کد خبر 517512
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۶

رئیس جمهور فراری یمن از اقدام اربابان سعودی خود در اعدام شیخ نمر و سایر شهروندان حمایت کرد.

به گزارش مشرق به نقل از القدس العربی، عبدربه منصور هادی رئیس جمهور فراری و مستعفی یمن گفت که وی از اعدام 47 نفر در عربستان که به تروریسم متهم شده بودند، حمایت می کند.

وی در نامه ای خطاب به ارباب خود سلمان بن عبدالعزیز شاه سعودی گفت که یمن از احکام قضایی در عربستان که روز گذشته در حق 47 متهم به تروریسم اجرا شد، حمایت می کند.

رئیس جمهور فراری یمن در این نامه گفت حق عربستان است که تدابیر لازم برای حمایت از امنیت داخلی خود را انجام دهد و احکام اعدام علیه متهمان به تروریسم را اجرا کند.

وی در ادامه افزود: علاوه بر اینکه اجرای این احکام حق مسلم و حاکمیتی عربستان است، پیامی بازدارنده و قوی به گروههای تروریستی است که هم زیستی مسالمت آمیز را چه در عربستان یا یمن و دیگر کشورهای عربی و اسلامی تهدید می کنند.

رژیم سعودی روز شنبه دوازدهم دی ماه برابر با دوم ژانویه 2016 در بیانیه‌ای، از اعدام چهار نفر از شخصیت‌های شیعی‌ عربستان و در رأس آنها شیخ نمر باقر النمر به‌اتهام واهی اقدامات تروریستی خبر داد.

آل سعود سه مبارز شیعی دیگر به‌نام‌های علی سعید الربح، محمد علی عبدالکریم الصویلم و محمد فیصل محمد الشیوخ را به شهادت رسانده است.

مسلمانان کشورهای مختلف، گروه‌های مختلف سیاسی، حزبی و شخصیت‌های مختلف جهان اسلام، جنایت آل سعود در به شهادت رساندن شیخ نمر باقر النمر روحانی برجسته شیعی را به‌جرم مطالبه حقوق مشروع و غصب‌شده مردم منطقه شرق عربستان محکوم کردند و اعتراضات به این اقدام شنیع رژیم سعودی همچنان ادامه دارد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس