ابراهیمیان با بیان اینکه مراد از دعوت در درجه اول انتشار اطلاعیه شورای نگهبان است، گفت: کسانی که در آزمون خبرگان شرکت نکنند از ادامه مسیر انتخابات باز خواهند ماند.

به گزارش مشرق، نجات‌الله ابراهیمیان سخنگوی شورای نگهبان، درباره نحوه دعوت از داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری گفت: مراد از دعوت در درجه اول انتشار اطلاعیه شورای نگهبان است، این اطلاعیه به منزله دعوت به آزمون محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: اگر کسی ادعا کرده است که برای شرک در آزمون استثنا شده، این موضوع برعهده خودش است، زیرا ما طبق قانون نمی‌توانیم استثنایی قائل شویم، اما درنهایت، اطلاعیه شورای نگهبان به منزله دعوت محسوب می‌شود.

سخنگوی شورای نگهبان همچنین خاطرنشان کرد: پس از صدور اطلاعیه، برای اطلاع بیشتر و محکم‌کاری، پیامکی هم به داوطلبان داده شده است.

ابراهیمیان با بیان اینکه آزمون خبرگان ابزاری است که در آن شرط اجتهاد افراد بررسی شود، خاطرنشان کرد: بدون آزمون نمی‌توان درباره اجتهاد نظر داد، در واقع فقهای شورای نگهبان به همین دلیل از داوطلبان آزمون می‌گیرند، البته کسانی که در آزمون شرکت نکنند از ادامه مسیر انتخابات بازخواهند ماند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    من کاری با آقای حسن خمینی ندارم که برای نمایندگی خوبه یا نه برای من قابل احترامه ...ولی نباید فکر کنیم که هر کس به بیت محترم امام مربوط شد آدم خوبیه و به درد مسئولیت میخوره ....... چون حسین خمینی هم به بیت امام منسوب بود ولی...... بالاخره باید با عقلانیت رای بدیم نه به شهرت و انتساب افراد ،،،،به اونایی باید رای بدیم که بتونند به دور از سیاست بازی برای میهن عزیزمان ایران مفید باشند.
  • ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    كو گوش شنوا
  • مجید ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    پس حدس و گمان ها در مورد حسن خمینی درست بود /با شرکت نکردنش خودشو ضایع کرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس