برخی رسانه‌های عربستان سعودی در حالی از مهلت 24 ساعته ریاض برای خروج سفیر ایران از کشورشان خبر دادند که منابع آگاه چنین خبری را تکذیب کردند.

 به گزارش مشرق، حساب کاربری «عاجل» عربستان سعودی صبح امروز (یکشنبه) در خبری فوری مدعی شد که مقامات این کشور به سفیر ایران مهلتی 48 ساعته برای ترک ریاض دادند.

این حساب کاربری که اخبار فوری عربستان سعودی را منتشر می‌کند، در حالی از مهلت 48 به سفیر ایران در ریاض برای ترک کشورش خبر داد که برخی منابع خبری به نقل از یک منبع دیپلماتیک خبر اخراج سفیر ایران از عربستان را تکذیب کردند.

شبکه العربیه در خبری به نقل از یک منبع دیپلماتیک عربستان سعودی اعلام کرد: مواضع نظام ایران، چهره حقیقی‌اش که در حمایت از تروریسم نمود پیدا کرده را بر ملا ساخت؛ مواضعی که ادامه سیاست‌هایش (تهران) در بر هم زدن امنیت و آرامش کشورهای منطقه به شمار می‌روند.

این دیپلمات سعودی همچنین مدعی شد که «نظام ایران با دفاع از اقدامات تروریست‌ها و بیگناه جلوه دادن آنان، شریک جنایت‌های تروریست‌ها به شمار می‌رود و مسئولیت کامل سیاست‌های تحریک کننده و تشدید کننده‌اش بر عهده اوست».

در پی اعدام شیخ نمر باقر النمر، از روحانیون برجسته عربستان سعودی توسط مقامات ریاض، شب گذشته تجمع اعتراضی خودجوشی در مقابل سفارت این کشور در تهران برگزار شد که در ابتدا به صورت مسالمت‌آمیز برگزار شده، اما عده‌ای از معترصان خشمگین، وارد سفارت عربستان سعودی شدند.

بر اساس این گزارش، با برخورد ماموران نیروی انتظامی و خارج کردن معترضانی که وارد سفارت عربستان سعودی در تهران شده بودند، تجمع اعتراضی پایان یافت. گفته می‌شود چند تن از معترضان نیز توسط پلیس بازداشت شده‌اند.

به گفته مسئولان امنیتی در جریان آتش سوزی سفارت به هیچ یک از دیپلمات‌های سعودی آسیبی نرسیده است. نیروهای آتش نشانی هم آتش سوزی ساختمان سفارت سعودی را مهار کردند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • بسیجی ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    0 0
    وقتی یه عده خودسرانه و بدون مجوز لازم دست به تخریب بزنن عاقبتش همین میشه دیگه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس