در دیدار خصوصی نصیری به آیت‌الله فلسفی می‌گوید:«تغییر روش‌ بدهید و دست‌ از انتقاد بردارید. منبر بروید، ولی‌ عادی‌. اگر قبول‌ می‌كنید و به‌ ما قول‌ می‌دهید، خیلی‌ خوب‌؛ ولی‌ اگر قبول‌ نكنید، عكسی‌ تهیه‌ شده‌ است‌ كه‌ حیثیت‌ شما را بر باد می‌دهد»

به گزارش گروه تاریخ مشرق؛ مجلس‌ ترحیم‌ مرحوم‌ آیت‌الله چهل‌ ستونی‌ و سخنرانی آیت الله فلسفی در حمایت از امام خمینی (ره) باعث می‌شود كه رئیس وقت ساواك او را به حضور بطلبد. در دیدار خصوصی نصیری به آیت‌الله فلسفی می‌گوید:«تغییر روش‌ بدهید و دست‌ از انتقاد بردارید. منبر بروید، ولی‌ عادی‌. اگر قبول‌ می‌كنید و به‌ ما قول‌ می‌دهید، خیلی‌ خوب‌؛ ولی‌ اگر قبول‌ نكنید، عكسی‌ تهیه‌ شده‌ است‌ كه‌ حیثیت‌ شما را بر باد می‌دهد». بعد عكسی را به‌ آیت الله فلسفی نشان می‌دهد. عكس‌، سر و صورت‌ فلسفی را كه‌ به‌ بدن‌ مردی‌ مونتاژ شده‌ بود، در كنار یك‌ زن‌ نشان‌ می‌داد. فلسفی بعد از دیدن عكس‌ها می‌گوید انتقادهای‌ من‌ یك‌ فریضه دینی‌ است‌، به‌ نام‌ امر به‌ معروف‌ و نهی‌ از منكر، من‌ در مقابل‌ گناه‌ و اموری‌ كه‌ بر خلاف‌ مصلحت‌ اسلام‌ و مسلمین‌ است‌، انتقاد می‌كنم‌. اگر جلوی‌ منبر مرا بگیرید، دیگر تكلیف‌ خاصی‌ در این‌ مورد ندارم‌، ولی‌ اگر منبر بروم‌، باید حتماً این‌ وظیفة‌ دینی‌ را انجام‌ بدهم‌. مردم‌ هم‌ در انتظار انجام‌ دادن‌ وظیفة‌ دینی‌ من‌ هستند. بنابراین‌ من‌ با وجود این‌ عكس‌ كه‌ شما می‌خواهید پخش‌ كنید، دست‌ از وظیفه‌ام‌ بر نمی‌دارم‌.

عكس در سراسر كشور پخش می‌شود ولی به جای اینكه چهره آیت‌الله فسلفی تخریب شود٬ ابزاری برای بیزاری مردم از رژیم پهلوی شد. پخش وسیع این تصاویر در كشور و ارسال آن برای عده‌ای خاص٬ ساواك را در شهرستان ها سردرگم می‌كند كه با این تصاویر چه برخوردی داشته باشند. بر همین اساس نیز ساواك آذربایجان شرقی طی نامه‌ای اعلام می دارد كه این تصاویر ساختگی است. علاوه بر ساواك در اسناد شهربانی نیز به عدم شباهت فرد مورد نظر با آیت الله فلسفی اشاره می‌شود. جدای از این موارد٬ امام جمعه سقز نیز با مشاهده تصاویر٬ به جعلی بودن آن پی می‌برد و دلایل آن را بیان می دارد.

فلسفی





فلسفی

فلسفی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • مهرداد ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۰
    5 0
    چقدر ماله کشی بده مشرق شجونی حقیقت گفت کاغذ ساختگی نشون نده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس