مهاجمی که در کشور خود به فرصت طلبی و تیزهوشی مشهور است، در فوتبال باشگاهی ایران هم گل های ناگهانی و غیر قابل پیش بینی یه ثمر رسانده و امیدوار است با تکرار گلزنی در داربی همراه پرسپولیس قهرمان لیگ برتر شود..

ایران امن ترین کشور دنیاست/ می‌خواهم در تاریخ فوتبال ایران ماندگار شومگروه ورزشی مشرق - جری ریکاردو بنگسون بودن (Jerry Ricardo Bengtson Bodden) متولد ۸ آوریل ۱۹۸۷ در منطقه سانتا روسا ده آگوان کشور هندوراس است. فوتبالیستی که در دو سطح باشگاهی و ملی خوش درخشیده و یکی از انتخاب‌های خوب و مطالعه شده از سوی باشگاه پرسپولیس تهران بوده است.

مهاجمی که در کشور خود به فرصت طلبی و تیزهوشی مشهور است و در فوتبال باشگاهی ایران هم گل های ناگهانی و غیرقابل پیش بینی کم به ثمر نرسانده است.

اولین حضور رسمی خود را در ۱۳ آگِست سال ۲۰۰۷ مقابل المپیا در لباس ویدا سی.دی تجربه کرد و اولین گل رسمی خود را نیز به تاریخ ۳۰ سپتامبر ۲۰۰۷ به رئال اسپانیا زد. جری در اولین فصل حضورش در تیم ویدای هندوراس ۳۲ گل به ثمر رساند.

بنگسون در سطح ملی برای تیم جوانان هندوراس بازی کرد و خوش درخشید و به تیم ملی بزرگسالان کشورش نیز دعوت و در این تیم نیز به یک مهره کلیدی تبدیل شد.

این مهاجم وقتی راهی پرسپولیس تهران می‌شد، به صورت قرضی در تیم بلگرانو حضور داشت و در پانزده بازی یک گل زد، پیش از آن نیز در ترکیب نیوانگلند روولوشن عالی کار کرده بود.

ایران امن ترین کشور دنیاست/ می‌خواهم در تاریخ فوتبال ایران ماندگار شوم
وی اکنون با ۵ گل زده به یک بازیکن تاثیرگذار و قابل اتکا تبدیل شده است و تیم سرخ پوش پایتخت برای پیاده کردن افکار مربی خوش فکر خود به این مهره کلیدی نیاز جدی دارد. جری اولین گل خود را مقابل تراکتورسازی به ثمر رساند و در همان روز به بسیاری از منتقدان خریدهای فصلی تیم قرمز تهرانی ثابت کرد که بازیکنی کوچک نیست و برای رسیدن به اهدافش مصمم است.

بنگسون در سطح ملی، بازی در رقابت‌های انتخابی جام جهانی، رقابت‌های جام طلایی کونکاکاف و فوتبال المپیک ۲۰۱۲ لندن را وارد کارنامه خود کرده است.

گفت‌و‌گوی بی واسطه و مستقیم با این ستاره جوان لذت بخش است، عادت به توضیح اضافی ندارد و خیلی کوتاه و مختصر البته مفید به سوالات جواب می دهد. وقتی برای اولین بار با او مصاحبه‌ای ترتیب داده بودیم در واکنش به سوالی درباره کشورش به وجد آمد و کلی توضیح داد، مشخص بود که خود را نماینده هندوراس می‌داند و با علاقه‌ای تحسین برانگیز سعی در معرفی کشور زیبایش داشت. گفتگوی مشرق با بنگسون را در ادامه بخوانید:

* بسیاری از خبرنگاران مخصوصا کسانی که در حوزه باشگاه پرسپولیس قلم می‌زنند، معتقدند که تو یکی از انتخاب‌های خوب پرسپولیس بوده‌ای و یک بازیکن حرفه‌ای و کامل محسوب می‌شوی. نظر خودت چیست؟

خبرنگاران لطف دارند، ممنونم، در فوتبال باشگاهی ایران بازیکنان حرفه ای و تکنیکی زیادی حضور دارند که تجربه بازی در کنار آنها برای من ارزشمند است، تمام تلاشم این بوده و هست که بهترین باشم و ثابت کنم که با تمام وجودم تلاش می‌کنم و به قراردادم پایبند خواهم بود. مردم هم خیلی به من لطف دارند. خوشحالم که بازتاب مثبتی داشته و بازی من در نظر جامعه خبری ایران هم مثبت ارزیابی شده است.

* آیا با این ادعا موافقی که برخی از بازیکنان همکاری لازم را با تو ندارند، مثلا به تو پاس نمی‌دهند و یا در کار گروهی تو را سهیم نمی‌کنند؟

نه هرگز این طور نیست، بین من و سایر بازیکنان هیچ مشکلی وجود ندارد، رابطه بین ما بسیار خوب است و این شایعات راه به جایی نبرده است، من دوستان خوبی در تیم دارم و همه در کنار هم برای موفقیت تیم تلاش می‌کنیم. افکار سرمربی تیم نیز حول محور کار گروهی شکل گرفته و توسط ما پیاده می‌شود، این موضوعات در یک تیم حرفه‌ای با بازیکنان حرفه ای هرگز مطرح نیستند.

* در نیم فصل دوم، وضعیت خودت را چگونه ارزیابی می‌کنی؟

معتقدم که باید با تمام قدرت تلاش کنم، مثل بقیه بازیکنان. کار سختی در پیش داریم و در هر بازی باید با برنامه ریزی وارد میدان شویم. شرایط خوبی دارم و نگران چیزی نیستم. باید دید چه می‌شود.

ایران امن ترین کشور دنیاست/ می‌خواهم در تاریخ فوتبال ایران ماندگار شوم

* آیا قراردادت را با پرسپولیس تمدید خواهی کرد؟

در حال حاضر چیزی مشخص نیست و به درستی نمی‌دانم چه خواهد شد، کسی از آینده خبر ندارد، اگر پیشنهادی باشد این حق یک بازیکن است که آن را بررسی کند، در شرایط فعلی فقط به انجام وظیفه فکر می‌کنم و این که در خدمت تیم باشم. ما همیشه به قهرمانی فکر می‌کنیم. تیمی که شخصیت قهرمانی دارد، بازیکنانش را نیز با همین طرز تفکر پرورش می‌دهد.

* همان طور که می‌دانی، یک گل بسیار مهم در داربی تهران به ثمر رساندی، آن گل برای تو با سایر گل‌ها فرق داشت، اصولا گلزنی در داربی تهران اتفاق ساده‌ای نیست، آیا این ماجرا بار دیگر هم تکرار خواهد شد؟

معلوم است که خیلی دوست دارم بار دیگر تکرار شود، آن گل برای من ارزش زیادی داشت. اگر یادتان باشد کاملا روی کار تیمی بود و من روی توپی که به سمت دروازه استقلال می‌رفت فقط اثر گذاشتم. افتخار بزرگی بود و خیلی خوشحالم. آن گل به نام من ثبت شد و دوست دارم بار دیگر چنین اتفاقی برایم رخ دهد و در تاریخ فوتبال ایران ماندگار شوم.

* نظرت درباره جامعه خبری ایران چیست؟ ارتباطت با خبرنگاران چگونه است؟

خیلی خوب است، به هر حال چون به زبان اسپانیایی صحبت می کنم شاید فرصت برقراری ارتباط با همه نباشد، در هر حال از هر فرصتی برای پاسخگو بودن استفاده می‌کنم، دوست دارم با مردم ارتباط داشته باشم و خبرنگاران به نوعی نماینده مردم و پل ارتباط ما با آنها هستند. تجربه خوبی از دوستی با خبرنگاران و عکاسان ورزشی دارم و مشکلی بین ما نیست.

ایران امن ترین کشور دنیاست/ می‌خواهم در تاریخ فوتبال ایران ماندگار شوم
* خیلی دوست دارم نظرت را درباره ایران بدانم، البته این یک سوال کلیشه‌ای و کلی و تکراری نیست، نه این که از میهمان نوازی ما بگویی، منظورم بحث مهم «امنیت» است، اخیرا چند کشور عربی اشاره کرده‌اند که نمی خواهند در ایران بازی کنند و شیطنت‌های خبری آنها هم ادامه دارد، نظر تو چیست؟

ایران یکی از امن‌ترین کشورهای دنیا است، من از وقتی به اینجا آمده‌ام هرگز ناامنی یا حتی بی نظمی که مخاطره آمیز باشد، ندیده‌ام. همه چیز خوب و آرام است، مردم بسیار خوب تهران هم در این آرامش نقش دارند، می‌توانی با خانواده به راحتی تفریح کنی، من بارها برای خوردن غذا بیرون رفته‌ام، نیاز جدی برای هماهنگی با مدیر برنامه نبوده، همیشه نظم و آرامش برقرار است و من از قدم زدن در خیابان‌های این شهر لذت می‌برم. این طور نیست که یک فرد به خاطر داشتن ثروت زیاد نتواند در شهر آرامش داشته باشد، هر جای دنیا که باشی بالاخره ممکن است مشکلاتی از سوی کسانی که بی اخلاقی و بی نظمی دارند پیش بیاید اما در ایران خبری از این موارد نبوده است.

* ممنون از وقتی که برای پاسخ به سوالات ما گذاشتی.

من هم از شما تشکر می کنم و آرزوی موفقیت دارم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    0 0
    این دوباره بوی پول خورده به مشامش مست کرده؟
  • ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    0 0
    " بسیاری از خبرنگاران مخصوصا کسانی که در حوزه باشگاه پرسپولیس قلم می‌زنند،..." من موندم چرا اینقدر از پیروزی طرفداری میکنن؟!
  • میلاد ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    0 0
    چون هواداراش دو برابر استقلال هستند رای با اکثریته اقلیت جایی ندارن استقلالی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس