کد خبر 517496
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۶

علمای بحرین درباره اعدام شیخ نمر باقر النمر روحانی برجسته عربستانی توسط رژیم سعودی بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش مشرق به نقل از المنار، علمای بحرین با صدور بیانیه ای به شهادت رساندن آیت الله شیخ نمر باقر النمر روحانی برجسته عربستانی توسط رژیم سعودی را محکوم کرد.

متن این بیانیه بدین شرح است:

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِیمِ

(وَلاَ تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُواْ فِی سَبِیلِ اللّهِ أَمْوَاتاً بَلْ أَحْیَاء عِندَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ)

در شرایط حساس منطقه و زمانی که هر علاقمندی به منافع امت اسلام و کشورهای اسلامی باید به ندای عقل و دین پاسخ دهد، روند اعدامها به صورتی تشدید می یابد که هشدار آینده ای خطرناک را می دهد.

سیاست تشدید مجازات علیه معارضان تا حد اعدام و حبس ابد همانند آنچه ما در بحرین شاهد آن هستیم، سیاست غلطی است. این خیال باطل است که گمان کنیم این مجازاتها ملتها را ساکت یا صداهایی که خواستار احقاق حقوق و اصلاحات از طریق راههای صلح آمیز هستند خاموش می کند.

جرم شیخ نمر چه بود و به چه جرمی کشته شد؟ آیا او کسی را کشته بود یا دست به اقدامات تروریسمی زده بود که به خاطر آن مجازت شود؟ آیا شیخ نمر به فساد دعوت کرده بود و خواستار ارتکاب آن شده بود؟ تنها کاری که شیخ نمر کرده بود دعوت به اصلاحات از طریق شیوه های صلح آمیز بود و او صراحتا در حرف و عمل با خشونت مخالفت کرده بود و همه سخنان  و مواضعش گواه این امر است.

ما قتل انسان بیگناه را محکوم و مقامات سعودی را مسئول پیامدهای آن می دانیم.

رژیم سعودی روز شنبه دوازدهم دی ماه برابر با دوم ژانویه 2016 در بیانیه‌ای، از اعدام چهار نفر از شخصیت‌های شیعی‌ عربستان و در رأس آنها شیخ نمر باقر النمر به‌اتهام واهی اقدامات تروریستی خبر داد.

آل سعود سه مبارز شیعی دیگر به‌نام‌های علی سعید الربح، محمد علی عبدالکریم الصویلم و محمد فیصل محمد الشیوخ را به شهادت رسانده است.

مسلمانان کشورهای مختلف، گروه‌های مختلف سیاسی، حزبی و شخصیت‌های مختلف جهان اسلام، جنایت آل سعود در به شهادت رساندن شیخ نمر باقر النمر روحانی برجسته شیعی را به‌جرم مطالبه حقوق مشروع و غصب‌شده مردم منطقه شرق عربستان محکوم کردند و اعتراضات به این اقدام شنیع رژیم سعودی همچنان ادامه دارد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس