کد خبر 517094
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۴

وزیر اطلاع‌رسانی سوریه در واکنش به اعدام 47 نفر در عربستان از جمله رهبر شیعیان این کشور، تأکید کرد که این مسئله ناشی از سیاست متشنج آل سعود است و هیچ کشوری این جنایت را علیه ملت خود مرتکب نشده است.

 به گزارش مشرق، وزارت کشور عربستان صبح شنبه (روز گذشته) با صدور بیانیه‌ای از اجرای حکم اعدام شیخ «نمر باقر النمر» رهبر شیعیان عربستان خبر داد.

بر اساس بیانیه وزارت کشور عربستان، حکم اعدام شیخ نمر به همراه 46 متهم دیگر که اغلب آنها «تروریست» معرفی شده‌ بودند در 12 منطقه عربستان اجرا شده بود.

«عمران الزعبی»‌ وزیر اطلاع‌رسانی سوریه در واکنش به این جنایت سعودی‌ها تأکید کرد که اعدام یک جنایت و ترور آزادی و حقوق بشر است.

وی همچنین تأکید کرد، اعدام این افراد توسط سعودی‌ها همچنین تجلی سیاست متشنج و ناپایدار آل سعود است.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) به نقل از الزعبی گزارش داد که هیچ کشوری این جنایت را علیه ملت خود مرتکب نشده است و روح این 47 نفر نیز از این رژیم بیم دارد.

وزیر اطلاع‌رسانی سوریه همچنین از سازمان‌های بین‌المللی و نهادهای ذیربط خواست کسانی که این جنایت را مرتکب شده‌اند بازخواست کند.

وی در پایان تأکید کرد که کشتار دسته‌جمعی، یک جنایت انسانی و سیاسی ترسناکی است که عقل انسان آن را باور نمی‌کند و در هیچ قانون یا دینی گنجانده نمی‌شود.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس