کد خبر 518706
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۸

ظاهرا در پیش نویس اساسنامه جدید فدراسیون فوتبال، مفهوم اکثریت نسبی در مقدمه و داخل اساسنامه با هم فرق دارد.

به گزارش مشرق، به نظر می رسید با توجه به اینکه به قول یکی از تدوین کنندگان ویرایش هفتم اساسنامه پیشنهادی، این اساسنامه چندین بار در چند جلسه هیئت رئیسه و همچنین کمیته تدوین و مقررات فدراسیون فوتبال خوانده شده و به آن دقت شده ، دیگر با اغلاط عجیب و غریب همراه نباشد. ولی متاسفانه نسخه ارسالی برای تمام اعضای مجمع با غلط بسیار فاحش روبرو است.

در مقدمه این اساسنامه پیشنهادی برای طرح در ۲۳ دی ۱۳۹۴، صراحتا واژه "اکثریت نسبی" معادل " سه چهارم "تعریف شده است و این درحالی است که در ماده ۲۷ در تضاد کامل با مقدمه پیشنهادی ، اکثریت نسبی برابر با "دو سوم" نوشته شده است.

فارغ از اینکه آیا می توان اکثریت نسبی را "سه چهارم" فرض کرد و به عنوان مبنای تعریف قبول کرد یا نه، نکته اینجاست چگونه در مقدمه تعاریف، یک واژه ای سه چهارم تعریف می شود و در متن پیشنهادی همان واژه دو سوم. این هم غلط فاحش دیگری است که در کنار بسیاری از موارد ،پس از تطبیق و دقت این ویرایش هفتم اساسنامه پیشنهادی ۲۳ دی ۱۳۹۴، باید بدان افزود.

در مقدمه اساسنامه اکثریت نسبی سه چهارم اعضا انتخاب شده اما در متن اساسنامه اکثریت نسبی دو سوم اعضای مجمع مشخص شده است. امیدواریم این بند هم اصلاح شود چرا که در تصمیم گیریهای حساس می تواند باعث اختلاف نظر شود. در واقع نگارندگان اساسنامه فدراسیون فوتبال باید تلکیفشان را مشخص کنند که اکثریت نسبی دوم سوم اعضاست یا سه چهارم!

 

مقدمه

{$sepehr_album_35315}

 

ماده ۲۷ اساسنامه پیشنهادی

{$sepehr_album_35316}

 

 

منبع: وب سایت برنامه نود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس