رئیس شورای مرکزی ‌حزب ندای ایرانیان گفت: نغمه‌ای که در تحریم انتخابات و صندوق‌های رای بلند شود ایرانی نیست و چنین افرادی پشتوانه مطمئنی ندارند.

به گزارش مشرق، جلسه انتخاباتی حزب ندای ایرانیان عصر امروز در کرمانشاه برگزار شد و محمدصادق خرازی، رئیس شورای مرکزی این حزب نوپا در آن به سخنرانی پرداخت.

این میتینگ انتخاباتی با حضور جمعی از افراد وابسته به جریان اصلاحات، نزدیکان کاندیداهای انتخاباتی اصلاح‌طلبان و اعضای خانواده آن‌ها برگزار شد و وضعیت حجاب برخی شرکت‌کنندگان با توجه به مختصات جلسه مذکور قابل پیش‌بینی بود.

جلسه مذکور با توجه به اعلام قبلی با یک تاخیر قابل توجه آغاز شد و اغلب شرکت‌کنندگان در بخش‌هایی از سخنرانی با سوت و کف به ابراز احساسات و هیجان نسبت به برخی عبارات خرازی همچون بردن نام یکی از وابستگان فتنه پرداختند.

سخنان چالش‌برانگیز رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان از این لحظه قابل تامل بود که سردار قاسم سلیمانی را با محمدجواد ظریف، وزیر لبخند دستگاه دیپلماسی قیاس کرد و هر دو را مکمل یکدیگر دانست و گفت: یکی در میز مذاکرات تعیین‌کننده است و حرکت می‌کند! و دیگری در فعل و انفعالات خاورمیانه نقش‌آفرین است.

خرازی با اشاره به اینکه قدرت بازدارندگی ایران زمانی که به اوج برسد همچون الان موجب برخورد متواضعانه قدرت‌های جهانی می‌شود، افزود: نمونه بارز قدرت بازدارندگی ایران را در جریان مذاکرات دیدیم و اگر این قدرت وجود نداشته باشد، همچون یک ملت توسری‌خور با ما برخورد می‌کنند.

سخنان قابل پیگیری این چهره اصلاح‌طلب با این عبارت ادامه پیدا کرد که با محدود کردن عکس کسی نمی‌توان او را از قلب مردم بیرون کرد و اگر بخواهند نفاق کرده و حقیقت را پنهان کنند، به خودشان صدمه می‌زنند.

خرازی مقصود خویش از مخاطبان سخنانش را با شفافیت مطرح نکرد و ادامه داد: نمی‌توان در عصر الکترونیک مردم را وادار کرد یک‌جور فکر کنند و با قالب‌بندی خاص با اندیشه‌ها برخورد کرد.

وی ‌به تحلیل واژه آزادی پرداخت و تاکید کرد: آمریکا در سال 76 تجهیزات نظامی خود را از حالت دفاعی به آفندی تغییر داده و خطر حمله بسیار زیاد بود که مردم با حضور خویش موجب بازدارندگی شدند.

رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان با بیان اینکه مرزهای سیاسی ما در سراسر دنیاست و با این شرایط می‌توانیم نهایت امنیت و منافع ملی را تامین کنیم، افزود: قدرت‌های بزرگ جهانی که توانستند قدرت بازدارندگی داشته باشند، جغرافیای سیاسی را فراتر ز مرز ملت خویش قرار داده‌اند.

وی امیرکبیر را پدر توسعه، استقلال، آزادی و دیوان‌سالاری ایرانی عنوان کرد و گفت: وی به دلیل اینکه بر سر راه منافع روسیه و انگلیس قرار گرفت از سر راه برداشته شد، غافل از اینکه امیران دیگری در این سرزمین برمی‌خیزند و افرادی همچون شریعتی و مصدق در راه آزادی گام برداشتند.

این چهره سیاسی با تاکید بر اینکه کسانی‌که گام‌هایشان را برای توسعه آزادی و اخلاق برداشته و تمام عمر را در راه خدا، توسعه و پیشرفت ملت صرف کرده‌اند فتنه‌گر نیستند، بلکه افرادی فتنه‌گر هستند که آزادی مردم را خس و خاشاک می‌کنند.

وی باز هم مقصود سخنانش را مبهم گذاشت و ادامه داد: ما ایستاده‌ایم، اصلاحات هم ایستاده است و تلاش کردند اصلاحات را نفی و حذف کنند که کردند ولی بذر آزادی از درون آن رویید، نمی‌توانید اصلاحات را دفن کنید، اصلاحات با مردم پیوند دارد و نفی آن تصور اشتباهی است.

خرازی باز با مخاطب مجهول سخن گفت و تصریح کرد: چرا سعی می‌کنند بگویند اصلاح‌طلبان دین ندارند، اصلاحات عین مردم است، چرا سعی می‌کنند اصلاحات را بی‌اعتقاد به قانون اساسی جلوه بدهند؟ چنین چیزی مگر امکان دارد که اصلاح‌طلبان با قانون اساسی پایبند نباشند، اصلاحات می‌گوید دروغ و دست‌اندازی به مال مردم بدون رعایت قانون نباید وجود داشته باشد و بدون قانون نباید هرج و مرج ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه اصلاحات با آرمان‌های انقلاب پیوند دارد و هر فوبیایی (ترس) درست کنید مردم با انتخابات بدان پاسخ می‌دهند، عنوان کرد: نمی‌خواهیم حزب‌های سیاسی همچون ما فکر کنند و نباید جوانان را محدود کنیم، جای جوانان در زندان نیست، بلکه مراکز تحقیقی و آموزشی است.

این اصلاح‌طلب شناخته شده از قرآن کریم به‌عنوان کتاب زندگی و قانون اساسی ملت‌های مسلمان نام برد و افزود: فرهنگ و وحدت را باید در قرآن جستجو کنیم و ریشه بیداری ملت ایران از زمان امیرکبیر حرکت‌های مردمی بوده که ریشه در مبانی اعتقادی داشته است.

وی پیوند بین دین و فرهنگ را موجب آزادی و تحقق آن عنوان کرد و متذکر شد: اصلاحات با هیچ دولتی پیوند ندارد و دست هر دولتی که درست کار کند را می‌بوسیم و دست رد به سینه هر دولتی می‌زنیم که در مقابل مردم باشد.

خرازی اصلاحات را پدیده برشمرد و تصریح کرد: اصلاحات حزب نیست، بلکه احزاب درون آن هستند و نفرین بر کسانی باد که می‌خواهند بین اصلاحات و رهبری (مقام معظم رهبری) فاصله بیندازند.

وی با تصریح بر اینکه کسانی در شبستان تاریخ ملت ایران ماندگار شده‌اند که ایمان خود را به بهانه واگذار و با ایمان و عقل مردم بازی نکرده‌اند، ادامه داد: دولت‌مردان نباید از ایمان و باورهای مردم برای خود کرسی قدرت بسازند و نفرینی بدتر از این وجود نخواهد داشت.

این چهره سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه نغمه‌ای که در تحریم انتخابات و صندوق‌های رای بلند شود ایرانی نیست و چنین افرادی پشتوانه مطمئنی ندارند، گفت: حضور مردم در پای صندوق‌های رای قدرت بازدارندگی را افزایش می‌دهد و موجب امنیت می‌شود.

وی آگاهی، بیداری و برنایی فکر را موجب خلق حماسه بیان کرد و گفت: اگر عقل پشتوانه حماسه باشد، فضلیت‌هایی به‌وجود می‌آید و دانش و آگاهی برنایی فکر را به‌وجود می‌آورد و کسی نمی‌تواند ملتی را فریب بدهد که دارای برنایی فکر است.

خرازی با بیان اینکه این ملت سرچشمه وحدت در تمام دنیا هستند، عنوان کرد: با تقلید کورکورانه و نادیده گرفتن شناخت باید بساط استقلال و آزادی را جمع کرد و استقلال و امنیت فضیلت‌های زندگی جمعی و آرمان‌ها ملت‌ها بوده است.

وی از مردم کرمانشاه به‌عنوان نماد هم‌زیستی مسالمت‌آمیز یاد کرد و گفت: امنیت خوبی در این استان مرزی وجود دارد و مردم در عملیات مرصاد دشمن را خفه کرده و حماسه مقاومت آفریدند.

رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان با تاکید بر اینکه داعش با تمام حمایت‌هایی که از آن می‌شود نمی‌تواند در این منطقه نفوذ کند، خاطرنشان کرد: آگاهی فردی و ایمان ملت ایران مانعی در برابر دشمن است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس