کد خبر 511981
تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۹

دروازه‌بان برزیلی استقلال خوزستان فصل اعجاب‌آوری را در این تیم پشت سر می‌گذارد و در نیم فصل تنها 4 گل دریافت کرده است.

به گزارش مشرق، فرناندو خسوس گفت سازمان دفاعی تیمش باعث ثبت چنین آمار شگفت‌انگیزی شده است. متن گفتگو با وی به شرح زیر است:

تو بی‌تردید یکی از بهترین دروازه‌بانان خارجی هستی که به فوتبال ایران آمده است. پیش از حضورت در ایران چقدر از فوتبال این کشور شناخت داشتی؟

تقریبا می‌توانم بگویم که هیچ شناختی نداشتم. به هر حال در کشور ما هر سال بازیکنان زیادی به کشورهای خارجی ترانسفر می‌شوند اما من از ایران شناختی نداشتم. نیلسون دروازه بان سابق پرسپولیس دوست نزدیک من است و زمانی که پیشنهاد استقلال خوزستان به دستم رسید با او مشورت کردم. او به من گفت می‌توانم در فوتبال ایران پیشرفت کنم و خدا را شکر این اتفاق برای من افتاد و موفق شدم فصل خوبی را پشت سربگذارم.

وقتی پیشنهاد استقلال خوزستان به دست تو رسید، کسی را به جز نیلسون می‌شناختی که در فوتبال ایران بازی کند؟
خب چند بازیکن بودند که در فوتبال ایران بازی کرده بودند و من در مورد شرایط فوتبال کشور شما با آنها صحبت کرده بودم. آنها به من گفتند که شرایط فوتبال ایران از نظر فنی حسابی با برزیل فرق دارد و من با این ذهنیت به فوتبال ایران آمدم. البته این را هم بگویم که وقتی با استقلال خوزستان قرارداد امضا کردم با بازیکنان برزیلی شاغل در فوتبال ایران ارتباط برقرار کردم. حالا دیگر اصلا در فوتبال ایران تنها نیستم.

دوستانت به تو در مورد فوتبال ایران چه می گفتند؟
آنها می‌گفتند در فوتبال ایران برخلاف برزیل فوتبال بیشتر روی هوا در جریان است. البته آنها می‌گفتند در فوتبال ایران بازیکنان برای گرفتن مطالبات خود با مشکلات زیادی روبرو هستند و من اوایل از آمدن به ایران ترس داشتم. خدا را شکر در استقلال خوزستان هرگز این اتفاق‌ها برای من نیفتاد. مدیران این باشگاه کاملا به قراردادهای بازیکنان پایبند هستند و این مساله باعث شده که بازیکنان هم بدون هیچ دغدغه‌ای به فکر موفقیت استقلال خوزستان باشند. بازیکنی که پول خود را نمی‌گیرد تمرکزش به هم می‌ریزد.

استقلال خوزستان در فصل گذشته در بازی پلی‌آف توانست جواز ماندن در لیگ برتر را بگیرد. چطور شد که امسال این تیم تا این حد خوب نتیجه گرفته است؟
من در مورد شرایط فصل گذشته اطلاع خاصی ندارم و راستش را بخواهید چیزی نمی‌دانم اما امسال تیم ما کاملا یک دست است. در خط حمله بازیکنان سرعتی خوبی داریم که می‌توانند حریفان را غافلگیر کنند. در خط دفاع هم مهره‌های فوق‌العاده با کیفیتی داریم. کمتر تیمی داریم که در یک نیم فصل تنها 4 گل دریافت کند. این موفقیت تنها برای من نیست و همه بازیکنان در آن نقش دارند و مربوط به دفاع تیمی می‌شود .

شنیده‌ای که آمار تو از دروازه‌بان‌هایی مثل نویر و بوفون در این فصل بهتر بوده است؟
من از طریق خبرنگارهای ایرانی از این موضوع مطلع شدم و برای خودم هم بسیار جالب بود. به هرحال شرایط لیگ کشورهای اروپایی با ایران متفاوت است ولی بسیار خوشحالم که من توانسته‌ام با این دروازه‌بان‌های بزرگ مقایسه شوم. واقعا این آمار گل خورده در سراسر جهان بی‌نظیر است و من بسیار خوشحال هستم که سهمی در این اتفاق داشته‌ام.

تا حالا دروازه‌بانی در لیگ ایران بوده است که نظر تو را به خود جلب کند؟
من فکر می‌کنم شما در کشورتان دروازه‌بان‌های خوبی دارید ضمن این که دروازه‌بان‌های جوان هم که من تا بدین جای فصل دیده‌ام همگی آینده روشنی دارند. البته من در بین دروازه‌بان‌های ایرانی عملکرد مهدی رحمتی را بهتر از بقیه دروازه‌بان‌ها دیده‌ام. او کاپیتان استقلال است و به بازیکنان جوان اعتماد به نفس می‌دهد. من فکر می‌کنم رحمتی واکنش‌هایش اعجاب آور است. در کل دروازه‌بان‌های خوب دیگری هم در لیگ ایران هستند ولی رحمتی کیفیت متفاوتی دارد.

این فصل عملکرد دروازه‌بان‌های خارجی لیگ بهتر از دروازه‌بان‌های ایرانی بوده است. از نظر تو دلیل این موضوع چیست؟
به هرحال شاید یک دلیلش این باشد که دروازه‌بان‌های ایرانی کمی استرس دارند چون باید جواب هواداران شان را بدهند اما دروازه‌بان‌های خارجی چنین استرسی ندارند. ضمن این که دروازه‌بان‌های خارجی در کشورهایشان دروازه‌بانی را از پایه کار کرده‌اند اما در ایران کمتر این اتفاق می‌افتد. دروازه‌بانی فنونی دارد که تنها از طریق آموش می‌توان آنها را آموخت و از این نظر دروازه‌بان‌های خارجی شرایط بهتری دارد.
منبع: نسیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس