عضو کمیته بین‌المللی فدراسیون فوتبال گفت: چنانچه در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا تیم‌های عربستانی برای رویارویی با نمایندگان ما به ایران نیایند، 3 بر صفر بازنده خواهند شد.

به گزارش مشرق، حامد مؤمنی در خصوص ادعای تیم‌های باشگاهی عربستان مبنی بر اینکه حاضر نیستند در لیگ قهرمانان آسیا با باشگاه‌های ایرانی بازی کنند، گفت: در حال حاضر فدراسیون فوتبال ایران در این خصوص هیچ نامه رسمی از باشگاه‌ها و فدراسیون فوتبال عربستان و حتی کنفدراسیون فوتبال آسیا دریافت نکرده ضمن اینکه پس از صحبت با مقامات AFC متوجه شدیم که هنوز آنها هم در این مورد نامه‌ای را از عربستان دریافت نکرده‌اند که بخواهند در این مورد موضع خود را نشان دهند. بنابراین این موضوع در حال حاضر در حد جوسازی عربستانی‌ها و تا زمانی که این مباحث فقط در رسانه‌ها مطرح باشد نمی‌توانیم موضع رسمی خود را در این مورد نشان دهیم و بخواهیم پاسخ خاصی را داشته باشیم.

وی ادامه داد: ماده 3 اساسنامه AFC خیلی واضح گفته است که هیچ تبعیض نژادی، قومی و سیاسی در فوتبال دخیل نیست و تصمیماتی که ما می‌گیریم بر اساس این موارد نیست. بنابراین هیچ کشوری از جمله عربستان نمی‌تواند بگوید که ما به خاطر مشکلات سیاسی نمی‌توانیم در ایران بازی کنیم.

مؤمنی گفت: AFC فقط در یک صورت ممکن است با برگزاری مسابقه در یک کشور مخالفت کند که کشور فوق نتواند امنیت برگزاری مسابقه برای تیم‌های شرکت‌کننده، ناظران و تماشاگران را تأمین کند که این موضوع به ما مربوط نمی‌شود.

عضو کمیته بین‌المللی فدراسیون فوتبال در خصوص اینکه سعودی‌ها شاید به بهانه امنیت نخواهند به ایران سفر کنند، گفت: این طور نیست، AFC باید خودش تشخیص بدهد که در یک کشور امنیت برقرار است یا خیر. به طور مثال عراق پارسال تشخیص داده بود که می‌تواند بازی‌های خانگی‌اش را در کشور خودش میزبانی کند که در پی این ادعا، AFC و فیفا یک کارگروه به عراق فرستاد تا شرایط در مورد تأمین امنیت بررسی شود و در نهایت مشخص شد که حتی اربیل عراق هم هنوز امنیت لازم را ندارند و این کارگروه اعلام کرد که فعلاً تیم ملی و تیم‌های باشگاهی عراق باید در کشور ثالث از حریفان خود میزبانی کنند.

مؤمنی تأکید کرد: پس این طور نیست که عربستان ادعایی کند و AFC آن را قبول کند بنابراین باز هم تأکید می‌کنم که این موضوع در مورد ما صدق نمی‌کند و حتی اگر تیمی بدون هماهنگی بخواهد در هر مسابقه‌ای شرکت نکند به طور حتم سه بر صفر بازنده خواهد شد.

وی در پایان گفت: اگر اعتراضی باشد باید این ابتدا به AFC اعلام شود و آنها نهایتاً در نامه‌ای از فدراسیون ایران نظراتش را جویا می‌شوند که ما هم همین موارد را طبق همین صحبت‌ها برای ایشان ارسال خواهیم کرد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • حامد ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    0 0
    شیرمادرت حلالت اقای مومنی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس