حمایت جریان آلوده از نامزدی آقای سید حسن خمینی می‌تواند با این انگیزه صورت پذیرفته باشد که عبور از خط امام(ره) را به فرزند یادگار آن حضرت نیز نسبت دهند! و خودداری آقای سید حسن خمینی از حضور در آزمون خبرگان را می‌توان اقدامی حساب شده برای دور شدن از دام مورد اشاره تلقی کرد.

به گزارش مشرق، حسین شریعتمداری در سرمقاله امروز کیهان و در تحلیل چرایی خودداری سید حسن خمینی از شرکت در آزمون خبرگان نوشت: خودداری آقای سید حسن خمینی از شرکت در آزمون خبرگان که نتیجه آن حذف نام ایشان- بخوانید انصراف- از فهرست نامزدهای مجلس خبرگان است، نظرات و برداشت‌های متفاوتی را به دنبال داشته و گمانه‌زنی‌ها در این باره هنوز هم ادامه دارد.
نگارنده اما، در این خصوص برداشت دیگری دارد که با شواهد بسیاری نیز همراه است و چنانچه صحت داشته باشد، از هوشمندی ایشان حکایت می‌کند. بخوانید!
1- برخلاف آنچه که این روزها با تیترهای درشت در روزنامه‌ها و سایت‌های زنجیره‌ای مطرح می‌شود و خودداری فرزند یادگار امام از حضور در آزمون خبرگان را به عدم دعوت رسمی از ایشان نسبت می‌دهند، اخبار دقیقی در دست است که نشان می‌دهد نه فقط از آقای سید حسن خمینی نیز مانند سایر نامزدها برای شرکت در آزمون مجلس خبرگان دعوت شده است، بلکه، دعوت اختصاصی از ایشان هم صورت گرفته است، از جمله این که؛ یکی از اعضای برجسته هیئت رئیسه مجلس خبرگان در تماس با فرزند محترم یادگار امام(ره) از وی برای حضور در آزمون دعوت کرده است و حال آن که این تماس برای سایر نامزدهای خبرگان وجود نداشته است. تاریخ و محل انجام آزمون نیز از طریق پیامک به شماره تلفن همراهی که ایشان اعلام کرده بود ارسال شده است. زمان و مکان آزمون هم در تماس تلفنی با دفتر آقای سید حسن خمینی به اطلاع ایشان رسیده است، ضمن آن که مجلس خبرگان به روال جاری و قانونی خود، بارها از طریق رسانه های عمومی و صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، زمان و مکان آزمون را به اطلاع همه نامزدها رسانده بود بنابراین عدم دعوت از آقای سید حسن خمینی نمی‌تواند توضیح قابل قبولی برای خودداری ایشان از حضور در آزمون باشد.
2- گفته می‌شود که جناب سید حسن خمینی خواستار دعوت ویژه از ایشان و انجام آزمون به گونه‌ای متفاوت با سایر نامزدها بوده است! این گزاره نیز توجیه کننده عدم حضور ایشان در آزمون یاد شده نیست، چرا که «استثناء بلا وجه» و انتظار برخورداری از امتیاز فراقانونی علاوه بر آن که دور از شأن نظام جمهوری اسلامی ایران است و با اصول قانون اساسی که بر یکسانی همه آحاد ملت در برابر قانون تأکید می‌ورزد، مغایرت دارد، در مکتب مقدس حضرت امام -رضوان‌الله تعالی‌علیه- نیز به شدت نفی و نهی شده است و از آقای سید حسن خمینی که اصلی‌ترین شاخصه ایشان، انتساب به بیت معظم و محترم حضرت امام(ره) است، باور کردنی نیست که در آزمون خبرگان خواستار امتیاز ویژه برای خود شده باشند. بنابراین، از این زاویه هم عدم شرکت فرزند یادگار امام(ره) در آزمون خبرگان قابل توجیه نیست و اینگونه علت‌یابی‌ها -خواسته یا ناخواسته- اهانت به ایشان و ساحت قابل احترام بیت معظم امام راحل(ره) نیز هست.
3- با توجه به دو نکته یاد شده که با شواهد و نشانه‌های فراوان دیگری نیز همراه است، به وضوح و بدون کمترین تردیدی می‌توان نتیجه گرفت که عدم حضور فرزند محترم یادگار امام در آزمون خبرگان به علت، بی‌اطلاعی ایشان از زمان و مکان آزمون! و یا دعوت نشدن از مشارالیه برای شرکت در آزمون نبوده و نمی‌تواند باشد. بلکه جناب آقای سید حسن خمینی، با اراده و تصمیم قبلی در آزمون شرکت نکرده است. اما، چرا؟!
4- برخی گمانه‌ها حاکی از آن است که فرزند یادگار امام(ره)، شرکت در آزمون را - با پوزش از ایشان و صرفاً به عنوان گمانه‌ای که مطرح شده است- دون شأن خود تلقی کرده و جایگاه علمی خویش را بی‌نیاز از آزمون دانسته‌اند! این گمانه نمی‌تواند قابل قبول باشد، چرا که مطابق قانون، همه نامزدهای خبرگان ملزم به شرکت در آزمون هستند و تنها کسانی که با حکم حضرت امام(ره) و یا رهبر معظم انقلاب به مسئولیتی که لازمه آن مجتهد بودن است، منصوب شده‌اند، نیازی به آزمون ندارند و از سوی دیگر شخصیت‌هایی که از آقای سید حسن خمینی سابقه بسیار بیشتری در تدریس خارج اصول داشته‌اند، در آزمون کنونی شرکت کرده و یا درگذشته آزمون داده‌اند. بنابراین، بدیهی است که این گمانه با شخصیت فرزند محترم یادگار امام(ره) همخوانی نداشته و آنان که به این گمانه دامن می‌زنند،  دانسته یا ندانسته به شخصیت ایشان آسیب می‌رسانند. گفتنی است یکی از روزنامه‌های زنجیره‌ای در صفحه اول شماره روز چهارشنبه- 94/10/16- خود با چاپ عکس بزرگی از مجلس درس آقای سید حسن خمینی در حالی که تابلویی با عبارت «خارج اصول- سال ششم- 94/10/15» کنار میز ایشان است، تلاش کرده بود، گزاره مورد اشاره را القاء کند. این روزنامه برای عکس یاد شده، تیتر درشت «کلاس درس سید حسن، روز امتحان اجتهاد» را برگزیده و در پی القاء این تصور غلط بود که تدریس ایشان از نوع «خارج اصول» بوده و می‌تواند جایگزین آزمون خبرگان باشد!
5- برخورد روزنامه‌ها و سایت‌های زنجیره‌ای با موضوع عدم شرکت آقای سید حسن خمینی در آزمون خبرگان، این گزاره را به ذهن مخاطبان تزریق می‌کرد که ایشان نگران خروج ناموفق از آزمون یاد شده است! اصرار این رسانه‌ها که به زعم خودشان در قالب حمایت از فرزند یادگار امام(ره) صورت می‌پذیرفت، به طور طبیعی، این تصور را به دنبال داشت که خدای نخواسته، فرزند یادگار حضرت امام(ره)، به دلیل نگرانی از عدم موفقیت در آزمون خبرگان، حاضر به حضور در این آزمون نشده است! این گزاره نیز نمی‌تواند دلیل موجهی برای خودداری آقای سید حسن خمینی از شرکت در آزمون خبرگان باشد، زیرا، کسی که در حوزه‌های علمیه به تدریس مشغول است، نباید از شرکت در آزمونی که از سوی عالمان برجسته همان حوزه‌های علمیه و برای اطمینان از «اجتهاد» وی صورت می‌پذیرد، دغدغه‌ای داشته باشد. و از سوی دیگر عدم موفقیت در آزمون نباید برای یک شخصیت علمی حوزوی نگران کننده باشد، بلکه می‌تواند و باید تلاش بیشتر را باعث شود.
6- اگر گمانه‌های یاد شده را با توجه به شواهد و دلایلی که به آن اشاره داشتیم، در خودداری آقای سیدحسن خمینی از شرکت در آزمون خبرگان، ناکافی تلقی کنیم، تنها یک علت دیگر باقی می‌ماند که می‌تواند فرزند یادگار حضرت امام(ره) را از شرکت در آزمون خبرگان منصرف کرده باشد و آن، خروج هوشمندانه از دامی است که سیاست‌بازان آلوده پیش پای ایشان پهن کرده بودند. فقط یک نیم نگاه به هویت برخی از کسانی که این روزها پرچم حمایت از نامزدی آقای سید حسن خمینی برای انتخابات خبرگان را روی دست گرفته و زیر این پرچم سینه می‌زدند به وضوح نشان می‌دهد که برخی از آنها - تأکید می‌شود برخی از آنها و نه همه آنان- نه فقط کمترین ارادتی به حضرت امام(ره) ندارند بلکه در کارنامه سیاسی آنان، نمونه‌های فراوان و غیر قابل انکاری از مخالفت آشکار با خط نورانی و مقدس آن بزرگوار و تلاش برای کمرنگ کردن آن نیز دیده می‌شود. افراد و جریانات آلوده‌ای که با ادعای تقلب در انتخابات 88 در نقش ستون پنجم دشمن ظاهر شده بودند، از سوی نتانیاهو مدال بزرگترین سرمایه اسرائیل در ایران را به سینه نصب کرده بودند، شعار «انتخابات بهانه است، اصل نظام نشانه است»! سر داده بودند، تصویر مبارک حضرت امام(ره) را پاره و لگدمال کرده بودند، مسجد را به آتش کشیده بودند، نمازگزاران عاشورای حسینی(ع) را سنگباران کرده بودند، آشکارا به ساحت ملکوتی امام حسین(ع) در روز عاشورا اهانت کرده بودند، قید «اسلام» را از «جمهوری اسلامی ایران» خط زده بودند، دوران آموزه‌های امام راحل(ره) را تمام شده و شایسته بایگانی در موزه تاریخ دانسته بودند و در یک کلمه دست به وطن‌فروشی زده بودند و... اینگونه افراد چگونه می‌توانند داعیه حمایت از نامزدی فرزند یادگار امام(ره) در انتخابات خبرگان را داشته باشند؟! این نامعادله تنها در یک حالت قابل توضیح است و آن سوء استفاده جریان آلوده یاد شده از انتساب آقای سیدحسن خمینی به بیت معظم حضرت امام(ره)، اما، چگونه؟! بخوانید!
7- جریان آلوده‌ای که به آن اشاره شد نه فقط از خیانت بزرگی که مرتکب شده بود کمترین ابراز ندامتی نکرده است بلکه کماکان از زاویه دیگری همان مسیر را دنبال می‌کند. بنابراین حمایت این جریان آلوده از نامزدی آقای سید حسن خمینی می‌تواند با این انگیزه صورت پذیرفته باشد که عبور از خط امام(ره)- یعنی یکی از شاخصه‌های جریان آلوده مورد اشاره- را به فرزند یادگار آن حضرت نیز نسبت دهند! و این همان دام خطرناکی است که به آن اشاره شد و خودداری آقای سید حسن خمینی از حضور در آزمون خبرگان را می‌توان اقدامی حسابشده برای دور شدن از دام مورد اشاره تلقی کرد.
این نکته نیز گفتنی است که ترفند جریان یاد شده در صورت وقوع هم نمی‌توانست برای آنان دستاوردی داشته باشد، چرا که اصول و مبانی اصلی خط مبارک حضرت امام(ره) در میان مردم شناخته شده است و جریانات و افرادی که از آن خط روشن فاصله گرفته‌اند به آسانی برای ملت قابل شناسایی هستند و استفاده از انتساب فرزند محترم یادگار حضرت امام(ره) به آن بزرگوار نمی‌تواند توجیه کننده انحراف افراد و جریانات دور شده از خط امام(ره) باشد.
8- این روزها نظریه‌ای با قید «احتمال» مطرح شده است که شاید اجتهاد کسانی که در آزمون شرکت نکرده‌اند نیز از طریق دیگری احراز شود. این فرمول هر چه باشد و برای هر یک از داوطلبان شرکت نکرده در آزمون قابل بررسی باشد، به دلیلی که اشاره می‌شود مصلحت نیست درباره فرزند یادگار حضرت امام(ره) به‌کار گرفته شود، زیرا می‌تواند این توهم را در افکار عمومی پدید آورد که شورای محترم نگهبان برای فرزند یادگار امام(ره) استثناء قائل شده است! و حال آن که «توهم استثناء» با ساحت مقدس امام راحل و بینش و منش آن بزرگوار همخوانی ندارد. ضمن آن که به شخصیت محترم و عزیز فرزند یادگار امام نیز آسیب جدی می‌رساند و خدای نخواسته برخی از افراد و جریاناتی که در داخل و خارج کشور برای تخطئه نظام گوش خوابانیده‌اند، بر این طبل فریب می‌کوبند که گویی فرزند یادگار امام(ره) نگران عدم موفقیت خود در آزمون بوده‌ است!
9- و بالاخره، امید است برادر عزیزمان آقای سید حسن خمینی کمترین تردیدی به خود راه ندهند که آنچه در این وجیزه آمده است، تنها با انگیزه دفاع از شخصیت قابل احترام ایشان و پیشگیری از توهم‌پراکنی بداندیشان نسبت به ساحت مقدس حضرت امام(ره) و بیت شریف و معظم آن حضرت بوده است که به یقین برای فرزند یادگار امام راحلمان نیز در درجه اول اهمیت قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 62
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 84
  • فرهاد ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    از فضل پدر تو را چه حاصل شاید هم علمش کم بوده رفته ببشتر بخونه تا دفعه بعد قبول بشه
  • پانته آ ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    احسنت بر سیدحسن خمینی حکیم و فرزانه
  • رضا ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    ان شاالله که فتنه ای در کار نباشه،همانهایی که عکس امام را آتش زدن حالا شدن مدافع بیت امام!
  • ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    نه بابا!!! حالا موقع انتخابات معلوم میشه
  • ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    آها تو خوب و باهوشی بقیه خنگن
  • یک ایرانی ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    لاااااااااااایک داری به مولا
  • ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    بخشی از وصيت نامه مرحوم سيد احمد خميني : به حسن و برادرانش اين توصيه را مي نمايم كه هميشه سعي كنند در خط رهبري حركت كنند و از آن منحرف نشوند كه خير دنيا و آخرت در آن است و بدانند كه ايشان موفقيت اسلام و نظام و كشور را مي خواهند. هرگز گرفتار تحليل هاي گوناگون نشوند كه دشمن در كمين است.
  • ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    باور کنید اکثر کسانیکه که برای سید حسن خمینی و علی مطهری کف و سوت می زنند امام ره و شهید مطهری رو قبول ندارند
  • علی ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    خداوند به همه دلسوزان این انقلاب و نظام مقدس طول عمر با عزت عنایت فرماید. ان شاالله. و ان شاالله مقبول افتد...
  • ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    نواده روح الله سید حسن نصرالله جناب سید حسن چرا در موارد زیر این اشخاص از شما حمایت میکنند؟ در حالیکه نظرات امام برای ملت در موارد زیر کاملا روشنه کسانیکه شعار نه غزه نه لبنان سر دادند کسانیکه میخواستند امام رو به موزه بفرستند کسانیکه مخالف جمهوری اسلامی و ولایت فقیه هستند کساتنیکه مخالف کمک حزب الله و فلسطین و یمن و سوریه و ... هستند کسانیکه علیه رای مردم و قانون شوروش کردند و....و...
  • یکی ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    تحلیل های شگفت انگیز آقای کیهان آقای شریعتمداری، بابا بی خیال، خودت هم می دونی که هیچ ادم عاقلی تحلیل های آبکی شما رو باور نمی کنه
  • شهاب ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    امید وارم تیر سه شعبه ای که آقای هاشمی گفته به خطا بره
  • ناشناس ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    گویا سید حسن متوجه فتنه و سوء استفاده افساد طلبان از نام خودش شده است و آبرومندانه از انتخابات خبرگان کناره گیری کرده که جای تشکر و قدردانی دارد .
  • ناشناس ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    درود بر سید حسن که با انصراف از خبرگان بصیرت خود را نشان داد .
  • ناشناس ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
    0 0
    درود بر حاج حسین شریعتمداری سردار قلم .
  • ۰۰:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
    0 0
    اطلاعی جزئی که از سید علی دارم ایشان هم همینطور سعی در حمایت از ولایت دارد و سخت مواظب دام فتنه گران است
  • ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
    0 0
    اگر انتقاد سایت جماران را از رسانه های اصلاح طلب بخوانی می فهمی کیهان بیراه نمی گه .
  • ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
    0 0
    نواده روح الله سید حسن نصرالله جناب سید حسن چرا در موارد زیر این اشخاص از شما حمایت میکنند؟ در حالیکه نظرات امام برای ملت در موارد زیر کاملا روشنه کسانیکه شعار نه غزه نه لبنان سر دادند کسانیکه میخواستند امام رو به موزه بفرستند کسانیکه مخالف جمهوری اسلامی و ولایت فقیه هستند کساتنیکه مخالف کمک حزب الله و فلسطین و یمن و سوریه و ... هستند کسانیکه علیه رای مردم و قانون شوروش کردند و....و...
  • ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
    0 0
    بنظر اکثر مردم ضعف علمی و ترس از مردودی و سوختن یکباره آینده سیاسی جناب علامه ! حسن را علت عدم شرکت در امتحان میدانند .
  • بیسیمچی ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
    0 0
    انشا الله که اینطور است
  • برادر ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
    0 0
    آقای شریعتمداری دوست داری که آقا سید حسن انصراف بده؟!!!!!!!
  • ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
    0 0
    مثل پیام بازرگانیه این اقا
  • ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
    0 0
    احسن خوشم اومد
  • اهوازی ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
    0 0
    نواده روح الله سید حسن نصرلله
  • محمدرضا ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
    0 0
    احتمالا طرفدار اون روزنامه ای هستی که اصرار دارد سید حسن را یادگار امام معرفی کند نه یادگار یادگار امام ره .
  • hojat ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
    0 0
    تحلیل های شگفت انگیز آقای کیهان همیشه درست از آب درآمده اما مخالفان کیهان فقظ بلدند فحش بدهند .
  • احمد ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
    0 0
    درورد بر دید زیرکانه و تصمیم خرد مندانه یادگار امام و پشتیبان رهبری در زمان ضربه به ایشان توسط گرو هها ی نفوذی و سلام بر مرد انقلاب شریعتمداری
  • م ص ۰۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
    0 0
    آقای شریعتمداری میگن امتناع!یعنی خودش نرفته ! اما سید حسن گفتن به بنده اطلاع داده نشده! خب حالا اینجا دو مسئله هست! اول اینکه شریعتمداری داره افطرا میزنه و دوم سید حسن دروغ میگه !!!!! آقای شریعتمداری تا کی میخواهید به سیاسیون و روحانیونی که با افکار افراطی و تند و تهاجمی شما همسو نیستید توهین کنید و تهمت بزنید؟؟؟ کسی نیست اینو بازخواستش کنه!!!!؟؟؟؟؟
  • ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
    0 0
    حضرت آیت الله سید حسن خمینی دارای. شان منزلتی. خاص هستند علاوه بر انتسابشان به بیت امام دارای کمالات دینی محب ولی فقیه هستند.سزاوار است درنگارش پیامک ها نهایت احترام برای ایشان رعایت شود
  • ۰۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
    0 0
    واقعا مضحکه اگه جریان مقابل تا قبل از این برای سید حسن سوت و کف می زدند حالا شماهایی که تا دیروز از دیوان اشعار طلاکوب و سکوت در برابر فتنه و اشرافی گری ها ولخرجی های بیت امام انتقاد می کردین دارید براش سوت و کف می زنید
  • ۰۰:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
    0 0
    بشین بابا
  • ثانی ۰۰:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
    0 0
    درود برسردار قلم حاج حسین شریعتمداری که مثل همیشه بامقاله های روشنگرانه اش توطئه جریان نفاق رابرملا وملت بصیر ایران اسلامی راآگاه می نمایند.
  • ناشناس ۰۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
    0 0
    جناب یکی ، مگه ادعا نمی کنی تحلیل کیهان آبکیه؟!!! شما یکی تحلیل غیر آبکی ارائه بده ، کیهان حداقل یک تحلیل ارائه داده ، شما هم اگه توانشو داری یکی تحلیل ارائه بده وگرنه انتقاد کلی کردن که هنر نیست.
  • ۰۱:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
    0 0
    آقای شریعتمداری، شورای نگهبان نیاز به وکیل وصی ندارد.
  • ۰۲:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
    0 0
    خجالت بکشید به فرزند امام راحل هم رحم نمی کنید. بی حیایی هم حدی داره درود بر خمینی ومرگ بر منافقین
  • ۰۲:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
    0 0
    چه سایت کاسب و دلواپسی حالم بهم خورد از این همه چرندیاتی که به اسم مطلب منتشر کرده بودید خدا به راه راست هدایتتون کنه دوران فسیل ها سر اومده
  • ۰۳:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
    0 0
    شما اخلاقیات را زیر پا گذاشته اید مشرق دین ندارید آزاده باشید
  • هادی ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
    0 0
    از فضل پدر تو راچه جاسم
  • هادی ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
    0 0
    ما که باهوشیم تو رو نمیدونم
  • سید عباس قاسمی از تربت حیدربه ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
    0 0
    درود بر سردار بصیرت گل گفتی آنهایی که عصبانی هستند بخاطر این است که هدفشان رسوا شد و از آن دور افتادند
  • hossain ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
    0 0
    اخلاقیات، دین و آزادگی بر این است که واقعیت را بپذیری ، دوران یادگاری، وراثت و... تمام شد، خط ولایت و اسلام را بگیر
  • ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
    0 0
    زنده بار مشرق
  • ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
    0 0
    برادر عزيز 35 سال است نظام از اين تحليلها استفاده كرده و هميشه هم به حقيقت پيوسته است خدا بصيرت ايشان را روز بروز افزايش دهد انشاالله
  • توحید ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
    0 0
    احسن جناب اقای شریعت مداری احسنت انقدر خوب تحلیل کرده اند که افرین باید بهش گفت . نه به تایید ایشان بلکه به تایید اکثریت علمای بزرگوار و سایر اندیشمندان ، جناب اقای سید حسن خمینی از استعداد وافری برخوردار هستند و اگر در یک جمله مختصر و مفید بیان شود باید گفت ایشان نوه حضرت آیت الله العظمی امام امام خمینی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران (ره) فرزند عالی قدر حضرت حجت الاسلام و المسلمین حاج احمد خمینی هستندو افزون ، ایشان یار و پشتیبان ولایت فقیه زمان حضرت آیت الله امام خامنه ای هستند. پس آقای شریعت مداری عزیز شما هم تایید می کنید که آن بزرگوار نوه واقعی امام (ه) وموضع گیری هایشان تیزهوشانه و خردمندانه است و اگر این موارد مورد تایید حضرتعالی است پس چرا....
  • ایران اسلامی ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
    0 0
    بسم الله الرحمن الرحیم به نظر بنده بیت امام در سیاست دخالت نکنند شانشان بالاتر می رود و از تیررس دشمن نفوذی دور میشوند جناب سید حسن آقا اگر نیاد هم از لحاظ علمی وهم از لحاظ شخصیت اجتماعی پیشرفت میکنن در ضمن ایشان باید متوجه باشد که این جایگاه متعلق به خودش نیست اگر به ایشان یا فرزندان دیگر امام خدشه وارد شود یا از راه منحرف شوند بیت امام و آرمان کبیر انقلاب زیر سوال می رود امیدوارم که تصمیم صحیح در قبال این موضوع اتخاذ کنند
  • ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
    0 0
    جیه طاقت حرف حق شنیدن نداری- خب چشماتو رو واقعیت ببند راحت تر باش
  • ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
    0 0
    حرف شریعتمداری مصداق این بیت است: خصمان گویند کاین سخن زیبا نیست خورشید نه مجرم ار کسی بینا نیست
  • ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
    0 0
    شک نکن
  • احمد ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
    0 0
    نواده روح الله - سید حسن نصرالله جناب سید حسن آقا! - چرا کسانی که در مقابل حکم شرعی «قصاص» زمان حیات امام(ره) ایستادند و حضرت امام (رضوان الله تعالی علیه) آنها را مرتد خواندند. - کسانی که تمثال مبارک امام را پاره و نسبت به آن عارف واصل و کم نظیر قرن حاضر هتک کردند - کسانی که روز 13 آبان «روز ملی مبارزه با استکبار جهانی» شعار «مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل» را خط زدند - کسانی که «اوباما و شیمون پرز» در فتنه سال 88 علنی و با اسم از آنان حمایت و پشتیبانی کردند - کسانی که با شعار دروغ «تغلب» هم صدا با تمام احزاب مخالف اسلام و قرآن، گروهک های منافق، معاند، ضد انقلاب، مرتد و تروریست که بر خلاف سیره و راه روشن امام عزیز(ره) در روزهای سیاه فتنه آمریکایی و اسرائیلی به گمان باطل و خیال واهی خود که در پرتو حمایت های تبلیغاتی، رسانه ای و مالی و مادی شیطان و تفاله های نجس منطقه ای اش به هدف شوم براندازی نزدیک شده اند با شعار « مرگ بر اصل ولایت فقیه» پرده از چهره سیاه و ناپاک خود برداشتند. چرا کسانی که به عنوان «سران فتنه» شهرت یافته اند و کسانی که با شیطان «خواسته یا ناخواسته»، «فهمیده یا نفهمیده»، «با غرض یا بدون غرض»، از روی «عمد یا سهو» دست بیعت دادند و به اصطلاح هدایت لشکری را بر عهده گرفتند تا پس از قرن ها مبارزات فقهای عظیم الشأن، علمای ربانی، مجاهدان راستین اسلام که حاصلش جمهوری اسلامی ایران شده است بتوانند در براندازی تنها حکومت شیعه جهان شریک شیطان و رژیم صهیونیستی باشند.(روی این بیشتر بیاندیشند) آیا غیر از این بود؟ چرا این قماش و این طیف امروز مدافع سید حسن آقا و بیت حضرت امام(ره) شده اند؟ در حالی که ملت ایران بر اساس اسلام، وجدان و اخلاق اسلامی به پاس قدردانی از امام راحل و بر اساس وظیفه شناسی خود، بیت شریف امام را تکریم و محترم می شمرد و همچنانکه حضرت امام(ره) در سال های اول پیروزی انقلاب اسلامی، به واسطه رابطه نوه اش(سید حسین آقا) با ضد انقلاب و منحرفین از اسلام مخالفت نمود قهرا اگر روزی خدای ناخواسته برای هر کسی از نظام اسلامی که فاصله با «ولایت فقیه» ایجاد و یا خدای ناکرده با آن به مخالفت برخیزند این وضع را برای خود انتخاب می کنند. «اللهم اجعلنا عواقب امورنا خیرا» آمین
  • کوچک ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
    0 0
    آیا اگر آزمون تشخیص صلاحیت مدیر مسئولی روزنامه ها برگزار شود اقای حسین شریعتمداری حاضر میشود در امتحان شرکت کند پس این مطالب چرند وپرند است وحکایت مرگ خوبه ولی برای همسایه است.
  • ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
    0 0
    حاج حسین تحلیل خوب میکنی ولی خیلی صغری کبری میچینی ادم حوصله اش سر میره متن هات رو میخونه . لطفا خلاصه تر
  • محسن ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
    0 0
    مشرق جان چرا هر نظری من میذارم غیر قابل انتشار می کنین؟ نظر گذاشته بودم که آقای شریعتمداری چطور برای همه تعیین تکلیف میکنه: برای سید حسن، برای شورای نگهبان،.... این حرف مشکلی داشت؟!
  • ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
    0 0
    علامه علامه علامه .. اجب
  • ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
    0 0
    5 عضو هیات رییسه خبرگان، تماس با «سید حسن خمینی» را تکذیب کردند!/ آقای شریعتمداری! نام آن عضو هیات رییسه خبرگان را افشا کنید!
  • احسان ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
    0 0
    حاج حسین عالی بود عزیزمی
  • ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
    0 0
    حسین اقا درهمه مسایل دنیا دانشمند است حق ایشان خورده شده ان باید رییس سازمان ملل می شد
  • سید محسن ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
    0 0
    خوب چرا در آزمون شرکت نکرد .قانون برای هم یکسان بود
  • استاددانشگاه ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
    0 0
    آقای حسن اقای خمینی خیلی محترم وروی سر ما جادارند غیر ازایشان سایر نوه های امام عزیز حتی فرزندان شهید ایه الله مصطفی خمینی که عموی حسن اقا هستند هم برای ماعزیز ومحترم هستند ولی درمباحث دینی وسیاسی انتساب خانوادگی جایگاهی ندارد همانطورکه مراجع محترم تقلید درگذشته وحال صرفا شخصیت علمی ودینی وحقوقی ایشان برای شیعیان مطرح بوده ومردم کاری به فامیل وفرزندانشان نداشته وندارند همانطورکه الان خیلی ازمردم فرزندان ایه الله خامنه ای وخیلی از مراجع رانمی شناسند وضرورتی هم ندارد وحکومت اسلامی هم معنی اش اینست والا میشود حکومت پادشاهی عربستان.
  • ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
    0 0
    نواده روح الله سید حسن نصرالله این هم شعار انحرافی است این شعار است سید حسن نصراله ودیگر نهضتهای ازادی بخش حرکت و عزت هم اکنون خود را مدیون این خاندان هستند درود بر سید حسن
  • سرباز سید علی ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
    0 0
    لطفا اگه دلیل قانع کننده برای رد سخنان آقای حسین شریعتمداری ندارید حرف مفت و چرت پرت ننویسید ملت وقت ندارند اراجیف شما رو بخونند اونجای شما از جای دیگه می سوزه می خواهید با این حرف های صد من یه غاز یکم خودتون رو خنک کنید و بدونید که این کار ها آب در هاون کوبیدن هستش با این کولی بازی ها هیچ ... نمی تونید بکنید.
  • ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۰
    0 0
    حد اقل مقاله را میخواندی !!!!
  • مهدی ۰۵:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۲
    0 0
    فرزند خلف سیدحسن نصرالله ست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس