رضا رسولی جلد دیگری از مجموعه «چشم‌ها» را نوشت. او زندگی «شهید منصور ستاری» فرمانده نیروی هوایی ارتش را تالیف و برای انتشار به روایت فتح سپرد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، رضا رسولی پیرامون تازه‌ترین تالیف خود اظهار داشت: اخیرا زندگی «شهید منصور ستاری» فرمانده نیرو هوایی ارتش را تحریر و برای انتشارات به روایت فتح سپرده ام.

وی ادامه داد: این کتاب در قالب مجموعه از چشم هاست. در این مجموعه، زندگی هریک از شهدای عزیز از چشم منسوبین نظیر مادر، پدر، برادر و همسر شهید و هم رزمان او، روایت می شود و نویسنده به عنوان روای مکمل،این روایت ها را در قاب قلم می نشاند.

خبرگزاری فارس: مجموعه «چشم‌ها» به شهید منصور ستاری رسید

رسولی با بیان اینکه در زندگی شهید ستاری که علاوه بر وجهه جهادی اش، یک چهره علمی در عرصه ی نظامی بوده وصاحب تالیف و ترجمه در این زمینه است، جند نکته برام قابل توجه بود، توضیح داد: اول این که، با وجودی که او تمام عمر خود را در راه تحصیل علوم نظامی و تدریس این علوم و هم چنین مجاهدت گذرانده است، اما مرد زندگی بوده. عشق و محبت او به همسرش، مهارت های فردی او در طراحی یک زندگی مطلوب، برایم جذاب بود.

 

وی در ادامه به نکات دیگر اشاره کرد و افزود: دیگر اینکه، همکاری و هم دلی جانانه و مهربانانه همسر ایشان یعنی خانم حمیده پیاهور، نقش تعیین کننده ای در ارتقا تخصص وتوانمندی ها و فراهم شدن زمینه مناسب خدمت به نظام داشته است که قابل ستایش است. همسری که همچون یک نیروی مکمل در کنار مرد بزرگی به نام منصور ستاری، رقم زننده خدمات بزرگ و کم نظیر به کشور بوده است.این نقش تعیین کننده، تصویر دیگری از نقش همسران مجاهد شهدا را نمایش می دهد که با تربیت فرزندانی دانشور که در خدمت علم و پویایی کشور هستند، استمرار پیدا کرده است.

رسولی در ادامه به وجوه متمایز این شهید اشاره کرد و بیان داشت: همچنین، سخت کوشی، اراده، نظم، دقت نظر، قدرت بالای تحلیل وبرنامه ریزی، درک عمیق از وضعیت و شرایط نیروهای تحت امر والبته شاخصه ی فراموش نشدنی او یعنی عشق وتبعیت او ازحضرت امام و حضرت آیت الله خامنه ای، از جمله ویژگیهای شخصیتی این چهره ماندگار تاریخ مجاهدت کشورمان بوده است.

تاکنون مجموعه از چشم درباره شهیدانی چون حاج ابراهیم همت، شیخ فضل الله محلاتی، محمود کاوه و علی صیاد شیرازی توسط انتشارات روایت فتح منتشر شده است و این که در کتاب از چشم های شهید ستاری، علاوه بر روایت زندگی و جهاد او از چشم همسر و چند تن از هم رزمان شهید، متن خودگفتاری از خود شهید درباره زندگی‌اش روایت شده که شرفیابی او به آستان دوست و نوشیدن شربت شهادت، امکان تکمیل آن را فراهم نیاورد.

گفتنی است، از مجموعه «چشم‌ها» تاکنون کتاب مصطفی چمران، مهدی باکری، ابراهیم همت، مهدی زین الدین، علی صیاد شیرازی،فضل الله محلاتی،محمود کاوه،حمید باکری تحریر شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس