با حضور مردم و مسئولان مراسم اربعین شهادت مدافع حرم حضرت زینب کبری (س) شهید مجتبی‌ زکوی‌زاده، نخستین شهید مدافع حرم باغملک برگزار شد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، به مناسبت فرارسیدن چهلمین روز شهادت مدافع حرم حضرت زینب کبری (س) شهید مجتبی‌ زکوی‌زاده، نخستین شهید مدافع حرم باغملک مراسم اربعین این شهید برگزار شد.

ابوذر زکوی‌زاده، برادر شهید مجتبی‌ زکوی‌زاده در این باره گفت: نخستین مراسم با حضور مردم و مسئولان لشکری و کشوری روز پنج‌شنبه 17 دی‌ماه سال 1394 مقارن با 26 ربیع‌الاول سال 1437 از ساعت 9 آغاز شد و تا ساعت 14 ادامه داشت.

وی افزود: مراسم چهلمین روز شهادت مدافع حرم حضرت زینب کبری (س) شهید مجتبی‌ زکوی‌زاده در منزل شهید واقع در روستای چلچلک در 9 کلیومتری شهر باغملک در شمال خوزستان برگزار شد و مردم خوزستان و استان‌های دیگر یاد این شهید را گرامی داشتند.

برادر شهید مجتبی‌ زکوی‌زاده بیان کرد: پس از این آئین شرکت کنندگان با حضور بر مزار این شهید مدافع حرم در گلزار شهدای روستای چلچلک یاد شهدای مدافع حرم به ویژه شهید مجتبی‌ زکوی‌زاده را گرامی داشتند.

وی اضافه کرد: مراسم کنار مزار شهید از ساعت 14 آغاز شد و به صورت رسمی تا ساعت 16 ادامه داشت ولی به دلیل حضور اقشار مختلف مردم تا غروب آفتاب نیز به طول انجامید.

زکوی‌زاده خاطرنشان کرد: در این مراسم حجت‌الاسلام سید امیر میرعلائی، فرمانده سپاه ناحیه رامهرمز به سخنرانی کردند و حسن صفری از مداحان خوزستانی مرثیه‌سرائی و نوحه خوانی کرد.

وی با بیان اینکه مراسم دیگری نیز شامگاه پنج‌شنبه 17 دی‌ماه سال 1394 به مناسبت اربعین شهید مجتبی‌ زکوی‌زاده برگزار شد، عنوان کرد: در این آئین از سوی مداحان اهل بیت (ع) دعای کمیل زمزمه شد.

برادر شهید مجتبی‌ زکوی‌زاده ادامه داد: در این آئین آیت‌الله سید ابوالحسن حسن‌زاده، امام جمعه موقت اهواز و برادر شهید سید محمدرضا حسن‌زاده به سخنرانی پرداختند.

شهید مجتبی زکوی‌زاده، نخستین شهید مدافع حرم باغملک است که در تاریخ یکم مهرماه سال 1362 به عنوان دومین فرزند در خانواده‌ای روستایی در شهرستان باغملک به دنیا آمد و آبان ماه امسال برای دفاع از حرم بانوی عشق حضرت زینب کبری (س) و حضرت رقیه (س) به سوریه رفت.

این جوان باغملکی پس از حدود 20 روز نبرد با گروه‌های تکفیری به شهادت رسید و پیکر پاکش پس از انتقال به خوزستان در صبح روز یکشنبه 15 آذر ماه 1394 همزمان با 24 صفر سال 1437 هجری قمری در شهرباغملک تشییع شد.

پیکر این شهید پس از انتقال به زادگاهش روستای چلچلک دوباره تشییع شد و پس از آن در گلزار شهدای این روستای شهیدپرور آرام گرفت.

از شهید مجتبی زکوی‌زاده دو فرزند خردسال دختر به نام‌های فاطمه و ریحانه به یادگار مانده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس