کد خبر 520688
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۰۴:۲۲

عضو شورای مرکزی ائتلاف اصولگرایان گیلان گفت: اقدام شایسته انصراف ثبت‌نام برخی از نامزدهای اصولگرای گیلان بستر برای رسیدن به لیست واحد را مهیاتر کرده است.

به گزارش مشرق، ذکریا شاهدی با اشاره به فرمایش امام (ره) مبنی براینکه؛ «مجلس در راس امور است» اظهار کرد: نظارت بر تمام نهادهای کشور، تفحص و قانون‌گذاری از وظایف قوه مقننه است.

وی به ماندگاری برخی از مصوبات و قوانین مجلس شورای اسلامی تا ده‌ها سال اشاره کرد و افزود: بدیهی است افرادی که می‌خواهند وارد مجلس شورای اسلامی شوند باید از مطمئن‌ترین افراد در جامعه باشند.

دبیر جبهه پایداری گیلان با بیان اینکه تمام مردم قادر به شناخت جزئیات نامزدها نیستند، تصریح کرد: شورای نگهبان طبق وظیفه قانونی خود و براساس قانون اساسی کشور باید صلاحیت قانونی و شرعی نامزدها را بررسی کرده و در صورت احراز صلاحیت آنها را به مردم معرفی کند.

شاهدی بر اهمیت حساسیت وظیفه هیئت‌های اجرایی و شورای نگهبان در بررسی صلاحیت نامزدها تاکید کرد و گفت: موضوع مذکور همان حق‌الناسی است که مقام معظم رهبری با هوشمندی و ذکاوت حکیمانه در جمع ائمه جمعه فرمودند؛ «جلوگیری از ورود افراد نامطمئن، نفوذی و جریان فتنه از مؤلفه‌های حق‌الناس است» و مسئولان مربوطه باید با وسواس و حساسیت کامل به این موضوع توجه داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه مردم بصیر و آگاه ایران اسلامی برای ناکام گذاشتن دشمنان خارجی و داخلی باید در انتخابات مشارکت حداکثری داشته باشند، بیان کرد: مردم با مشورت با افراد صالح و مؤمن که به مصالح انقلاب اسلامی می‌اندیشند و دل در گرو نظام و ولایت دارند، افراد اصلح را انتخاب کرده و به خانه ملت راه دهند.

*رسیدن به لیست واحد؛ راهبرد اصولگرایان گیلان

عضو شورای مرکزی ائتلاف اصولگرایان گیلان در ادامه به عدم ثبت‌نام برخی از شخصیت‌های دارای رای، موثر و مطرح کشوری و استانی در انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: موضوع مذکور به منظور جلوگیری از اختلاف احتمالی بین اصولگرایان و ایجاد همگرایی و نزدیکی عملی در مؤلفه‌های راهبرد وحدت، ایجاد فضای تعاملی و رسیدن به لیست واحد انجام شده است.

شاهدی، ائتلاف اصولگرایان گیلان را نشان‌دهنده ایثار و گذشت این طیف دانست و خاطرنشان کرد: ائتلاف نیروهای ارزشی نشان‌دهنده عزم جدی اصولگرایان در راستای ضرورت رسیدن به وحدت و پایبندی به مؤلفه‌های دینی و قرآنی محسوب می‌شود و اقدام شایسته انصراف از ثبت‌نام بستر را برای رسیدن به لیست واحد مهیاتر کرده است.

وی دلیل جدیت ائتلاف اصولگرایان در انتخابات این دوره از مجلس شورای اسلامی را برشمرد و یادآور شد: عزم جدی اصلاح‌طلبان تندرو در ثبت‌نام حداکثری و ورود افراد این جریان به مجلس شورای اسلامی از دلیل‌های جدیت نیروهای ارزشی برای ائتلاف اصولگرایان است.

دبیر جبهه پایداری گیلان رسیدن مراحل اجرای برجام در شرایط حساس و پایبند نبودن آمریکا در تعهدات بین‌المللی را از جمله جدیت ائتلاف اصولگرایان خواند و اظهار کرد: تعدد تحریم‌ها از طرف آمریکا بیشتر و پیچیده‌تر شده ضمن اینکه سختی که مردم به لحاظ اقتصادی تحمل می‌کنند از جمله موضوع‌ها در ائتلاف اصولگرایان است.

شاهدی با بیان اینکه طیف‌های اصلی اصولگرا با عزمی راسخ از مدت‌ها قبل برای رسیدن به ائتلاف پایدار که خروجی آن بتواند مجلسی یکپارچه و اصولگرا را تشکیل دهد متعهدانه دنبال کردند، تصریح کرد: اصولگرایان با کنار گذاشتن هر گونه سهم‌خواهی حزبی شرایط را با طرح مصداق‌ها برای ارائه لیست واحد از طرف معتمدان اصولگرا به مردم بصیر و ولایتمدار آماده کردند.

وی بر حضور پر شور مردم ایران اسلامی با تبعیت از مقام معظم رهبری در انتخابات تاکید کرد و گفت: مردم با مشارکت حداکثری اصلح‌ترین، انقلابی‌ترین، کارآمدترین و شجاع‌ترین نمایندگان را به مجلس که عصاره خانه ملت است، اعزام می‌کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۱
    0 0
    خیلی هم اشتباه کردند . مجلس و دولات اصلا نباید از یک طیف باشند چرا که در گذشته این کار نشان داده است باعث فساد بزرگ می شود و همواره باید مجلس از دو طیف محتلف باشند که همدیگر راکنترل کنند . حالا که دولت از طیف معتدل و اصلاح طلب است باید مجلس از طیف اصول گرای واقعی باشد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس