عصر امروز سه‌شنبه در پی حمله نیروهای اشغالگر به تظاهرات‌کنندگان فلسطینی نزدیک باب العامود در شهر قدس اشغالی درگیری خشونت‌باری به وقوع پیوست.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه خبری فلسطین الیوم، نیروهای اشغالگر اسرائیل به تظاهرات فلسطینیان که به‌نشانه همبستگی با شهدا برگزار شد، حمله کردند.

بر اساس این گزارش، شماری از فلسطینیان در قدس اشغالی به‌نشانه همبستگی با شهدایی که همچنان گروگان رژیم صهیونیستی هستند، تظاهرات کردند.

نیروهای اشغالگر اسرائیل با حمله به این تظاهرات کنندگان، به‌سمت آنها گاز اشک‌آور شلیک کردند.

از سوی دیگر هزاران تن از فلسطینیان ساکن قدس اشغالی جنازه شهیدان اسحاق بدران 16ساله و احمد قتیبی 23ساله از شهرک کفرعقب واقع در شمال شهر بیت المقدس را تشییع کردند. این مراسم از مقابل مجتمع پزشکی شهر رام‌الله به‌سمت زادگان این شهیدان آغاز شد.

شرکت کنندگان در این مراسم با حمل پرچم‌های فلسطین و سر دادن شعارهایی خواستار گرفتن انتقام خون این شهیدان از دشمن صهیونیستی شدند.

بدران و قتیبی در دهم ماه دسامبر گذشته پس از اجرای عملیات حمله با سلاح سرد در باب العامود بیت المقدس و قتیبی در سی‌ام همین ماه به‌ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسیدند و طی این مدت اسرائیل از تحویل جنازه‌هایشان خودداری می‌کرد تا اینکه دیروز پیکرهای آنان را تحویل خانواده‌هایشان داد.

یورش مجدد شهرک‌نشینان به مسجد الاقصی

گروهی از شهرک نشینان صهیونیست امروز سه‌شنبه نیز به مسجد الاقصی یورش برده شروع به گشتزنی تحریک آمیز در صحنهای این مسجد کردند.

بر اساس این گزارش، شهرک نشینان صهیونیست میان حراست شدید نیروهای اشغالگر اسرائیل به مسجد الاقصی یورش بردند.

تأکید حماس بر پایبندی به ادامه راه شهید یحیی عیاش

جنبش مقاومت اسلامی "حماس" بار دیگر تأکید کرد که به راه سردار شهید مهندس یحیی عیاش و شاگردانش از جمله مهندسان گردان‌های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی این جنبش ادامه خواهد داد.

سخنگوی این جنبش به‌مناسبت بیستمین سالروز شهادت مهندس یحیی عیاش با صدور بیانیه‌ای ابراز کرد که هنوز صدای انفجارهای عملیات‌های شهادت طلبانه طراحی شده توسط عیاش در گوش فرزندان مقاومت طنین انداخته است.

در این بیانیه آمده است که مهندس یحیی عیاش در سایه پشتکاری و جانفشانی خود به یک اسطوره مقاومت مبدل شد، او با طراحی و اجرای عملیات‌های شهادت طلبانه ضربه‌های سنگینی به دشمن صهیونیستی وارد کرد، وی همچنین شاگردان زیادی را تربیت کرد و تحویل جامعه مبارزاتی فلسطین داد.

حسام بدران تصریح کرد که سردار یحیی عیاش از سرزمین فلسطین برخاسته است، سرزمینی که سراسر جانفشانی و ایثارگری و حماسه آفرینی است و دلاورمردان این مرز و بوم همچنان به رشادت آفرینی‌های خود ادامه می‌دهند و اکنون جوانان خلاق و مبتکر مقاومت وارد عرصه انتفاضه قدس شده‌اند، این جوانان در مکتب ابرمردی چون یحیی عیاش درس مبارزه و مقاومت را آموخته‌اند و از چشمه زلال وی سیراب گشته‌اند.

وی ابراز عقیده کرد: سرزمین فلسطین که غیورمردی چون عیاش از آن برخاسته است، اکنون هزاران مبارزی چون عیاش را در خود جای داده است که انتقام خون شهیدان فلسطین را از دشمن صهیونیستی خواهند گرفت.

وی تأکید کرد که جمله معروف یحیی عیاش که گفته بود "شاید یهودیان بتوانند کالبد و جسم مرا از سرزمین فلسطین حذف کنند، ولی می‌خواهم میان ملت فلسطین چیزی را به یادگار بگذارم که یهودیان هرگز نخواهند توانست آن را از بین ببرند" همچنان در دلها و خردهای فلسطینیان جاودان مانده است، او کسی بود که ایده ناممکن را در قاموس مقاومت پی‌ریزی کرد.

وی به مهندسان مقاومت که راه این شهید والامقام را ادامه دادند و در رأس آنها محی‌الدین الشریف، عدنان غول، مهند طاهر، صالح تلاحمه، محمد حنبلی، ایمن حلاوه و نزیه ابوالسباع درود و سلام نثار کرد.

مهندس یحیی عیاش در پنجم ژانویه سال 1996 پس از سپری کردن روزگاری دراز در راه رزم و جانفشانی و پایداری و کارزار با دشمن صهیونیستی در جریان عملیات تروریستی به شهادت رسید، عناصر سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی یک بمب را در گوشی همراه وی کار گذاشته بودند. در پی این اقدام تروریستی جنازه وی تکه تکه شد و نزدیک به نیم‌میلیون فلسطینی در مراسم تشییع جنازه وی شرکت کردند.

دیدار عریقات با وزیر خارجه مصر

احمد ابوزید سخنگوی رسمی وزارت خارجه مصر اعلام کرد که سامح شکری وزیر خارجه این کشور امروز سه‌شنبه با صائب عریقات مذاکره کننده ارشد تشکیلات خودگردان و دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین که به قاهره سفر کرده است، دیدار کرد.

بر اساس این گزارش، عریقات به‌منظور رایزنی و هماهنگی با مقامات مصری درباره اوضاع اراضی اشغالی فلسطین و تحرکات عربی و بین المللی در مرحله آینده، به قاهره سفر کرده است.

ابوزید افزود که شکری در این دیدار به گزارش مفصل عریقات درباره اوضاع اراضی اشغالی و وضعیت فلسطین در پرتو توقف روند سازش و عدم‌وجود هیچ طرحی برای ازسرگیری مذاکرات سازش و همچنین اتخاذ اقدامات جدی برای اعتمادسازی به‌خصوص توقف شهرک سازی، گوش فرا داد.

مذاکرات سازش میان رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان فلسطینی در آوریل 2014 به‌علت اختلاف درباره ادامه فعالیت‌های شهرک سازی این رژیم در کرانه باختری اشغالی و بخش شرقی بیت المقدس اشغالی، شکست خورد.

مذاکرات سه‌جانبه صلح بین تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی با محوریت آمریکا در چندین دور برگزار شد اما ادامه شهرک سازیهای غیرقانونی صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی و همچنین خلف وعده مقام‌های این رژیم در آزاد کردن شماری از فلسطینیان در بند باعث شد که مذاکرات صلح بار دیگر با شکست روبه‌رو شود.

در همین رابطه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی طی اظهاراتی تأکید کرد که ضروری است اسرائیل خود را برای احتمال فروپاشی تشکیلات خودگردان آماده نماید.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص نوشت که نتانیاهو این اظهارات را در جلسه کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی بیان کرد.

اسارت 270 کودک فلسطینی در زندان صهیونیستی "مجدو"

بر اساس گزارش یک مرکز فلسطینی 270 کودک فلسطینی در زندان صهیونیستی "اوفر" در اسارت به سر می‌برند.
کانون حمایت از اسرای فلسطین در بیانیه‌ای تأکید کرد که پس از اقدام اخیر دشمن صهیونیستی به ایجاد دو بند جدید در زندان مجدو در ماه دسامبر گذشته و تشدید موج بازداشت کودکان فلسطینی در کرانه باختری و قدس، تعداد اسرای کودک در این زندان افزایش یافت.

در این بیانیه آمده است که اشغالگران صهیونیست در سال گذشته دست به بازداشت 605 کودک فلسطینی زدند.

طبق این بیانیه، تعداد کودکانی که در نیمه دوم سال گذشته در حین بازداشت مورد ضرب و شتم قرار گرفتند به 99 مورد می‌رسد. این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که 36 تن دیگر نیز بر اثر تجاوزات نظامیان صهیونیست زخمی شده‌اند.


منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس