آزمون خبرگان از ساعت ۹ امروز (سه شنبه) در دبیرخانه مجلس خبرگان در قم آغاز شد. چهره‌های سرشناس که گمانه زنی می‌شد در این آزمون شرکت خواهند کرد، در محل آزمون حضور نیافتند.

به گزارش مشرق، داوطلبان پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان از ساعات اولیه صبح امروز (سه‌شنبه) برای شرکت در آزمون در دبیرخانه مجلس خبرگان در قم حضور یافتند.

آزمون خبرگان از ساعت 9 امروز (سه‌شنبه) با توزیع سوالات و بدون حضور چهره‌های سرشناس در دبیرخانه خبرگان در قم آغاز و درهای محل برگزاری آزمون بسته شده است.

آزمون خبرگان بدون حضور چهره‌های سرشناس آغاز شد/ حضور ۲ داوطلب زن

محل برگزاری آزمون

تاکنون چهره‌های سرشناس که گمانه زنی می‌شد در این آزمون شرکت خواهند کرد، در محل آزمون حضور نیافته‌اند.

براساس این گزارش، راحله بلند اقبال و افسانه خدا رحم هم برای شرکت در آزمون وارد دبیرخانه خبرگان شده‌اند.

البته غیر از نامبردگان ۳ داوطلب دیگر زن هم برای شرکت در آزمون به دبیرخانه خبرگان مراجعه کرده‌اند.

آزمون خبرگان بدون حضور چهره‌های سرشناس آغاز شد/ حضور ۲ داوطلب زن
حضور داوطلبان زن در آزمون مجلس خبرگان

براساس این گزارش، این آزموش شامل سوالاتی پیرامون اصول فقه، کفایه، مکاسب و دیگر ابواب فقه است. در این آزمون 2 الی 3 سوال اجتهادی وجود دارد.

نجات‌الله ابراهیمیان سخنگوی شورای نگهبان، درباره نحوه دعوت از داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری گفت: مراد از دعوت در درجه اول انتشار اطلاعیه شورای نگهبان است، این اطلاعیه به منزله دعوت به آزمون محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: اگر کسی ادعا کرده است که برای شرک در آزمون استثنا شده، این موضوع برعهده خودش است، زیرا ما طبق قانون نمی‌توانیم استثنایی قائل شویم، اما درنهایت، اطلاعیه شورای نگهبان به منزله دعوت محسوب می‌شود.

سخنگوی شورای نگهبان همچنین خاطرنشان کرد: پس از صدور اطلاعیه، برای اطلاع بیشتر و محکم‌کاری، پیامکی هم به داوطلبان داده شده است.

ابراهیمیان با بیان اینکه آزمون خبرگان ابزاری است که در آن شرط اجتهاد افراد بررسی شود، خاطرنشان کرد: بدون آزمون نمی‌توان درباره اجتهاد نظر داد، در واقع فقهای شورای نگهبان به همین دلیل از داوطلبان آزمون می‌گیرند، البته کسانی که در آزمون شرکت نکنند از ادامه مسیر انتخابات بازخواهند ماند.

آیت‌الله مدرسی‌یزدی از محل آزمون خبرگان بازدید کرد


براساس این گزارش، آیت‌الله سید محمدرضا مدرسی یزدی از فقهای شورای نگهبان و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با حضور در دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری از محل آزمون خبرگان بازدید کرد.

محمدی: تشخیص شورای نگهبان در آزمون خبرگان برای همه ملاک است


حجت‌الاسلام علی محمدی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه پس از شرکت در آزمون خبرگان که در دبیرخانه مجلس خبرگان در قم برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: برگزاری امتحان برای داوطلبان براساس قانون است و آنچه شورای نگهبان تشخیص دهد ملاک عملکرد همه خواهد بود.

وی اضافه کرد: کیفیت سوالات آزمون خوب و مناسب بود و بستگی به سطح مطالعه افراد داشت.

حضور سقای بی ریا در محل آزمون خبرگان

حجت‌الاسلام محمدناصر سقای بی ریا سخنگوی جبهه پایداری هم در آزمون امروز خبرگان که در دبیرخانه مجلس خبرگان در قم برگزار شد، شرکت کرد.

آقاتهرانی در آزمون خبرگان حضور پیدا نکرد


سخنگوی جبهه پایداری درباره حضور دبیرکل این جبهه در آزمون علمی خبرگان گفت: آقای آقاتهرانی شب گذشته گفته بود که برای شرکت در امتحان به قم می‌آید اما بنده وی را ندیدم.

وی درباره تصمیمات اصولگرایان برای انتخابات خاطرنشان کرد: ما ملتزم به تصمیمات شورای مرکزی اصولگرایان هستیم و به تعهداتمان پایبندیم و به هیچ عنوان لیست موازی نمی‌دهیم.


شرکت 400 داوطلب خبرگان در آزمون


سیامک ره‌پیک عضو حقوقدان شورای نگهبان با اشاره به احتمال تمدید زمان آزمون علمی خبرگان رهبری، اظهار داشت: زمان آزمون علمی خبرگان رهبری در ابتدا 4 ساعت تعیین شده بود اما ممکن است کسانی که هم‌اکنون در دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری در استان قم در حال برگزاری آزمون هستند، تشخیص دهند که زمان برگزاری آزمون ساعتی تمدید شود.

وی افزود: با توجه به اینکه آزمون علمی خبرگان رهبری ساعت 9 صبح امروز آغاز شده، لذا با احتساب 4 ساعت، زمان پایان آزمون ساعت 13 خواهد بود، ولی شرکت‌کنندگان در آزمون علمی خبرگان رهبری می‌توانند بعد از اقامه نماز ظهر و عصر مجدداً به محل برگزاری آزمون علمی بازگردند.

این عضو حقوقدان شورای نگهبان در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا امکان دارد افرادی که در آزمون علمی امروز انتخابات خبرگان رهبری شرکت نکرده‌اند، بعداً‌ به دلایلی اجتهادشان تأیید شود؟ توضیح داد: بنایی بر این نیست، افرادی که لازم بوده در آزمون علمی امروز شرکت کنند، باید امروز به محل برگزاری آزمون می‌رفتند البته تشخیص این موضوع نیز با فقهای شورای نگهبان بوده است و فقها هم اعلام کردند اشخاصی که قبلاً تأیید علمی نداشتند و عضو مجلس خبرگان رهبری نبودند، باید امروز در آزمون علمی انتخابات مجلس خبرگان رهبری شرکت می‌کردند.

وی گفت: امروز حدود 400 نفر از 540 داوطلب دعوت شده برای شرکت در آزمون خبرگان رهبری، در این آزمون حضور یافتند.

ره‌پیک در پایان در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا امکان دارد شورای نگهبان مجدداً آزمون دیگری برای افرادی که امروز شرکت نکردند، برگزار کند؟ گفت: نه فرصتی برای برگزاری آزمون جدید وجود دارد و نه دلیلی برای آن.

زمان آزمون علمی داوطلبان انتخابات خبرگان تا ساعت 14 تمدید شد


آزمون علمی داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری از ساعت 9 صبح امروز (سه‌شنبه) 15 دی‌ماه با حضور حدود 400 کاندیدای دعوت‌شده برای شرکت در آزمون در محل دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری در استان قم آغاز شد.

طبق اعلام سیامک ره‌پیک عضو حقوقدان شورای نگهبان، زمان آزمون علمی خبرگان رهبری در ابتدا 4 ساعت تعیین شده بود اما ممکن است زمان برگزاری آزمون ساعتی تمدید شود.

با توجه به اینکه آزمون علمی خبرگان رهبری ساعت 9 صبح امروز آغاز شده، لذا با احتساب 4 ساعت، زمان پایان آزمون ساعت 13 بود، اما هم‌چنان آزمون علمی خبرگان رهبری در حال برگزاری است و طبق گفته برخی مسئولان برگزاری آزمون، زمان پایان امتحان ساعت 14 امروز خواهد بود.

تا لحظه مخابره این خبر، آزمون علمی داوطلبان خبرگان رهبری با وجود گذشت از ساعت 13 همچنان در حال برگزاری است.

سیدحسن خمینی در آزمون شرکت نکرد

حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی هم که جز داوطلبان پنجمین دوره خبرگان رهبری از حوزه تهران بود در آزمون امروز شرکت نکرد.

شرکت 400 داوطلب خبرگان در آزمون / زمان آزمون علمی داوطلبان انتخابات خبرگان تا ساعت 14 تمدید شد

عکسی در سایت‌های نزدیک به سیدحسین خمینی منتشر شده که در آن اعلام شده وی امروز و در زمان برگزاری امتحان علمی خبرگان، در حال تدریس بوده است.

تمدید مجدد آزمون خبرگان تا ساعت ۱۵:۳۰

آزمون خبرگان که از ساعت ۹ امروز (سه‌شنبه) آغاز شده برای دومین بار تا ساعت ۱۵:۳۰ تمدید شد. پیش‌تر زمان آزمون تا ساعت ۱۴ تمدید شده بود.

پایان آزمون پس از ۲ بار تمدید

آزمون خبرگان که از ساعت ۹ امروز آغاز شده بود پس از ۲ بار تمدید در ساعت ۱۵:۳۰ پایان یافت.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 33
  • ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    همه با هم امتحان میدن در یک ساعت معین شده یا در هر ساعتی میشه رفت امتحان داد؟
  • ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    ازمون کتبی همه با هم است
  • امیر تبریز اوغلی ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    روحانی سید حسن... امتحان ندادن....
  • ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    روحانی تو فهرست نبود
  • علی ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    پورمحمدی باید میامد اومد؟
  • ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    روحانی لازم نیست امتحان بده
  • ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    چراتایید نشدم واقعیت رو گفتم زن نمیتونه مجتهد باشه و فتوابده
  • ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    مجتهد شاید بشه ولی واسه دیگران فتوا نمیتونه بده. یکی از شرایط مرجعیت مرد بودنه.نظر امام و همه بزرگان همینه.حتی فرمودند زن قاضی هم نمیتونه بشه چون یکی از شرایط قضاوت هم مرد بودنه.
  • ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    روحانی عضو مجلس خبرگانه
  • ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    میشه بگین سید حسن چی تدریس میکنه ؟
  • ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    درود بر سید حسن خمینی.
  • سجاد ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    درس خارج می توابی بفهمی
  • reza ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    هر عقیده ای تو دلتون دارید حداقل به خاطر این که نوه ی امام عزیز هستن لطفا بهش توهین نکنین.عقیدتون رو به زبون نیارین.سید حسن نوه ی امام هستن باید برای همه ی ایرانیان قابل احترام باشن با هر سلیقه ای که دارن و با هر سلیقه ای که شما دارید.مگه رهبر نگفتن با رفتارایی که تو حرم امام شد مخالفن؟
  • محمد ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    جالب اینجاست که روی اون تابلو کنار میز سید حسن تاریخ 15 /10 /را هم زدن و روش نوشتن اصول ویک جوری گذاشتنش که توی عکس معلوم باشه وبگن حاظر نبوده کلاس را تعطیل کنه
  • ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    0 0
    سید حسن اقا متاسفانه با این حرکت در حاشیه افتاد. ایشون هر روز این تابلو را کنار میز تدریسش می گذاره ؟ چند تا شاگرد داره ؟ این دو سه نفری که در تصویر هستند بالای 50 سال نشون میدهند. انتظار از ایشون خیلی بیشتر از اینها بود. عالم و آدم میدونستند که آزمون کجا و چه روزی هست ایشون نمیدونستند ؟ اگه آزمون کنکور هم بود نمی رفتند چون پیامک نیومد؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس