فارن‌افرز پیشنهاد داده که دشمنان ایران یک مجموعه از نیروهای ویژه تشکیل دهند که قادر به عملیات در داخل خاک ایران با هدف بهره‌برداری از نارضایتی اقلیت‌های قومی باشد و جهان عرب، تحت نظارت آمریکا مقابل تهران متحد شود.

گروه جنگ نرم مشرق- نشریه «فارن افرز» (Foreign Affairs) متعلق به شورای روابط خارجی آمریکا «Council on Foreign Relations» که از اندیشکده‌های آمریکایی است، در جدیدترین شماره خود گزارشی با عنوان «زمان سخت گرفتن به تهران: سیاست ایران پس از توافق» با انتقاد شدید از توافق برجام، دستورالعمل‌هایی برای براندازی جمهوری اسلامی اعلام می‌کند. بخش اول این گزارش که توسط «الیوت کوهن»، «اریک ادلمن» (یکی از مدیران «طرح سیاست خارجی»)، و «ری تکیه» به نگارش درآمده است، پیش‌تر تحت عنوان «آمریکا از شورش‌های آتی در ایران حمایت کند» در مشرق منتشر شده است.

تشویق جهان عرب توسط آمریکا برای مقابله با ایران

«فارن افرز» در این گزارش به موضوع نفوذ ایران در غرب آسیا (خاورمیانه) می‌پردازد و به اذعان خود برای اینکه رهبران ایران را وادار به رعایت هنجارهای بین‌المللی کنند، از واشنگتن می‌خواهد که در حین فشار به اقتصاد ایران و تفرقه‌افکنی در جامعه این کشور، هم‌چنین باید در برابر نفوذ تهران در سراسر غرب آسیا (خاورمیانه) بایستد و با مبارزه علیه دست‌آوردهای تهران، هزینه‌های اضافی بر ایران تحمیل کند.

اتحاد اعراب توسط آمریکا برای مقابله با ایران/ تشکیل نیروی ویژه برای عملیات در ایران/// در حال ویرایش
«فارن افرز»: آمریکا به تنهایی نباید با ایران مقابله کند، بلکه نیاز است بازیگران منطقه‌ای هم سهم خود از مسئولیت در این‌باره را تقبل کنند

این نشریه برای تحقق فشار به ایران معتقد است که آمریکا به تنهایی نباید با ایران مقابله کند، بلکه نیاز است بازیگران منطقه‌ای هم سهم خود از مسئولیت در این‌باره را تقبل کنند و به عنوان مصداق از سیاست‌مداران عراقی، شاه‌زادگان خلیج فارس، و شورشیان و تروریست‌های سوریه نام می‌برد که باید نقشی در پس زدن [نفوذ منطقه‌ای] ایران بازی کنند و در نهایت باید به نقطه‌ای رسید که «رهبران ایران وقتی به آینده نگاه می‌کنند، باید جهان عربی را ببینند که تحت نظارت آمریکا در برابر تهران با هم متحد شده‌اند».

اتحاد اعراب توسط آمریکا برای مقابله با ایران/ تشکیل نیروی ویژه برای عملیات در ایران/// در حال ویرایش
این نشریه پیشنهاد می‌کند برای مقابله با نفوذ ایران از شاه‌زادگان خلیج فارس و شورشیان سوریه (تروریست‌ها) استفاده شود

ضربه به جمهوری اسلامی، با عملیات در داخل خاک ایران

نویسندگان این گزارش فقط به اتحاد کشورهای حاشیه خلیج فارس جهت مقابله با ایران بسنده نکرده و به دولت آمریکا پیشنهاد می‌دهند تا به دنبال کاهش نفوذ ایران در بغداد باشند و به اذعان خود پیش‌بینی می‌کنند که «اگر آمریکا روابط خود با کردها، شیعیان میانه‌رو و سنی‌های عراق تقویت کند، ایران دست‌کم سخت‌تر می‌تواند از عراق به عنوان پایگاهی برای اجرای طرح‌های بزرگ‌تر خود استفاده کند».

این نشریه بعد از ارائه پیشنهادهایی برای مقابله با ایران در سوریه و عراق، به مسئله یمن می‌پردازد که اکنون در حال دفاع از خود در برابر حملات رژیم سعودی و متحدانش است و هر روز تعداد زیادی از مردم این کشور در این حملات شهید می‌شوند؛ «فارن افرز» با پررنگ‌ کردن مسئله شیعیان حوثی و ارتباط آن با نفوذ ایران، از آمریکا می‌خواهد اگر کشورهای حمله کننده به یمن کمکی نیاز دارند، واشنگتن این کمک‌ها را در اختیار آنها قرار دهد.

اتحاد اعراب توسط آمریکا برای مقابله با ایران/ تشکیل نیروی ویژه برای عملیات در ایران/// در حال ویرایش
«فارن افرز» از آمریکا می‌خواهد اگر کشورهای حمله کننده به یمن کمکی نیاز دارند
واشنگتن این کمک‌ها را در اختیار آنها قرار دهد

نشریه متعلق به شورای روابط خارجی آمریکا در راستای استراتژی پیشنهادی جدید آمریکایی علیه ایران، معتقد است که کمک آمریکا به کشورهای عربی نه تنها باید شامل مبارزه با نیروهای نیابتی ایران در سوریه، عراق و یمن باشد، بلکه هم‌چنین مقابله آن‌ها با طیف وسیعی از چالش‌های دیگر را هم دربر می‌گیرد که این چالش‌ها به زعم نویسندگان شامل موارد زیر است:

1. کمک به حفاظت این کشورها از خود در برابر تلاش‌های ایران برای تضعیف امنیت داخلی آن‌ها.

2. کمک به دفاع از زیرساخت‌های اقتصادی این کشورها (مانند سکوهای نفت و گاز، تأسیسات شیرین‌سازی آب، و مکان‌های توریستی).

3. جلوگیری از اقدام ایران برای توقف صادرات انرژی این کشورها از طریق مسیرهای کلیدی حمل‌و‌نقل.

اتحاد اعراب توسط آمریکا برای مقابله با ایران/ تشکیل نیروی ویژه برای عملیات در ایران/// در حال ویرایش
نشریه شورای روابط خارجی آمریکا برای مقابله با ایران به آمریکا پیشنهاد می‌دهد تا کشورهای عربی را
به سیستم‌های دفاع موشکی مانند
«گنبد آهنین» رژیم صهیونیستی مجهز کند

این گزارش برای مقابله با این چالش‌ها به واشنگتن پیشنهاد می‌دهد که «آمریکا باید به طور خاص ارائه سیستم‌هایی به این کشورها را مدنظر قرار دهد که بتوانند از آن‌ها در برابر موشک‌ها و خمپاره‌های هدایت‌پذیر دفاع کند، مانند سامانه مقابله با راکت، توپ‌خانه و خمپاره «سنچوریون» (Centurion). آمریکا هم‌چنین می‌تواند با هدف دادن ارائه نسخه‌ای از سیستم دفاع «گنبد آهنین» به کشورهای حوزه خلیج [فارس]، با اسرائیل (رژیم صهیونیستی) هم‌کاری کند، تا این کشورها بتوانند از آن برای دفاع از زیرساخت‌های اقتصادی و گردشگری حیاتی خود در برابر موشک‌های ایران استفاده کنند».

«فارن افرز» برای نابودی نظام جمهوری اسلامی حتی پا را فراتر از مسلح کردن کشورهای عربی می‌گذارد و پیشنهاد می‌دهد که «دشمنان ایران حتی می‌توانند یک زیرمجموعه از نیروهای ویژه خود تشکیل دهند که قادر به عملیات در داخل خاک ایران با هدف بهره‌برداری از نارضایتی اقلیت‌های قومی مختلف در این کشور باشد»؛ این پیشنهاد نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها تا چه اندازه از وجود و تاثیر نظام جمهوری اسلامی در منطقه و جهان ناراحت هستند که به صورت علنی همه راه‌ها حتی حملات کور مسلحانه علیه مردم ایران را برای براندازی حکومت ایران پیشنهاد می‌دهند.

اتحاد اعراب توسط آمریکا برای مقابله با ایران/ تشکیل نیروی ویژه برای عملیات در ایران/// در حال ویرایش

«فارن افرز» برای نابودی نظام جمهوری اسلامی یشنهاد می‌دهد که دشمنان ایران یک مجموعه از نیروهای ویژه تشکیل دهند که قادر به عملیات در داخل خاک ایران با هدف بهره‌برداری از نارضایتی اقلیت‌های قومی مختلف در جمهوری اسلامی باشد

اعتقاد به یک توافق خام

این گزارش در بخش دیگری به مسئله توافق‌نامه «برجام» می‌پردازد و با انتقاد از دولت آمریکا بابت این توافق، اعلام می‌کند که برجام «محدودیت معناداری درباره برنامه ساخت موشک‌های بالستیکی ایجاد نمی‌کند که ستون هرگونه برنامه [ساخت] سلاح هسته‌ای است».

یک نقطه اشتراک میان سه نویسنده این گزارش وجود دارد: هیچ‌یک از آن‌ها متخصصی شناخته‌شده در مورد مسائل منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای نیست. آنها معتقدند که «هیچ سیاست معقولی درباره ایران نمی‌تواند با با شکل امروزی برجام هم‌زیستی داشته باشد و در اصل، برجام، امروز ایران را به عنوان یک قدرت آستانه هسته‌ای به رسمیت می‌شناسد و در نهایت راه را برای یک بمب [هسته‌ای] ایرانی هموار می‌کند».

اتحاد اعراب توسط آمریکا برای مقابله با ایران/ تشکیل نیروی ویژه برای عملیات در ایران/// در حال ویرایش
نویسندگان این گزارش تخصصی در مورد مسائل منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای ندارند

این نکته که نویسندگان فاقد تخصص در زمینه سلاح هسته‌ای هستند، از آن‌جایی قابل‌توجه است که نویسندگان مذکور، برجام را «یکی از ناقص‌ترین توافق‌نامه‌های کنترل تسلیحات در تاریخ» دانسته‌اند. این افراد با وجود آن‌که اکثر متخصصان در زمینه منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای می‌گویند توافق هسته‌ای هرگونه مخفی‌کاری در زمینه مواد شکاف‌پذیر را تقریباً غیرممکن می‌کند، باز هم بدون ارائه هیچ‌گونه مدرکی ادعا می‌کنند «ایران به راحتی می‌تواند یک مرکز کوچک تولید اورانیوم با درصد کافی برای سلاح هسته‌ای را بسازد و آن را از چشم ناظران مخفی کند.»

پیشنهاد برای اصلاح یا ارائه مجدد برجام

نشریه «فارن افرز» از برجام اظهار نگرانی می‌کند و به صورت دستوری اعلام می‌کند که رئیس‌جمهور بعدی آمریکا باید این توافق‌نامه را اصلاح کند و اعلام می‌دارد که مهم‌ترین کار این است که آمریکا «بند غروب» [تاریخ پایان توافق] را حذف کند.

سه نویسنده گزارش در ادامه ادعاهای عجیب خود، اصرار دارند که «موشک‌های بالستیک ایران هیچ استفاده مشروعی غیر از حمل کلاهک هسته‌ای ندارند.»! ایران (دست‌کم از جنگ با عراق) به خوبی به این مسئله پی برده که موشک‌های بالستیک بیش‌تر برای حمل سلاح‌های متعارف به کار می‌روند تا کلاهک‌های هسته‌ای.

به علاوه، همان‌طور که «ادوارد لوین» عضو بازنشسته کمیته روابط خارجی سنا و رئیس فعلی هیأت مدیره مرکز کنترل تسلیحات و منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای تصریح می‌کند، یک کشور غیرهسته‌ایِ دارای نیروی هوایی غیرمؤثر مانند ایران، موشک‌های مسلح [به کلاهک‌های] متعارف، شاید تنها راه بازدارندگی مقابل حملات کشورهای متخاصم هم‌سایه باشد. اتفاقاً عربستان سعودی، حکومتی غیرهسته‌ای که نویسندگان مقاله از کمپین هوایی خراب‌کارانه آن در یمن به طور کامل پشتیبانی می‌کنند، موشک‌های بالستیک با برد طولانی‌تر از موشک‌های ایران دارد. البته دنبال کردن یک خط مشی فکری واحد و منسجم، هیچ‌گاه از مشخصه‌های نومحافظه‌کاران نبوده است.

اتحاد اعراب توسط آمریکا برای مقابله با ایران/ تشکیل نیروی ویژه برای عملیات در ایران/// در حال ویرایش
سه نویسنده گزارش در ادامه ادعاهای عجیب خود، اصرار دارند که «موشک‌های بالستیک ایران
هیچ استفاده مشروعی غیر از حمل کلاهک هسته‌ای ندارند»

این گزارش با بیان اینکه برجام یک معاهده الزام‌آور حقوقی نیست، بلکه یک توافق داوطلبانه سیاسی است؛ از دولت اوباما به دلیل اینکه تصور می‌کند هرگونه تلاش برای تجدیدنظر در برجام، اعتراضات جامعه جهانی را به دنبال خواهد داشت، انتقاد کرده و معتقد است «برجام نه از حمایت مردم آمریکا برخوردار است و نه از حمایت نمایندگان منتخب آن‌ها در کنگره. [بنابراین] رئیس‌جمهور بعدی، می‌تواند و باید در این توافق تجدیدنظر کند».

نشریه متعلق به شورای روابط خارجی آمریکا در پایان این بند از گزارش به واشنگتن توصیه می‌کند علاوه بر تجدیدنظر در توافق هسته‌ای، به دنبال مجازات ایران برای اتهام‌هایی مانند تجاوزگری‌های منطقه‌ای، حمایت از تروریسم، یا نقض حقوق بشر باشد. برای انجام این کار نیز پیشنهاد می‌دهد دولت آمریکا باید هر مقدار از معماری تحریم‌ها را که می‌تواند، بازگرداند و تحریم‌ها علیه مؤسسات مالی را حفظ و ایران را از اقتصاد جهانی بیرون کند. نویسندگان این گزارش در کنار پیشنهاد ایجاد رژیم تحریم‌ها، به دنبال ضربه زدن بیشتر به ایران هستند و به همین دلیل به واشنگتن پیشنهاد می‌دهند که یک کمپین جنگ سیاسی راه بیندازد تا به زعم خود تفرقه را درون دایره حکومتی جمهوری اسلامی تعمیق نماید.

مقابله با ایران نیاز به یک استراتژی جامع دارد

نشریه متعلق به شورای روابط خارجی آمریکا در پایان گزارش خود دوباره یادآوری می‌کند که حکومت تهران برای منافع آمریکا خطرناک است، بنابراین برای مقابله با کشوری مانند ایران به یک استراتژی جامع نیاز است. این نشریه مؤلفه‌های این استراتژی را «بهره برداری از تمام نقاط آسیب‌پذیر ایران، افزایش هزینه ماجراجویی‌های خارجی تهران، تضعیف اقتصاد جمهوری اسلامی، و پشتیبانی از نارضایتی‌های داخلی این کشور» عنوان می‌کند و معتقد است «با اینکه این استراتژی زمان‌بر خواهد بود، اما در نهایت آمریکا را در موقعیتی قرار می‌دهد که می‌تواند شرایط [دل‌خواه خود] را به ایران تحمیل کند، از جمله در حوزه هسته‌ای».

اتحاد اعراب توسط آمریکا برای مقابله با ایران/ تشکیل نیروی ویژه برای عملیات در ایران/// در حال ویرایش
این گزارش به بهانه مذاکرات هسته‌ای و برجام، یک دستورالعمل کامل
برای براندازی جمهوری اسلامی را به واشنگتن دیکته کرده است

این گزارش حکومت ایران را اولین و اصلی‌ترین «دولت انقلابی اسلامی» معرفی می‌کند و مدعی می‌شود که «موفقیت‌های این کشور بود که الهام‌بخش موجی از رادیکال‌ها در سراسر غرب آسیا (خاورمیانه) شد»؛ این در حالی است که اسناد زیادی از بوجود آوردن القاعده و گروه‌های دیگر تروریستی مانند داعش توسط آمریکایی‌ها منتشر شده که هدف واشنگتن از حمایت از این گروه‌های تروریستی مقابله با محور مقاومت و افزایش امنیت رژیم صهیونیستی بوده است.

این گزارش «فارن افرز» که متعلق به شورای روابط خارجی آمریکا است، در واقع به بهانه مذاکرات هسته‌ای و برجام، یک دستورالعمل کامل براندازی جمهوری اسلامی برای واشنگتن دیکته کرده است که از این حیث برای افکار عمومی ایران و مسئولان جمهوری اسلامی حائز اهمیت است، چراکه اگر استراتژی دشمن شناسایی شود، می‌توان با حمله کردن به آن استراتژی تمام نقشه‌های دشمن علیه ملت ایران را از کار انداخت.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 38
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 12
  • ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    0 0
    اینقدر واق واق کنید تا جونتون ... دربیاد.
  • ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    0 0
    کلا غلط اضافی کرده است
  • ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    0 0
    مرحله تشخیص مرد از نامرد - نبرد با دشمن واقعی - مسلمانان بهوش باشید در این دام یانکی ها نیفتید که دام خطرناکی است بگذارید خودشان بیایند به معرکه مردان مرد ایرانی
  • ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    0 0
    ایالات متحده دشمن اصلی ایران نیست.
  • ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    0 0
    گنده تر از شما نتونستن غلطی کنن عرب که جای خود دارد
  • ذلفقار ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    0 0
    گردانندگان نشریه فارن افرز از ناراحتی به هذیان گویی افتاده اند باید عرض کنم نه تنها شما بلکه سردمداران آمریکا هم باید این آرزو را بگور ببرید که به ایران گزندی برسانید . مگر در جنگ ایران وغراق شما ونوکرانتان در منطقه خلیج فارس به اضافه 35 کشور دیگر بر علیه ایران جنگ را تحمیل نکردید .چه غلطی توانستید بکنید. که حالا میخواهید غلطی انجام بدهید ایران دیگر ایران سابق نیست دمار از روزگارتان در می آورد اگر خطایی بکنید در هر نقطه از جهان باشید در همانجا شمارا بدرک واصل میکنیم.
  • ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    0 0
    رییس پدرسوخته های دنیاس ... این حکومت آمریکا... چی میگی شما....؟!!! بله ظاهر وهابی ها و اعراب افراطی بدتره... اما به نظر شما کی این فرق را درست کرده؟!!!
  • ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    0 0
    رییس پدرسوخته های دنیاس ... این حکومت آمریکا... چی میگن بعضیا....؟!!! بله.. ظاهر وهابی ها و اعراب افراطی بدتره... اما به نظر شما کی این فرقه ها و اختلافات را درست کرده؟!!!
  • ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    0 0
    زوالفقار عزیز ناراحت نباش اینها همه افسانه است و رویاهای تحقق نیافتنی دشمن ! ببین کار به جایی رسیده که دشمن قسم خورده ما متوسل به چهارتا شاهزاده شکم باره خلیج فارس شده!!!!!!!اینم جک سال که اینا بخوان مقابل ما عرض اندام کنند!! یخورده زرنگ باشی متوجه میشی که دارن برنامه ریزی میکنن تا تو این آشفته بازاری که عربستان درست کرده ، شیخک های عرب را بدوشند!این نشریه صهیونیسمی پیشنهاد داده در مقابل موشک های ایرانی ،کشورهای عربی به گنبد سوراخ آهنین اسرائیل مجهز بشند!گنبدی که در جنگ قبلی حماس با اسرائیل شد آبکش! باقی بماند........یا علی
  • محمدرضا ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    0 0
    یادمه سال 65 که مقابل همه جهان کفر ، یکه و تنها،با دست خالی ایستاده بودیم ، درست زمانی که جنگ شهرها آغاز شد، با مکافات 5تا موشک به چندیدن برابر قیمت از لیبی خریدیم اونم به شرط اینکه دوتاشو بزنیم به اهدافی که لیبی می خواست!!!!یادمه یکی شو با سلام و صلوات زدیم بغداد که به خواست خدا خورد بانک رافضین .چهارتاشم ، علی رغم مخالفت مسئولین ، شهید تهرانی مقدم مهندسی معکوس کرد و........خب 8سال با افتخار مردانه مقابل تمام دنیا ایستادیم . دشمن اصلی ما (آمریکا)حالا باید مغز خر خورده باشه که بخواد غلط اضافه کنه . رونمایی از دومین شهر زیرزمینی موشکی ایران دیونه اشون کرده! اینها همه افسانه های هالیوودیه عزیزان من . فقط باید باهاش فیلم بسازن و پاپ کور بخورن.کاش دولتمردان ما هم یخورده بسیجی دهه شصتی بودن و کم نمی آوردن.
  • بیسیمچی ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    0 0
    ما برای درگیری کامل و در سطح وسیع و ابعاد منطقه ای و جهانی کاملا آماده ایم
  • بیسیمچی ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    0 0
    ما برای درگیری کامل و در سطح وسیع و ابعاد منطقه ای و جهانی کاملا آماده ایم
  • ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    0 0
    یه ذره نظارت کنین به کامنتها.....متاسفانه بارها خودم کامنتهای بدون الفاظ نامناسب و کاملا مودبانه ارسال کردم که هیچکدوم تایید نشده اما کامنتهای حاوی توهین به نژاد و جنسیت(کامنتهایی که در اون کاربران شما با دستاویز قراردادن یک خبر جعلی، وزیرخارجه عربستان رو با لفظ "دوجنسه" مسخره کردن و این عبارت تحقیرامیزی هست برای افراد ترنسکشوال) بقیه به راحتی تو مشرق دیده میشه
  • علی ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    0 0
    ایران باید قطر را که میخواهد میزبان جام حهانی شود تهدید کند.
  • ریاستی ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    0 0
    هر قدم که جلو تر بیایید مردم ایران متحد تر میشوند.بسم الله
  • مجتبی ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    0 0
    چون موقع اجرای برجام رسیده سکته دارن میکنن دارن دق میکنن چون بعد برجام اقتصاد ایران شخم زده میشه.دیگ نیازی ب این عربای ملخ خور خلیج فارس نداریم ک میگن اقتصادمون وابسته ب اوناست ب خدا ب اون خدا یه دونه سجیل بخوره وسط ریاض همشون فرار میکنن با پولاشون ..اینا از از میلیارد ها دلار ی ک تو ایران میخاد بیاد میترسن
  • مهگانه ۲۳:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    0 0
    نویسندگان کودن ولی مامانی فارن افرز فقط در کشور خودشون را دیده اند و آنها را نمایندگان ایرانیان بحساب آورده اند وگرنه از این لاطائلات سر هم نمی کردند
  • علی ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
    0 0
    سلام خدمت دوستان باید حواسمون به ""نفوذ"" باشه... هر نوع نفوذ و از هر کس که عامدانه یا جاهلانه قصد نفوذ داره.... حدیثی هست با این مضمون که از آفت توانمندی ضعیف پنداشتن دشمن هست... حواسمون باید جمع باشه. یا علی
  • شرفی ۰۲:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
    0 0
    این فارن افرز دیگه کدوم خریه
  • عرفان ۰۳:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
    0 0
    خوب متفکرانه به دنبال راه چاره باشیم تا توهین و ناسزا. نه در سیره ایمه هست و نه در مرام پهلوانان ایران زمین. باید ما هم متحد بشیم. با عراق. سوریه . لبنان. روسیه و چین.
  • ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
    0 0
    آمریکا اساسا نیازی به درگیری با ایران نداره. اینقدر سرباز مجانی توی ایران داره که آمریکا رو خوب و نظام ایران رو بد میدونند که هیچ نیازی به حمله به ایران نداره. همین که یک ایرانی اینقدر مغزش دستکاری شده باشه که نفهمه آمریکا دشمنشه باید فهمید که جنگ نشده شکست خورده ایم
  • ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
    0 0
    این حرف ها و رویاهای آنهاست که هیچ وقت انجام نمی شود
  • محمد مسلم ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    شما تفاوتی بین افکارو رفتار قاتلین سیدالشهدا با این وهابی های تکفیری می بینید توصیفهایی که از سفیانی در روایات ماشده با اینها چه تفاوتی داره مگه تکفیرهای افغانستان وعراق وسوریه را هم اینها به وجود نیاوردن مگه 15 نفر از تکفیریهای سعودی برجهای دوقلو را نزدن همانطور که سلسله هدایت از حضرت ابرهیم تا امام زمان ادامه دارد سلسله جهالت هم از ابوسفیان تا سفیانی وازسامری تا صهیونیسم ادامه داره بر امام حسین یک کربلا گذشته برامام زمان چنتا امام وسط میدان جنگه ما کجا شما یک نکته مثبت در سعودیها نشان بدهید تا من یک نکته مثبت در یزید بن معاویه نشان بدهم حتی اگه شده براساس حقوقه بشر غربی ان کنتم صادقین
  • ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
    0 0
    اولین نشانه قصد حمله به ایران این است که آنها به طور جدی با یمن آتش بس می کنند . تا وقتی که با یمن در جنگند فکر حمله نمی کنند
  • ۰۰:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
    0 0
    آقای پناهیان گفت : مبادا به قدرت موشکی مغرور بشید ، اون چیزی که ما رو حفظ کرده ایمان و دعای مردم در شب قدر و عرفه و محرم و ... است .
  • ۰۰:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
    0 0
    به حضرت ابوالفضل قسم همش کار آمریکا و اوباماست
  • ۰۰:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
    0 0
    نه رفیق اشتباه می کنی . بعضی وقتها به خاطر تراکم زیاد نظرات و بعضی وقتها به خاطر فاصله داشتن زمان کامنت با زمان خبر دیگه کامنت ها درج نمی شن
  • ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
    0 0
    از نشانه های بارز یهودیت ترس شدید از مرگ است
  • ۰۰:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
    0 0
    دقیقا درسته ، تا حالا هیچ فتنه و آشوبی در ایران نشده که عربستان نقش نداشته باشه با پول و جاسوس فتنه گران را حمایت می کنند .
  • ۰۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
    0 0
    از نظر جنگ نظامی مردم ایران با هیچ کس تعارف ندارن ، در والیبال و کشتی مگه ندیدی ؟
  • محسن ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
    0 0
    عربستان فقط ریاض نیست کل عربستان روبایدصاف کردتاسالهای سال هیچ علفی هم رشدنکنه سوسمار خور های هیچی ندارتاچند وقت پیش ملخ به زورگیرشون می اومدحالا ادم شدن
  • ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
    0 0
    بعده عراق دیگه فکر کنم کم کم نوبت عربستانه که باید سر جاش بشینه فقط یادتون باشه رفتین جهنم بگین "ما رو حاج قاسم فرستاده"
  • ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
    0 0
    ما منتظریم . جواب همه دشمنان مردم ایران زمین را در میدان نبرد خواهیم داد
  • شریف ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
    0 0
    آمریکا باید بداند که با ایرانی درست صحبت کند و این راهم بداند که از حکومت های کثیف پشتیبانی کردن راه چاره نیست آمریکا یی ها از سیاست مدار ی فاصله دارند جهان را به آتش کشیده اند وملت آمریکا باید بدانند که این احزاب بی لیاقت و همچنین این دولت بااین منش آنهارا در چشم جهانیان منفور نموده و دیر نپاید که خداوند ملتی را که از شعور شم سیاسی به دور باشد تنبیه خواهد نمود و بنده این را به وضوع در اینده آمریکا یییان میبنم که با این سیاستشان روزگاری سخت تر از ملتهای افغانستان عراق سوریه یمن و نیچریه و.................... خواهند داشت تا دیر نشده در سیاستشان یغییر حاصل کنند که عذاب خداوند دردناک است هشدار هشدار هشدار و چند نکته به وهابیان ابلیس که توبه هم پاکشان نخواهد کرد و به چنان درد الیمی گرفتار خواهند شد که حال و روزشان بد تر از سگهای ولگرد ی باشد که نه آب دارند و نه غذا آنها هستند زخمهای چرکینی که کرمها از آنها تغذیه میکنند و هرچه بر این زخمها یشان لیس زنند نه از درد آن ونه از سوزش آن کاسته گردد و یک نصیحت برادرانه به برادران تسنن و کشور های مسلمان که آگاه باشند از مکر شیطان رجیم و ساده انگاری فریب در پی خواهد داشت خدای ناخواسته نکند فریب هفت من جو با وعده یی دروغین که به فریب خوردگان صحرای کربلا دادند که رودر روی قرآن و آل الله قرار گرفتند دین و عقبایشان را با وعده ای تفویض کردند که لعنت خدارا در پیداشت نه دنیا برایشان ماند نه عقبا هشدار هشدا
  • حمیدرضا ۰۱:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۱
    0 0
    شریف جان خوب گفتی‌ من به چشم خودم میبینم اون روزی رو که دشمنان خدارو که با فجیع‌ترین وضع ممکن به درک واصل میشن با داستان مردان غیور ایرانی‌
  • ایران آباد ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۱
    0 0
    این گزارشگران مثل اینکه در خواب اصحاب کهفی بودند نمی دانند که طرح های آنها سالها اجرایی شد وشکست خوردند وآمریکا وغرب هم قصد دارند به طریقی باب گفتگو را با ایران بگشایند هر چند آمریکاییها فکر می کنند در این گفتگوها می توانند زرنگی کنند اما به هر حال از طرح های مورد ادعا این گزارشگران ناامید شده اند
  • سجاد ۰۲:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۲
    0 0
    همتون توهمی هستید ...از منطق وسیاست چیزی نمیفهمید ادم با دیدن پست های شماها میگه اینا مونگلن
  • شهرزاد ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۷
    0 0
    كدوم مردم ايران يه مشت دختر رو زن خراب يه مشت پسر رو جون معتاد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس