کد خبر 518266
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۹

در جبهه عملیاتی درعا، ارتش سوریه شهر «الشیخ مسکین» و مقر «تیپ 82 » ارتش سوریه و تپه «الهش»، واقع در ریف شمالی درعا که بر غرب شهر درعا اشراف دارد، را آزاد و به این ترتیب راه ارتباطی گروه های تروریستی بین درعا و ریف دمشق را قطع کند.

گروه بین‌الملل مشرق - در جبهه عملیاتی درعا، ارتش سوریه شهر «الشیخ مسکین» و مقر «تیپ 82» ارتش سوریه و تپه «الهش»، واقع در ریف شمالی درعا که بر غرب شهر درعا اشراف دارد، را آزاد و به این ترتیب راه ارتباطی گروه های تروریستی بین درعا و ریف دمشق را قطع کند.

در خصوص الشیخ مسکین باید گفت که این شهر، بزرگترین شهر ریف شمالی درعا شمرده می شود و حلقه ارتباط بین بزرگراه ها و جاده های ریف غربی درعا به ویژه نوی و ریف شرقی درعا و بزرگراه درعا – السویداء شمرده می شود، این درحالی است که بزرگراه بین المللی قدیمی دمشق – درعا از این شهر عبور می کند و به دلیل تنوع جمعیتی و در برگرفتن تاسیسات و مراکز مهم نظامی و اقتصادی مانند سیلوهای گندم و جو از اهمیت بسیاری برخوردار است.

فرو رفتن داعش در لاک دفاعی در رقه/پیشروی در سه جبهه عملیاتی راهبردی/اولین پیروزی ارتش سوریه در قنیطره
موقعیت شهر الشیخ مسکین در نقشه سوریه

آنچه موفقیت ارتش سوریه در این عملیات را رقم زد، تاکتیک نظامی اتخاذ شده از سوی این نیروها بود که در محاصره شهر و اشراف نظامی و زیر آتش داشتن آن نمود پیدا کرد و موجب شد، نیروهای پیاده نظام امکان پیشروی به سمت الشیخ مسکین از دو محور شرقی و شهر درعا که بیش از 80 درصد آن را در کنترل دارند، بیابند. این تاکتیک اجازه توسعه عملیات نظامی و حمله گاز انبری به سمت آنها را برای ارتش و نیروهای مسلح سوریه فراهم کرد.

عکس/ وضعیت نیروهای درگیر در شیخ مسکین
وضعیت نیروهای در گیر در شیخ مسکین 

آبی: مناطقی که به تازگی پاکسازی شده توسط ارتش
قرمز:ارتش
زرد: خطوط تماس
سبز:تروریستها  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • پارسا ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    متوجه نشدیم سیخ مسکین ازاد شده یا نه ؟مدتی هس از پیشروی خبری نیس از حملات روسیه به مواضع تروریستا چه خبر؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس