گلعلی بابایی از انتشار کتابی با عنوان «قلمی به رنگ خاک» زندگی‌نامه مستند شهید غنی‌پور خبر داد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، گلعلی بابایی نویسنده از انتشار کتاب زندگی‌نامه مستند شهید غنی‌پور به‌ پیشنهاد شورای نویسندگان مسجد جواد‌الائمه(ع) با عنوان «قلمی به رنگ خاک»‌ از سوی انتشارات صاعقه خبر داد.

بنا به گفته بابایی این کتاب در حقیقت هم زندگی‌نامه شهید غنی‌پور است و هم شجره‌نامه مسجد جوادالائمه(ع)،‌ بخش اعظمی از این کتاب دست‌نوشته‌های حبیب است‌ ــ این شهید بیشتر مقاطع زندگی‌اش را با قلم خود نوشته است ــ بخش دیگری هم از فایل مصاحبه با راوی‌ها و خانواده شهید به دست آمده است.

بابایی تصریح کرد: نگارش زندگی‌نامه را از چندی پیش آغاز کردم، تا پیش از برگزاری مراسم جایزه غنی‌پور در اسفند 94 آن را برای چاپ تحویل مسجد جواد‌الائمه(ع) دهم.

شهید حبیب‌غنی‌پور در سال 1343 در محله «جی» واقع در جنوب‌غربی شهر تهران به‌دنیا آمد.چهارده ساله بود که بهمن 57 را درک کرد،
در همان سنین از اعضای فعال کتابخانه مسجد جوالائمه(ع) بود. نخستین جلسه قصه‌نویسی مسجد جوادالائمه(ع) در سال 1358 مملو از نوجوانان محل بود. کتاب«سوره، بچه‌های مسجد» اولین محصول ادبی و هنری آن جمع بود که قصه انشاء از حبیب غنی‌پور در آن چاپ شده بود. این کتاب که به‌نام انتشارات مسجد جوادلائمه در سطح کشور منتشر شد، با آغاز جنگ تحمیلی به جبهه رفت و در سال 61، در عملیات مسلم‌بن‌عقیل از ناحیه پا مجروح شد.. در سال 1364 در رشته ادبیات فارسی دانشگاه شهید بهشتی قبول شد و در ضمن معلمی، نویسندگی و اداره کتابخانه‌ای با هفت هزار عضو، به تحصیل دانش پرداخت و در همان سال در عملیات والفجر8(فتح فاو) شرکت کرد.

بیشتر داستان‌هایش را در همین سال‌ها نوشته است. مجموعه داستان«گل خاکی» برای جوانان و«عمو سبدی» برای نوجوانان، پس از شهادتش منتشر شدند ولی تعداد زیادی تحقیق و داستان هم‌چنان ناتمام و منتشر نشده از او باقی مانده‌اند. آثاری هم‌چون:
داستان زال و رودابه، نگاهی به زندگی جلال ‌آل‌احمد، تحقیقی درباره شهر تبریز، حدود ده داستان منتشر نشده کوتاه، طرح چند رمان، یک رمان نیمه‌تمام جنگی، طرح دو داستان مصور(کمیک استریپ) از حکایات قدیمی، بازنویسی چند داستان از کلیله و دمنه، چند داستان برای کودکان و تعداد زیادی گزارش از مناطق جنگی. سرانجام حبیب غنی‌پور دهم اسفند‌ماه سال 65، در ادامه عملیات کربلای پنج به شهادت رسید.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس