بازداشت سوشا مکانی و رفتن صادقی به لیگ یک باعث شده اسامی مختلفی برای حضور در دروازه پرسپولیس ردیف شود. از بیرانوند به عنوان جدی ترین گزینه داخلی که بگذریم اعلام آمادگی نیلسون برای بازگشت به تیم محبوبش جالب توجه به نظر می رسد.

گروه ورزشی مشرق - پس از اینکه سوشا مکانی به علت مسائل قضایی بازداشت شد گمانه زنی های زیادی راجع به خروج احتمالی وی از لیست پرسپولیس و جذب یک دروازه بان منتشر شد؛ از برانوند گرفته تا طهماسبی و فروزان و حتی علیرضا حقیقی که بعضی از آن ها کاملا دور از ذهن به نظر می رسند.

اما روز گذشته خبر جالبی در رسانه ها منتشر شد: نیلسون کوریا برزیلی که تنها سوغات مثبت حضور ناموفق مانوئل ژوزه پرتغالی در پرسپولیس‌ 92-91 بود و هواداران پرسپولیس در مدت زمان حضور وی در قفس توری پرسپولیس خاطره خوشی داند، ابراز علاقه کرده تا دوباره پیراهن این تیم را بر تن کند.

پرسپولیسی شدن برای فرار از نیمکت‌نشینی
نیلسون انصافاً در لیگ‌های دوازدهم و سیزدهم از خوب‌های پرسپولیس‌ بود. با این حال در نیمه راه لیگ چهاردهم به دیوار «تداخل» با سوشا مکانی خورد تا به جای ماندن و جنگیدن برای حضور در میدان راهی پرتغال شود.

پیوستن نیلسون به تیم لیگ برتری موریرنزه در پرتغال یک خبر جالب برای علاقه‌مندانش بود. عقد قرارداد با این تیم پرتغالی در 40 سالگی نشان می‌داد که هنوز هم می‌توان روی توانایی‌های این دروازه‌بان حساب کرد. حداقل این نظری بود که سرمربی موریرنزه، میگوئل لیل پرتغالی هم با آن موافق بود.

* هر 45 دقیقه یک گل
البته پس از پیوستن نیلسون به موریرنزه حساب و کتاب‌ها درست از آب درنیامد. گلر خوش‌اخلاق برزیلی دو هفته ابتدایی فصل 16-2015 را به عنوان مرد شماره یک تیم وارد زمین شد. موریرنزه هم در دیدار برابر آروگا و استوریل با نتیجه مشابه 2 بر صفر باخت.

دریافت 4 گل طی 180 دقیقه توسط نیلسون فقط یک پیام را به سرمربی تیم رساند: «نیمکت‌نشینی کوریای 40 ساله.»

به این ترتیب پرونده نیلسون خوش‌اخلاق پس از دریافت گل دقیقه 80 از لئوبوناتینی در دیدار برابر استوریل بسته شد. یکشنبه اول شهریور ماه سال 94 یعنی 4 ماه و 13 روز قبل فرناندز در دقیقه 67 گل اول حریف را به ثمر رسانده بود و ثبت نتیجه 2 بر صفر عاملی بود برای خروج کوریا جونیور از ترکیب اصلی موریرنزه.

* خروج از لیست18 نفره
نیلسون دو ایستگاه 3 و 4 لیگ برتر پرتغال را خارج از لیست 18 نفره تیم گذراند تا ویکتور هوگو 23 ساله نقش گلر دوم تیم را بازی کند و ایگور استفانوویچ صربستانی درون دروازه بایستد. با این حال ویکتورهوگو برزیلی دروازه‌بان موردنظر سرمربی تیم – میگوئل- نبود و نیلسون از هفته پنجم روی نیمکت نشست تا ذخیره استفانوویچ لقب بگیرد.

به این ترتیب گلر سابق پرسپولیس‌ تا پایان هفته پانزدهم لیگ برتر پرتغال به همان حضور 180 دقیقه‌ای خود در مسابقات بسنده کرد و نیمکت‌نشین مطیع ایگور صرب شد.

* گلر صرب ستاره موریرنزه
نیلسون کوریا چاره‌ای هم در نشستن روی نیمکت موریرنزه ندارد. رقیب شماره یک او ایگور استفانوویچ 28 ساله با بلندی قامت 193 سانتی‌متر طی 13 دیدار 6 کلین‌شیت انجام داد و 14 گل دریافت کرد که از لحاظ آماری قابل قیاس با آزمون 180 دقیقه‌ای جونیور نبود.

ایگور همین چند روز قبل در ایستگاه پانزدهم لیگ ستاره موریرنزه در تقابل با حریفی سرشناس چون بوآویستا بود. ایگور در این دیدار که منجر به پیروزی 3 بر صفر موریرنزه شد، از بهترین‌های تیمش بود.

تیم فعلی نیلسون کوریا فردا چهارشنبه میزبان ویتوریو گیمارش در ایستگاه شانزدهم لیگ برتر پرتغال خواهد بود و البته که شانس ایگور برای حضور در این دیدار بسیار زیاد خواهد بود.

* عملکرد نیلسون کنار مکانی
به گزارش مشرق، قرارداد نیلسون و موریرنزه سی‌ام ژوئن سال 2016 به اتمام می‌رسد، یعنی حدود 6 ماه دیگر. با این حال گلر برزیلی گفته می‌تواند رضایت موریرنزه را برای فسخ قرارداد مذکور و سفر به تهران جلب کند.

اینکه جونیور کوریا 40 ساله همچنان کارایی خود در لیگ‌های دوازدهم و سیزدهم برتر ایران را حفظ کرده باشد یک نکته است و این‌که دست پرسپولیس‌ در درون دروازه تقریبا خالی، نکته‌ای دیگر.

بررسی عملکرد نیلسون در آخرین فصل پرسپولیسی بودنش نشان می‌دهد، حضور توامان این دروازه‌بان و سوشا مکانی نتوانسته بود عاملی باشد برای بروز تمام توانایی‌هایش.

نیلسون در لیگ چهاردهم تحت نظر علی دایی برابر فولاد (هفته دوم)، ذوب‌آهن‌ (هفته سوم)، ملوان (هفته چهارم) و پدیده (هفته پنجم) به میدان آمد که حاصل پیروزی بر ذوب‌آهن‌ (یک بر صفر)، شکست مقابل فولاد (2 بر صفر)، ملوان (2 بر یک) و تساوی با پدیده (یک- یک) بود.
نیلسون 5 بازی هم برای پرسپولیس‌ درخشان طی هفته‌های هشتم تا شانزدهم انجام داد. پرسپولیس‌ با نیلسون (2 بر یک) استقلال را برد اما به سپاهان (یک بر صفر)، سایپا (یک بر صفر) و نفت (2 بر یک) باخت.

البته پرسپولیس‌ درخشان با حضور این دروازه‌بان در ورزشگاه آزادی (هفته هشتم) برابر نفت مسجدسلیمان یک – یک متوقف شد در حالی که کیومرث چراغی در دقیقه 3 پرسپولیس‌ و نیلسون را غافلگیر کرد.

به این ترتیب کارنامه نیلسون در لیگ چهاردهم با انجام 9 بازی و دریافت 11 گل مختومه اعلام شد. حال باید دید گلر سابقا محبوب سکوهای قرمز در صورت بازگشت دوباره به ایران موفق خواهد شد ناجی دروازه پرسپولیس لقب بگیرد؟

البته باید این نکته را نیز در نظر داشت که در صورت بازگشت نیلسون به پرسپولیس، باید یکی از 3 بازیکن خارجی سرخپوشان یعنی لوکا ماریچ، بنگتسون و مایکل اومانیا از تیم جدا شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • موریس ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    الان دیگه با این سن بدرد نمیخوره .دروازه بان جوانتر لازم داریم
  • ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    نیلسون عالیه خداکنه برگرده
  • shaghayegh ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    نیلسون برگرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس