«هوای خنک» عنوان اولین فیلم سید محسن میرحسینی است که فردا شب در جشنواره مردمی عمار رونمایی می‌شود. میرحسینی معتقد است که روحانی این فیلم جزئی جدا از جامعه نیست و فارغ از کلیشه‌های تصویری روحانیت سینما است

به گزارش مشرق، فیلم سینمایی «هوای خنک» به کارگردانی سید محسن میرحسینی و تهیه کنندگی محمد قانع فرد در ششمین جشنواره فیلم عمار به نمایش در می آید.

میرحسینی کارگردان این اثر سینمایی گفت: مراحل پیش تولید این اثر، اواخر سال گذشته شروع شد و فروردین ماه امسال، مراحل فیلم‌برداری آن شروع شد.

کارگردان «هوای‌خنک» با اشاره به اینکه داستان این فیلم در مورد روحانی جوانی به‌نام سلمان است که برای اولین بار قرار است به منبر رفته و سخنرانی کند گفت: نقش روحانی این فیلم را هادی دیباجی بازی می‌کند. روحانی این قصه قرار است برای اولین بار بالای منبر وعظ برود و از طرفی درگیر وصیت پدرش است که گفته هرگز چیزی را نگو که به آن عمل نکنی.

وی افزود: سعی کردیم روحانی که در این فیلم نشان می‌دهیم زیاد کلیشه ای نباشد. در زیرلایه‌های فیلم هم طنزی است که متن فیلم را آنچنان سنگین نکند تا مخاطب بتواند ارتباط خوبی با آن برقرار کند.

میرحسینی درمورد حساسیتهایی که نسبت موضوع روحانیت وجود دارد گفت: روحانیت جدای از جامعه‌ی ما نیست، فرقشان این است که در مورد دین حرف می‌زنند و دیگران برای مسائلی مذهبی‌شان سراغ او می‌آیند. نگاه فیلم به شخصیت اصلی نگاهی همراه با احترام است که روحانی را جزئی مستقل از جامعه نبیند.

کاگردان «هوای خنک»: این روحانی مثل بقیه جامعه است

فیلم سینمایی «هوای‌خنک»، سه شنبه 15 دیماه، 21:30  در سینما فلسطین، پخش می‌شود. داستان این فیلم بر اساس طرحی از مهدی علی میرزایی نوشته شده که نگارش فیلمنامه آن را مهدی شیرزاد و مهدی کیا بر عهده داشتند و فهیمه سلیمانی نیز به عنوان بازنویس فیلمنامه همکاری داشته است.

نرگس محمدی، افشین سنگ چاپ، هادی دیباجی، میثاق جمشیدی، بیوک میرزایی و رضا بنفشه خواه از بازیگران اصلی فیلم «هوای خنک» هستند.


منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
    0 0
    شبکه افق قبلا رونمایی کرد .فیلم خوبی بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس