کد خبر 516996
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۰۶:۴۰

از بمباران شیعیان یمن گرفته تا سرکوب آنها در بحرین و تا اعدام‌های فله‌ای دیروز، نتیجه‌ عقب‌نشینی‌ها است. روحانی با خوش باوری در راه "تنش‌زدایی" تنها خندید و از اتخاذ مواضعی قاطع امتناع کرد.

به گزارش مشرق، آیت الله نمر اعدام شد؛ خبری کوتاه که خیلی‌ها را بُهت‌زده کرد. بعضی‌ها می‌گفتند با شمشیر؛ معلوم نیست! سانسور و سرکوب رسانه‌ها آنقدر در پادشاهی سعودی آنقدر عادی است که نمی‌توان به درز جزییات بیشتر امید داشت. وزارت کشور عربستان صبح روز گذشته در بیانیه‌ای از اعدام شیخ به همراه چهل و شش تَن دیگر از زندانیان سیاسی پرده برداشت؛ شکم‌پرستان عربستان یک‌تنه تاریخ را هزار سال جابجا کردند؛ اعدام فَله ای مخالفان پیش چشم حقوق بشر و رفقا! این حد از خفقان بیشتر از توتالیته، بوی جنون می‌دهد؛ شیوخ بنی سعود دیوانه شدند.

 بازی بنی‌سعود با خون «نمر» و سکوت معنادار روحانی ادامه دارد

بازی تخت و تاج

«یک جنگجوی مقدس که خواستار برگزاری انتخابات در عربستان بود» تیتر ایندیپندنت شد، آدم‌کُشی دیروز سعودی‌ها آنقدر هولناک بود که خیلی زود سرخط رسانه‌های مختلف شود. شیخ آزاده بود، و برای آزادی کشته شُد. تحجر قبیله‌ی آل سعود آن‌قدر مشمئز کننده بود که واکنش تند و تیز افکار عمومی، کارشناسان و رسانه‌های مستقل جهان را برانگیزد.

 

سفارت‌خانه‌های عربستان در ممالک مختلف از ظهر دیروز صحنه‌ی اعتصاب و تظاهرات مردمی است که با چشمانی خیس، و قلب‌هایی آکنده از درد نام شیخ را زمزمه می‌کردند. مردم از صنعا گرفته تا کشمیر، از پاکستان گرفته تا بحرین عزادار شیخ بودند. شرق عربستان اما دیروز پادگان بود، پادشاهی با استقرار توپ و تانک‌ در خیابان‌های قطیف به زور اسلحه سعی داشت تا خشم و اعتراض مردم را سرکوب کند. برخورد نیروهای امنیتی با معترضان در شرق عربستان در برخی موارد به خشونت کشیده شد. معلوم نیست ریاض تا چند به زور سرنیزه خواهد توانست پایه‌های لرزان سلسله‌ی فرتوت پسران عبدالعزیز را نگاهبانی کند؟  

 

تحرکات این قبیله‌ی بیابان‌گَرد هر روز اشکال رادیکال‌تری پیدا می‌کند. قتل عام فله‌ای دیروز به قدری وحشیانه بود که صدای متحدین اروپایی آنها را هم درآورد. اتحادیه‌ی اروپا در بیانیه ای که روز شنبه منتشر کرد، ضمن ابراز نگرانی شدید، درباره تبعات این اقدام بر مناسبات منطقه هشدار داد. بنی سعود باد کاشت، تضمینی نیست که توفان خون مطهر شیخ، تخت و تاج‌شان را به باد ندهد.

 

دیپلماسی زانو زده ادامه دارد!

دو ساعت گذشت، هنوز خبری از آقای رییس جمهور نیست! روحانی که در جریان حادثه تروریستی پاریس با سرعت عملی مثال زدنی کمتر از دو ساعت پیام تسلیت صادر کرد، در جریان اعدام وحشیانه‌ی ده‌ها تَن از شیعیان عربستان هم‌چنان سکوت کرده است! باقر النمر هم‌لباس روحانی نبود؟! شیعه نبود؟! درس‌آموخته‌ی حوزه‌های قم نبود؟! آیت الله نبود؟! انسان چه؛ انسان هم نبود؟! احتمالاً نه آنقدر که مثل اهالی فرانسه برازنده‌ی پیام تسلیت روحانی باشد! این اقدام روحانی اما مسبوق سابقه است؛ روحانی پیشتر هم در حالی فی الفور برای قربانیان عملیات تروریستی پاریس اعلامیه صادر می‌کرد، که در برابر جنایت داعش در لبنان دست‌کم برای یک روز سکوت اختیار کرد. در ماجرای کشتار وحشیانه‌ی شیعیانِ نیجریه و قتل عام خانواده‌ی علامه زکزاکی هم، او تقریباً همان‌قدر منفعل عمل کرد که امروز در ماجرای قتل عام شیعیان عربستان. به نظر می‌رسد برای روحانی تریج قبای کدخدا، مهم‌تر از قتل‌عام فله ای شیعیان با شمشیر است! برای او همه‌ی انسان‌ها با هم برابرند، هرچند بعضی‌ها برابرترند؛ دوستان کدخدا برابرترند!

 

ایران ملجأ مستضعفین دنیا است؛ قلب‌های نومید ستم‌دیدگان عالم از امریکای لاتین گرفته تا غرب آسیا اینجا است. بر اساس اصل یکصد و پنجاه و چهارم قانون اساسی، جمهوری اسلامی ایران خود را موظف به پشتیبانی از «مبارزه حق‏طلبانه مستضعفین در برابر مستکبرین در هر نقطه از جهان» می‌داند، با این همه اهتمام دولت فخیمه در اجرای این اصل در بهترین حالت نومید کننده است. ظریف و دار و دسته در حالی در دو سال گذشته ساعت‌های فراوانی را به بحث و گفتگو با مقامات ایالات متحده گذراندند، که کمترین اعتنایی به پیگیری امورات مسلمانان و مستضعفین جهان نداشتند.

 

شاید اگر پیشتر و مثلاً در واکنش به فاجعه‌ی فرودگاه جده، دستگاه دیپلماسی واکنش قاطعی نشان می‌داد، بسیاری از وقایع تلخ بعدی هرگز اتفاق نمی افتاد. زانو زدن ظریف پیش پای امیر کویت در سازمان ملل، نمودار روشنی از وادادگی سیاست خارجه در برابر شیوخ هم‌پیمان کدخدا بود. ظریف در دو سال گذشته آنقدر خندیده بود که کسی حرف‌هایش را جدی تلقی نکند. به این ترتیب شاید اگر می‌خواست هم نمی‌توانست حق و حقوق مردم را بعد از فاجعه‌ی جده و یا قتل عام حاجی‌ها در منا استیفا کند. با این همه وی درست در روزهای اوج خشم و نفرت انقلابی مردم بعد از فاجعه‌ی منا، دَم از بهبود روابط زد و اعلام کرد به دنبال دوستی با عربستان است تا نشان دهد چقدر از مطالبات بر حق مردم و رسانه‌ها فاصله دارد. انفعال ذلیلانه‌ی ظریف از سربند داستان جده ادامه داشت تا ماجرای قتل عام شیعیان نیجریه را هم پشت گوش بیاندازد.

 بازی بنی‌سعود با خون «نمر» و سکوت معنادار روحانی ادامه دارد

در عوض بیابان‌گردان بنی سعود همزمان با هر عقب‌نشینی دولت یازدهم، گستاخ‌تر شده و شمشیرهاشان را به جان مستضعفین تیز می‌کردند. از بمباران شیعیان یمن گرفته تا سرکوب آنها در بحرین و تا اعدام‌های فله‌ای دیروز، نتیجه‌ی جبری آن عقب نشینی‌ها است. روحانی با خوش باوری در راه آن‌چه "تنش‌زدایی" با غرب می‌نامید، تنها می‌خندید و از اتخاذ مواضعی که بأی نحو کان ممکن بود خوشایند آنها نباشد، امتناع می‌کرد.

 

خشم مردم اما طبیعی است، مردمی که از واکنش قاطع دولت یکسره نومید شدند، دست به کار شدند تا با پرپایی تظاهرات صدای اعتراضشان را به گوش جهان برسانند. انفعال مشکوک و معنی‌دار دولت روحانی در تمام موارد گذشته تنها نمک به زخم‌ قلب‌های مردم می‌زد. چشمان مستضعفین جهان به ایران بود، روحانی اما امیدشان را نومید کرد!             

منبع: خبرگزاری دانشجو

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 64
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 95
  • علی ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
    0 0
    دمت گرم . بالاخره یه حرف درست و حسابی زدی
  • مرصاد ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
    0 0
    این دولت تدبیر وامید دیگه شورشو در اورده..عربستان دشمن شماره یک ما وشیعیان است..
  • هادي هفتكلي ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
    0 0
    تا كي سكوت-تا كي خسته شديم
  • دوست ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
    0 0
    با سلام واقعا هدف از این مطالب چیه.موضوع فرانسه چون برای ما چندان مهم نبود ریس جمهور پیام فوری دادن اما بعضی مواقع باید مطالب با تاثیر گذاری بیشتر و استفاده از همه توان باشد تا تاثیر بیشتری داشته باشه قبول کنید دارید تخریب می کنید.لطفا چاپ کنید!!!!
  • ررر ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
    0 0
    متاسفم
  • امیر ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
    0 0
    سلام تاحالاهرقدر نظر ارسال کردم نگذاشتیددیگران ببینند مردباشیداین یکی رابگذارید......
  • رسول ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
    0 0
    شاید سکوت معنا دار ایشان به خاطر دیدگاه آقای هاشمی رفسنجانی است که معتقد است هنوز هم برای داشتن رابطه ای خوب و سازنده!!!! با برادر شاه سلمان دیر نشده و احتمالا طبق نظر ایشان سعادت دنیا و آخرت مردم ایران هم در گرو این برادری است!!!!
  • ملت ایران ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
    0 0
    وای وای وای
  • ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
    0 0
    حق مطلب ادا شد . ما خودمون دلمون خون شده از این سیاستهای اشتباه ..
  • ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
    0 0
    چرا اینقدر ضعیف مظلوم شدیم ؟
  • ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
    0 0
    زانو زدن وزیر خارجه ما را باش کجایی احمدی نژاد که یادت بخیر
  • ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
    0 0
    خون شیخ نمر نه تنها سقوط ال سقوط را بشارت می دهد بلکه منافقان داخلی را نیز رسوا می کند ان شاءالله
  • ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
    0 0
    دولته امیده دیگه. ..
  • ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
    0 0
    تنها کاری که شاید بکنن اینه که به وزیر دفاع نامه بنویسن
  • ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
    0 0
    چرا آقاي ظريف از زمان دبه درآوردن آمريكا و طرح تحريم هاي جديد عليه ايران به بهانه هاي مختلف مثل آزمايش موشكي و ... كاملا سكوت كرده است؟ مگر ايشان وزيرخارجه كشور ما نيست ؟ چرا سخنراني نمي كند؟ آيا به حقيقت سخنان كساني كه تند رو مي خواند رسيده است؟
  • ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
    0 0
    کف رفتنی است آنچه می ماند حق است
  • مهدی ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
    0 0
    شهادت این شهیدمظلوم درروزافتتاح سفارت سعودی درعراق،اتفاقی نبود،همچنین پس از سفر اردوغان به حجاز،که اعلام هم شد،یکی از محور های مذاکره،سعودی وهیتلردوغان،چگونگی برخورد باشیخ نمربوده است
  • ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
    0 0
    خودت از حرفت خنده ات نمیگیره ؟
  • ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
    0 0
    تا کی توجیه های آب دوغ خیاری
  • سحر ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
    0 0
    دلت خوشه
  • هما ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
    0 0
    شیعیان عربستان بدونن قلب مردم ایران با اوناست و همیشه برای آزادیشون دعا می کنیم...
  • ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
    0 0
    زانو زدن ظریف پیش پای امیر کویت در سازمان ملل، نمودار روشنی از وادادگی سیاست خارجه در برابر شیوخ هم‌پیمان کدخدا بود.
  • ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
    0 0
    نتیجه لبخند و لوس کردن خود در برابر شیاطین بزرگ و متوسط از این بهتر
  • ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
    0 0
    آخر و عاقبت دیپلماسی لبخند و واقع گرایی چیزی جز له شدن کرامت ما نیست
  • ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
    0 0
    من یکی به شخصه کاملا ایمان آوردم که تو این دنیا سیاست قلدر مآبانه و پرخاشگرانه جواب میده.دیپلمات بازی غیر از تحقیر چیز دیگه ای نداشت برامون
  • ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
    0 0
    500 نفر حاجی در منا جان خود را از دست دادند، عربستانی‌ها حتی جواب تلفن شما را هم نمی‌دادند،
  • جلال ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
    0 0
    مگر کاردار سفارت عربستان احضار نشد شما انتظار دارید همین الان دولت اعلام جنگ کند به عربستان؟؟هرچند خون شهید نمر دامن شیوخ عربستان را میگیرد انچنان که خون ایت ا.. صدر دامن صدام را گرفت مثلا دیروز ریختی سفارت عربستان را اتش زدی چه شد به جز بهانه دادن دست اینهاهرچیزی راهی دارد مگر وزارت خارجه زیر مجمومه دولت نیست
  • ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
    0 0
    هرچی مابریم عقب اونا میان جلو رفتار مسئولان سعودی برای ما عبرت نشد؟
  • ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
    0 0
    این بود عزت و اعتبار؟ زانو زدن جلوی امیرکویت نپذیرفتن وزیرتوسط سعودی ها انفعال در رابطه با منا تصویب برجام با نقاط پر ابهام . اینها بخشی از اقدامات مدبرانه بود
  • ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
    0 0
    مگر شما منتخب مردم نیستسن مگه حرف مردم مرگ بر آل سعود نیست پس چرا حرف مردم را نمیگویید چرا تسلیت نمیگویید اونوقت برای مردم فرانسه تسلیت میگین
  • باراک اوبیما ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
    0 0
    ازکوزه برون همان تراود که در اوست.
  • تازه مسلمان گینه بیسائویی تبعه ی جزایر سلیمان مقیم گاها بوتسونوا و بیشتر در ایران علی الخصوص زمستان ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
    0 0
    بابا چه گیریه شماها می دید ؟ حرف بی راه می زنید روحانی بیاد بگه من مخالف زندانی شدن جانی چهار دست لات معروف هارلم هستم ...؟ بهش می گن تو خونه ات اونجاست یا نفع و ضررش به تو می رسه ؟ خب فرقی نداره با تبلیغاتی که راه انداختند شیخ نمر رو به همون اندازه کوچیک کردند، یه تروریست داخلی کسی که دلش می سوزه باید سیاست های غیر رسمی رو دنبال کنه اهل فن می دونند چی می گم
  • مهندس م ش ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
    0 0
    منتظر پاسخ عملی‌ و قاطع سپاه و بسیج به سعودیها ی خبیث هستیم. محکوم کردن خشک و خالی‌ دردی را دوا نمیکند.
  • علیرضا ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
    0 0
    ما دردمونو به کی بگیم نخست وزیر عراق جنگ زده محکوم کرده این هنوز صداش در نیومده
  • مهدی ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
    0 0
    هنوز هم بعضی فکر میکنند راهبرد خیالی دو بال جهان اسلام یعنی ایران و عربستان قابل اجرا میباشد ، بابا بیدار شید این وهابیهای خبیث جز به ریختن خون شماها و نابودی اسلام رضایت نخواند داد این حرامیان صهیونیست بویی از اسلام نبرده که ما بخواهیم با زبان اسلام با آنها سخن بگوییم اینان فقط زبان زور را میفهمند در قضیه منا هم اگر زبان تهدید رهبر انقلام نبود معلوم نبود با دیپلماسی زانو زده به کجا میرسیدیم آقایان به این سخن مولا علی , گوش کنید : کسی که به وقت یاری رهبرش خواب باشد ، با لگد دشمن بیدار میشود . این موجودات وحشی دشمن هستند رنگی از انسانیت نبرده و فقط ظاهر انسان دارند .
  • رزمنده ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
    0 0
    برادر حواست به اقدامات اخیر اردوغان بود؟ اون هم رئیس اجرائی یک کشوره.... دربرابر اون دولت چه گفت و چه کرد؟
  • ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
    0 0
    زین پس اگه خواستم در مورد اینکه چطوری میشه در یک جمله حرف خود را نقض کرد توضیحی بدم حتماً از این جمله گوهربار شما استفاده میکنم. میگی فرانسه مهم نبوده، بعد پیام فوری داده؟؟؟؟؟؟ به اینکه آدم نباید هر جایی نظر بده اعتقاد داری؟
  • ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
    0 0
    خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ نون و پنیر و شلغم استدلالت تو حلقم!
  • مجید آقا ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
    0 0
    بسم الله الرحمن الرحیم سکوت آقای روحانی به معنای این است که نمی خواهد روابط ایران با دولت عربستان متشنج شود و خواهان روابط دوستانه با این رژیم است. هرگونه حمله به سفارت عربستان خلاف عرف دیپلماتیک است و رفتاری... تلقی میشود و دولت مخالف آن است. آقای روحانی ار تحت فشار قرار ندهید زیرا ایشان تمام تلاشش متمرکز است بر روی موضوع تحریمها و اجرای برجام و اینگونه تحریکات باعث میشود تا تعطیلی تاسیسات اتمی کشور به تاخیر بیفتد و تحریمها لغو نشود و آمریکا به بهانه موشکها تحریمهای جدیدی را وضع کند ، پس اجازه بدهید آقای روحانی بتواند کار خودش را انجام بدهد. حتی اگر به مناسبت این اعدامها دولت ایران با دولت عربستان همدردی میکرد هم اشکالی نداشت همانگونه که آقا یهاشمی رفسنجانی روابط را با آل سعود بهبود بخشید و منافع آنرا در طول این سالها دیدیم. مردم ما سالهاست در امنیت کامل به حج مشرف میشوند.
  • ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
    0 0
    63 نظر درج نشده تو دهنی محکمی است بر سایت مشرق
  • ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
    0 0
    اولین دولت 4 ساله تاریخ ایران اسلامی. این سیاست روحانی جنگ را وارد ایران خواهد کرد. آن وقت جوانان بنفشی دفاع(البته فرار) جانانه ای خواهند داشت!
  • رامین ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
    0 0
    متاسفانه بازهم دارید از چنین حوادثی استفاده ابزاری و سیاسی می کنید. انتظار ندارید روحانی پیام حمله به عربستان رو صادر کنه؟ چه خبرتونه؟ باشه شما خوبید و بقیه همه بدن. اصل قضیه این مقاله اینه، اگه نه، همه دارن این اقدام سعودیها رو به شدت محکوم میکنن و شما هم باید محکوم کنید، نه اینکه ضمن محکوم کردن آل سعود، رقبای سیاسی تون رو هم آبکش کنید.
  • علی ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
    0 0
    خیلی رو داری آقای دوست خیلی. شرف چی داری؟! انسانیت و غیرت و نوع دوستی چی داری؟! حتما اگه پس فردا یه کشتی ایرانی رو هم تو خلیج فارس مورد تعرض یا هدف قرار بدن باز یه جور دیگه ای رفتار آقایون دیپلماسی خنده رو توجیه میکنید! به خدا منکه یه آدم عادی و یه جوون شهرستانی هستم دیگه صبرم سر اومده تو این دو سال. تا حالا اینقدر تحقیر نشده بودیم که تو این دوسال شدیم.بابا مردم پشت این نظام هستند باز هم ترس؟!باز هم مواضع سست و حقیر؟!
  • علی ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
    0 0
    پس چرا تا این اندازه نا امیدمون کرده؟! امید؟! آره امید!
  • ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
    0 0
    چرت ترین نظری بود که تو این چند ساله خوندم
  • پیمان94 ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
    0 0
    سکوت این دولت کجاش تعجب و خستگی داره!!!!!!؟؟؟
  • ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
    0 0
    این قسمتی از اعتداله که برا وقایع غیرمهم واکنش آنی نشون میده؟! برا عزت اسلام و مسلمین و خون مظلوم سکوت میکنه!
  • علی ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
    0 0
    جناب جلال خان میشه بگید احضار کردن کاردار عربستان چی رو میخاد تغییر بده؟! از وقتی که این دولت سر کار اومده تنها کاریکه در برابر این جور مسائل انجام داده فقط احضار کاردار بوده! اونا خودشون هم فهمیدن که موضوع فقط به همین ترتیب تموم میشه و دولت ایران هیچ اقدام دیگه ای انجام نمیده.یعنی واقعا دولت عربستان میخاد از احضار کاردارش بترسه و یا مثلا بگه که غلط کرده؟! واقعا آدم ازین اظهار نظرها متعجب میشه.
  • ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
    0 0
    ظریف بازم برای جبیر پیغام تبریک بفرست رسم دیپلماتیک رو حتما رعایت کنی هااااا خخخخخخخخخخ
  • ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
    0 0
    نازی! احضارش کردن واسه چایی خوردن! چرا در زمان بقول خودشون دوران گذشته مملکت انقد اقتدار داشت که کار به اینجاها نمیکشید که اصلا بخوان احضار کنن خودشون حساب کارشونو میدونستن!
  • ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
    0 0
    چی میگی؟
  • ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
    0 0
    تازه مسلمون !!!!!!!!!!!!!!!!! برو کمی حدیث بخون در مورد اینکه کسی صدای کمک مسلمانی رو بشنوه و بهش کمک نکنه مسلمون نیست بعد بیا برامون تفسیراتت رو بگو
  • mohsen ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
    0 0
    چرا سکوت میکنی اخه؟ پاشو انتقام ما از اینا رو بگیر پاشو عزیز
  • مرتضی ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
    0 0
    میشه یه نمونه از اون مطالب تاثیر گذار رو بیان بفرمایید تا ما هم از خواب بیدار بشیم؟ یا شما خوابی (یا خیلی خوب هم بیداری و داری گم میکنی راهو) و به هر طریقی میخوای افسادطلبا رو تایید کنی؟؟
  • ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
    0 0
    به آمار یه سری بزن. این آمار روز اوله که اونم خود عربستان اعلام کرده بود. ۸۰۰نفره آبجی. ۸۰۰نفر.
  • ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
    0 0
    مرگ بر امریکا جنایت کار مرگ بر اسرائیل کودک کش مرگ بر انگلیس روباه پیر مکار مرگ بر خاندان سگهای وحشی هار پادشاه سعودی مرگ بر ارتش جنایت کار نیجریه مرگ بر امریکا جنایت کار مرگ بر اسرائیل کودک کش مرگ بر انگلیس روباه پیر مکار مرگ بر خاندان سگهای وحشی هار پادشاه سعودی مرگ بر ارتش جنایت کار نیجریه مرگ بر امریکا جنایت کار مرگ بر اسرائیل کودک کش مرگ بر انگلیس روباه پیر مکار مرگ بر خاندان سگهای وحشی هار پادشاه سعودی مرگ بر ارتش جنایت کار نیجریه مرگ بر امریکا جنایت کار مرگ بر اسرائیل کودک کش مرگ بر انگلیس روباه پیر مکار مرگ بر خاندان سگهای وحشی هار پادشاه سعودی مرگ بر ارتش جنایت کار نیجریه. مرگ بر امریکا جنایت کار مرگ بر اسرائیل کودک کش مرگ بر انگلیس روباه پیر مکار مرگ بر خاندان سگهای وحشی هار پادشاه سعودی مرگ بر ارتش جنایت کار نیجریه مرگ بر امریکا جنایت کار مرگ بر اسرائیل کودک کش مرگ بر انگلیس روباه پیر مکار مرگ بر خاندان سگهای وحشی هار پادشاه سعودی مرگ بر ارتش جنایت کار نیجریه.
  • با نام ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
    0 0
    دوست عزیز دشمن درجه یک ما عربستان نیست بلکه ارباب عربستان آمریکاست هرچند خود عربستان هم دشمنمونه قسم میخورم تا آخرین قطره خونم از ایران و دینم دفاع کنم رهبر فقط فرمان دهد
  • مرتضی ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
    0 0
    من حاضرم شرط ببندم این دولت دوره دوم رای نمیاره. تا 10میلیون حاضرم شرط ببندم. البته وقتی بردم نمیگیرم (حرومه خو). شما هم نمیتونی بگیری(چون رد خور نداره میبازی). جنگ هم نمیشه
  • ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
    0 0
    رابطه با آل سعود چه سودی دارد جز گستاخی آنها ، ببندید در سفارتش را در ایران و عراق رابطه با آل سعود را نخواستیم
  • ایرج ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
    0 0
    روحانی که در جریان حادثه تروریستی پاریس با سرعت عملی مثال زدنی کمتر از دو ساعت پیام تسلیت صادر کرد، "
  • ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
    0 0
    روخانی مچکریم! خخخخخخخخخخخخخخخخخ!
  • ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
    0 0
    بابا تو دیگه چه جیگری هستی!!!!!!!!!!!!!
  • ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
    0 0
    خودت فهمیدی: من زورت چیه؟
  • مجید دلبندم ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    0 0
    باور کن وقتی خودم دوباره خوندمش کلّی خندیدم،جالب بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس