اثر مستند «خاطرات خانه متروک» به کارگردانی مهدی فارسی که به قحطی بزرگ و اتفاقات دوره جنگ جهانی اول در ایران می پردازد در جشنواره «عمار» به نمایش در می آید.

به گزارش مشرق، امشب ۱۲ دی ماه اثر مستند «خاطرات خانه متروک» به کارگردانی مهدی فارسی در جشنواره فیلم «عمار» و در سینما فلسطین به نمایش درمی آید.
این مستند که پیش از این «قحطی بزرگ» نام داشت به موضوع قحطی بزرگ در ایران و بسیاری دیگر از اتفاقاتی که در دوره جنگ جهانی اول پیش آمد، می پردازد.

به گفته مهدی فارسی کارگردان مستند «خاطرات خانه متروک» این اثر ابتدا در ۱۳۴ دقیقه تولید شد اما برای ارایه نسخه سینمایی و نمایش در جشنواره «سینما حقیقت» ناگزیر بوده اند مدت آن را به ۸۰ دقیقه برسانند به همین دلیل تصمیم گرفتند نسخه ای تلویزیونی از این اثر را در سه اپیزود ۴۰ دقیقه ای آماده کنند.

این اثر که محصول حوزه هنری است به موضوعاتی چون انتقال پایتخت یا وقایع بوشهر در دوره جنگ جهانی اول و با اتکا به ۸۴ منبع و عکس های مستند در این زمینه پرداخته است.

عوامل این مستند حدود هفت ماه برای تحقیق و نگارش اثر خود زمان صرف کرده اند و این تحقیقات در هنگام تولید نیز ادامه داشته است.


منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس