به دنبال انتشار خبر اعدام آیت الله شیخ النمر رهبر شیعیان عربستان، مردم شهر های مختلف پاکستان در اعتراض به این اقدام وحشیانه عربستان دست به تظاهرات گسترده ای زدند.

به گزارش مشرق، مردم شهر های مختلف پاکستان در اعتراض به اقدام رژیم آل سعود در اعدام آیت الله «شیخ النمر»، ضمن تظاهرات گسترده خواهان تجدید نظر اسلام آباد در روابط خود با ریاض شدند.
 
به گزارش «داون نیوز»، به دنبال انتشار خبر اعدام آیت الله شیخ النمر رهبر شیعیان عربستان، مردم شهر های مختلف پاکستان در اعتراض به این اقدام وحشیانه عربستان دست به تظاهرات گسترده ای زدند.
 
در شهر «لاهور» پاکستان جمعیتی بالغ به ۱۵۰۰ نفر و در شهر کراچی نیز در حدود ۱۰۰۰ نفر دراین تظاهرات شرکت کردند همچنین علاوه بر شهر های «اسلام آباد»، «کویته» و «سند» مردم در سایر شهر های پاکستان به تظاهرات پرداخته و ضمن سردادن شعار علیه رژیم آل سعود خواهان تجدیدنظر دولت اسلام آباد در روابطش با ریاض شدند.
 
از دیگر سو در «سرینگر» واقع در کشمیر تحت سلطه هند نیز اعتراضاتی گسترده به این اقدام وحشیانه آل سعود صورت گرفت و این تظاهرات سرانجام منجر به درگیری پلیس با تظاهرکنندگان شد.
 
یک افسر پلیس بیان داشت که بعضی از تظاهرات کنندگان به سمت پلیس سنگ پرتاب کردند و پلیس نیز در جواب و برای سرکوب کردن آنها از باتوم و گاز اشک آور استفاده کرد.
 
لازم به ذکر است که «عادل الجبیر» وزیر خارجه عربستان نیز که قصد سفر به پاکستان برای رایزنی با نخست وزیر و سران سیاسی و نظامی این کشور در جهت شرکت در ائتلاف ریاض را داشت، سفر خود را لغو کرد.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس