محمد يعقوبي از بازتوليد نمايش «زمستان 66» به عنوان جديدترين اثر نمايشي‌اش خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از ایسنا،اين نمايشنامه‌نويس و كارگردان تئاتر گفت: پيشنهاد اجراي اين نمايش‌نامه را به مجموعه تئاتر شهر ارايه كرده بودم كه خوشبختانه مورد موافقت قرار گرفت و به زودي تمرين‌هاي اين نمايش را آغاز مي‌كنيم.

سرپرست گروه تئاتر «اين روزها» يادآور شد: اين نمايش آغاز بازتوليد كارهاي پيشين من است. براساس صحبتي كه پيش از اين با مدير پيشين تماشاخانه ايرانشهر انجام داده بوديم، قرار شد سه نمايش قبلي‌ام يعني «نوشتن در تاريكي»، «خشكسالي و دروغ» و «يك دقيقه سكوت» از آذر ماه امسال در اين تماشاخانه به صحنه بروند كه قبل از اجراي اين نمايش‌ها نمايش ديگرم «زمستان 66 » در تئاتر شهر اجرا خواهد شد.

به گفته يعقوبي؛ قرار است نمايش «زمستان 66 » اواخر شهريور ماه در سالن «چهارسو» به صحنه برود.

به گزارش ايسنا،«زمستان 66» نخستين‌بار در جشنواره تئاتر سال 1376، در تئاتر شهر، سالن چهارسو به کارگرداني محمد يعقوبي اجرا شد و جايزه‌ اول کارگرداني، جايزه‌ي دوم نمايش‌نامه‌نويسي، جايزه‌ دوم و سوم بازيگري به اين نمايش تعلق گرفت.

يعقوبي در ادامه از اجراي نمايشي ديگر با حضور كاراكترهاي نمايشنامه‌هاي قبلي‌اش خبر داد و افزود: بعد از اجراي نمايش «قرمز و ديگران» ايده‌اي داشتم كه براساس آن كاراكترهاي نمايشنامه‌هاي قبلي‌ام در يك اثر نمايشي جمع شوند اما ترجيح مي‌دهم خود اين نمايش‌نامه را ننويسم و مديريت اين پروژه را به محمد قدس دستيارم سپرده‌ام.

در همين زمينه محمد قدس مديرتوليد نمايش «نوشتن در تاريكي» و دستيار يعقوبي در اجراي دوباره نمايش

«زمستان 66 » به ايسنا گفت: بعد از اجراي نمايش «نوشتن در تاريكي»، ايده اجراي چنين نمايشي را به آقاي يعقوبي پيشنهاد كردم و ايشان هم عنوان كرد كه خودش چنين ايده‌اي داشته و حالا قرار است نمايشنامه‌اي نوشته شود كه در اين اثر كاراكترهاي آثار قبلي آقاي يعقوبي حضور داشته باشند.

وي كه مديريت اين پروژه را برعهده دارد تاكيد كرد: تمام مراحل آماده كردن اين اثر نمايشي زير نظر آقاي يعقوبي انجام خواهد شد. ما فكر كرديم آغاز رپرتوآر نمايش‌هاي قبلي آقاي يعقوبي ، فرصت مناسبي است تا اين نمايش جديد هم نوشته و اجرا شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس