کد خبر 517934
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۲

پیست اسکی بین‎المللی دیزین در حالی این روزها میزبان اسکی‎بازان سراسر کشور است که شواهد نشان می‎دهد این پیست به شدت مقابل فدراسیون اسکی قرار گرفته است.

به گزارش مشرق، در شرایطی که قرار بود روز گذشته (یکشنبه) مسابقات بین‌المللی اسنوبرد در پیست اسکی بین‌المللی دیزین برگزار شود، اما این مسابقات لغو شد.

این رقابت‌ها در حالی لغو شد که مسئولان پیست اسکی دیزین دلیل این امر را در برخی مصاحبه‌های خود ناهماهنگی فدراسیون اعلام کردند و شماری از افراد هم مدعی شدند که عدم برگزاری این رویداد کارشکنی مسئولان پیست اسکی بوده است.

اینکه دقیقا چه اتفاقی روز گذشته در پیست دیزین رخ داده هنوز مشخص نیست اما چیزی که واضح است، وجود اختلاف شدید بین مسئولان پیست اسکی دیزین با فدراسیون اسکی است. در این خصوص افراد دیگری در یکی از نهادهای بالادستی فدراسیون که به نوعی متولی ورزش هستند نیز دخیل هستند که به وقت لزوم درباره آنها نیز خواهیم گفت.

این اختلاف زمانی آغاز شد که برخی از افراد با فشار به ناصر طالبی رئیس فدراسیون اسکی سعی در انتصاب فردی به عنوان نائب رئیس فدراسیون کردند که رئیس فدراسیون اسکی با این موضوع مخالفت کرد و سرانجام آن فرد با وجود تمام فشارهای بیرونی به عنوان نایب رئیس فدراسیون منصوب نشد.

آن فرد که امروز به عنوان بهره بردار پیست اسکی دیزین است، داماد یکی از وزاری دولت فعلی است. او پس از اینکه با مخالفت طالبی برای کسب نائب رئیسی فدراسیون روبه‌رو شد، اقدامات جالبی را در راستای مخالفت با فدراسیون اسکی انجام داد.

پس از اینکه بحث استعفاها در فدراسیون اسکی پیش آمد و به واسطه آن مصاحبه‎های زیادی علیه فدراسیون اسکی صورت گرفت، کمیته انضباطی فدراسیون اسکی تشکیل جلسه داد و نفرات خاطی را محروم کرد.

بلافاصله پس از صدور احکام کمیته انضباطی، بهره‎بردار پیست دیزین، افراد محروم شده از سوی فدراسیون اسکی را به پیست دیزین برد و از آنها در پست‎های مختلف و البته کلیدی استفاده کرد. از جمله می‎توان به سید جواد صید اشاره کرد که مدیرداخلی پیست اسکی دیزین است.

بر همین اساس یکی از ورزشکاران رشته اسنوبرد که نمی‎خواست نامش فاش شود، گفت: هنگامی که قصد شروع مسابقه را داشتیم، افرادی که با فدراسیون مشکل دارند، به ما گفتند ما پوست فدراسیون اسکی را کنده‎ایم و اگر این مسابقه برگزار نشود، تا آخر هفته طالبی را برکنار می‎‎کنند. آن زمان ما می‎آیم و دیگر هیچکدام از شماها در اسکی جایی نخواهید داشت. ما هم چاره‎‎ای نداشتیم و مجبور به تمکین شدیم.

امروز پیست اسکی دیزین که باید در راستای ترویج ورزش همگانی و قهرمانی در کنار فدراسیون اسکی قرار داشته باشد، بیشتر به اپوزیسیونی برای این فدراسیون بدل شده است. به طوری که روز جمعه این پیست مبادرت به برگزاری رقابت فیری استایل اسنوبرد با حضور اتباع بیگانه کرده است که این مسابقه بدون هماهنگی با فدراسیون اسکی و خارج از تقویم این فدراسیون و بدون برگزاری تشریفات بین‎المللی بوده است.

 لازم به یادوری است مدارکی در خصوص پیست اسکی دیزین در اختیار خبرگزاری تسنیم قرار دارد که در صورت لزوم و در زمان مقتضی رسانه‎ای خواهد شد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حسن ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    0 0
    در یک عنوان کوتاه " پیست دیزین اپوزیسیون فدراسیون شده است" سه کلمه پیست، اپوزیسیون و فدراسیون فرانسوی هستند. بنازم به قدرت زبان فارسی و فارسی نویسان عزیز که اگر بر این منوال پیش برویم در مدتی‌ کوتاه زبان رسمی‌ ایرانیها میشود فرانسوی . در ضمن فیری استایل اسنوبرد پیشکش شما.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس