پیش نیز به بهانه های بی اساس ، آب این منطقه را قطع کرده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۱
    0 0
    آقايان چشم و گوش خود را به فجايع انساني در بحرين، يمن و آذربايجان بسته اند !!!
  • پسر ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۱
    0 0
    و مسئولان ایرانی بجای اعتراض و ......در توافقات با کشور جعلی آذربایجان هستند چی نصیبتون میشه که ساکت هستید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس