کد خبر 520910
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۱

نمایش «صبح بِ خیر» در افتتاحیه سی و چهارمین جشنواره تئاتر فجر و پس از مراسم گشایش و نامگذاری سالن اصلی تئاترشهر کرج به نام «استاد داود فتحعلی بیگی» به این استاد تئاتر تقدیم شد.

به گزارش مشرق، این نمایش به نویسندگی و کارگردانی سیروس همتی یکشنبه 19 دی ماه 94، طی مراسمی در مجموعه تئاترشهر کرج در این سالن به صحنه رفت.

به گزارش روابط عمومی گروه تئاتر مانی، مراسم با حضور جمعی از مسئولان و هنرمندان، از جمله مهدی شفیعی مدیر اداره کل هنرهای نمایشی، سعید اسدی دبیر جشنواره، اتابک نادری مدیر امور استانهای اداره کل هنرهای نمایشی، سیدموسی حسینی کاشانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، اعضای گروه تئاتر مانی، اعضای گروه تئاتر نقاب و تعدادی از اصحاب رسانه و هنرمندان تئاتر کرج برگزار شد. پس از نامگذاری سالن اصلی تئاترشهر کرج به نام «داود فتحعلی بیگی» جمع حاضر به عیادت استاد فتحعلی بیگی رفتند که اخیراً به دلیل عارضه قلبی تحت عمل جراحی قرار گرفته بود.

نمایش"صبح بــِـــ خیر" تازه‌ترین اثر گروه تئاتر مانی، به عنوان اولین نمایش صحنه ای سی و چهارمین جشنواره تئاتر فجر و شرکت کننده در بخش استانی و مهمان جشنواره، میزبان هنرمندانی چون خیراللّه تقیانی پور، کوروش خزاعی اصل، جواد نوری، محمدهادی عطایی، علی المعی و... بود که پس تماشای نمایش و سیروس همتی به نمایندگی از گروه، با احترام و بزرگداشت استاد داود فتحعلی بیگی  تاکید کرد «استاد فتحعلی بیگی حق زیادی به گردن او دارد و در حوزه نمایشهای سنتی از او بسیار آموخته است.»

«صبح بــِـــ خیر» که نگاهی معناگرا به مقوله عشق و فداکاری دارد، با زبانی ساده و بهره‌گیری از شیوه‌های مدرن برخوردهای متفاوت انسان با «مرگ» را از منظر فلسفی به چالش کشیده است و به نمایش در می‌آورد. همتی در این نمایش داستان سربازی را روایت می‌کند که در شب عملیات جنگی بسیار سرنوشت‌ساز، مامور می‌شود صدای آواز و نوای شخصی را ساکت کند که در دور دست شنیده و در فضا طنین‌انداز می‌شود. صدا فرمانده را در حد جنون می‌آزارد و کنترل اوضاع را از دست او خارج می‌سازد . سرباز برای نابود کردن عامل این جنگ روانی و مولد صدا راهی مسیری می‌شود که برای او اتفاقات بسیار عجیبی رخ می‌دهد.

در این اثر نمایشی، بازیگرانی چون شهرام مسعودی، کامبیز امینی، علی برجی، آذر سماواتی، آزیتا نوری وفا، بهار همتی و نگار همتی ایفای نقش می‌کنند. رضا صابری و علی یعقوب زاده مشاوران کارگردان، مدیر تولید لیلا نوری، طراح صحنه و لباس فرید یوسف پور، طراح پوستر و بروشور مازیار قنبری، عکاس محمد وفایی، (با همکاری جواد مولانیا) هستند.

گروه کارگردانی پوریا کاوه، علیرضا رمضانی، نازنین حق بیان، اجرای صحنه و لباس دکور مرتضی برزگرزادگان، ساخت و انتخاب موسیقی بهناز نجفی، منشی صحنه لیلا خلیلی، مدیر اجرا حمید ناصر، مشاور رسانه‌ای محمد وفایی، مدیر روابط عمومی فریبا جدیدی، امور هماهنگی شهرآشوب مفتاحی هستند.

این نمایش طبق جدول اعلام شده، دو اجرا در شهر مشهد و تهران نیز دارد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس