پارلمان ایالت کاتالونیا در حالی یک رهبر برای دولت محلی خود انتخاب کرده است که این اقدام از سوی دولت به شدت مورد اعتراض قرار گرفته است.

به گزارش مشرق و به نقل از خبرگزاری فرانسه، پارلمان ایالت کاتالونیا اسپانیا طی یک رای گیری رهبر جدیدی برای این ایالت انتخاب کرد.

۷۰ نماینده در مقابل ۶۳ رای مخالف «چارلز پودیمونت» را به عنوان رئیس جمهور منطقه ای ایالت کاتالونیا انتخاب کردند. گفته می شود این اقدام پارلمان کاتالونیا گامی برای استقلال این ایالت از اسپانیا محسوب می شود.

پیش از این پارلمان کاتالونیا در انتخاب یک دولت محلی در مقابل دولت مرکزی تردید داشت. این اقدام پارلمان کاتالونیا با مخالفت شدید دولت اسپانیا روبرو شده است.

ماریانو راخوی نخست وزیر اسپانیا روز یکشنبه اعلام کرد با هرگونه اقدامی علیه اتحاد ملی اسپانیا مبارزه می کند. وی گفت: اقدام پارلمان کاتالونیا از سوی دولت غیرقابل قبول است و از سوی دولت مورد پیگرد قرار خواهد گرفت.

راخوی تاکید کرد: دولت چنین اقداماتی برای مخدوش کردن اتحاد ملی نخواهد پذیرفت. حزب ملی محافظه کار  اسپانیا (PP) به رهبری راخوی طی انتخابات ۲۰ دسامبر سال گذشته به قدرت رسید ولی نتوانست اکثریت کرسی های پارلمان را کسب کند.

راخوی باید از احزاب مخالف برای تشکیل دولت استفاده کند. این در حالی است که احزاب سوسیالیست اسپانیا که در انتخابات مقام دوم را کسب کردند از حمایت دولت خودداری کرده اند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس