کد خبر 520781
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۰

مردم شهر فیلادلفیا با ادیان و مذاهب مختلف در کنار هم قرار گرفتند و در زیباسازی مسجد الاقصی، بزرگترین مسجد این شهر مشارکت کردند.

 به گزارش مشرق،  ده‌ها تن از مردم شهر فیلادلفیا در ایالت پنسیلوانیای آمریکا با ادیان و اعتقادات مذهبی مختلف اعم از مسلمان، مسیحی و یهودی اقدام به زیباسازی مسجد الاقصی، بزرگترین مسجد در این شهر کردند.

 افراد داوطلب نقش‌های طراحی شده روی پارچه‌ای را رنگ‌آمیزی کردند که قرار است در ماه‌های آتی روی دیوار شمالی مسجد نصب شود و کاشی‌کاری‌های اسلامی و نقاشی‌های دیواری طراحی شده در سال 2004 مربوط به دیوار جنوبی و محوطه جلویی مسجد را تکمیل کند.
زیباسازی جالب مسجد فیلادلفیا توسط مردم+ عکس
صهیب الباخدایی دانش آموز کلاس هفتم مدرسه مک کال می‌گوید: من ترجیح می‌دهم به جای ماندن در خانه به اینجا بیایم و مسلمانان بیشتری ملاقات کرده و با آن‌ها بیشتر آشنا شوم.

ادب ابراهیم، هماهنگ کننده کمک رسانی به مسجد الاقصی نیز در رابطه با این حرکت دسته جمعی گفت: یکی از بهترین راه‌های نزدیک کردن مردم به همدیگر کارهای هنری است. نگرش و هدف مسجد نیز استقبال از حضور مردم است.

حضور شهردار فیلادلفیا

جیم کنی، شهردار فیلادلفیا نیز در این جمع حضور داشت. او پیش از این نیز چندین بار از مسجد الاقصی بازدید کرده بود. او چند روز پیش در پی تیراندازی به افسر پلیس توسط طرفدار داعش، اعلام کرده بود که این یک حرکت مجرمانه بوده و ربطی به اسلام ندارد. شهردار کنی در حالی که در جمع خبرنگاران خارج از مسجد ایستاده بود، با اشاره به آشوب‌های ضدکاتولیک در دهه 1840 در فیلادلفیا گفت: در 1844 در آشوب‌های ضدکاتولیک در فیلادلفیا، کلیساهای سنت میشل، سنت آگوستین و سنت فیلیپ توسط افراط‌گرایان تخریب شدند و امروز همان تیپ کسانی که کلیساها را به آتش کشیدند با همان نگرش افراط‌گرایانه، کینه و دشمنی در گفتمان ملی جامعه امروز آمریکا رسوخ کرده‌اند.

منبع: حوزه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس