آیت الله کعبی، عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: شهادت شیخ نمر حرکت بیداری اسلامی را شتاب می‌دهد و مردم منطقه را بیدارتر خواهد کرد و نقطه عطفی در تحولات منطقه و نهضت بیداری اسلامی خواهد شد.

به گزارش مشرق، آیت الله عباس کعبی عضو مجلس خبرگان رهبری با تسلیت شهادت شیخ نمر در مورد اهداف آل سعود از این اقدام وحشیانه گفت: ایران‎‌هراسی، شیعه‌هراسی، جنگ نیابتی‌، تشدید تفرقه سنی-شیعی و در نهایت اجرا نمودن برنامه آمریکا و رژیم صهیونیستی در جهت تضعیف امت اسلامی و سرکوب بیداری اسلامی از اهداف این اقدام است.

وی افزود: این اقدام قطعاً نتیجه معکوس خواهد داد و آل‌سعود را در میان امت اسلامی منزوی‌تر خواهد کرد و حقانیت، مظلومیت، صلابت و مقاومت علمای شیعه را به عنوان نماد احیاگری و پرچم‌داری مبارزه با استبداد و استعمار بیشتر مطرح خواهد کرد.

آیت الله کعبی ریشه همه فتنه‌های منطقه را وهابیت خواند و گفت: ما در این جنایت، آمریکا و رژیم صهیونیستی را آمر و آل سعود را مباشر می‌دانیم. آل سعود با انجام این جنایت اشتباه محاسباتی و استراتژیکی بزرگی کرد که این نشانه جهل، کینه‌توزی و حماقت حکام ظالم آل سعود است که سقوط و اضمحلال این رژیم دست نشانده را شتاب خواهد بخشید.

این عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: خون این شهید حرکت بیداری اسلامی را شتاب می‌دهد و مردم منطقه را بیدارتر خواهد کرد و نقطه عطفی در تحولات منطقه و نهضت بیداری اسلامی خواهد شد. شیخ نمر به عنوان نماد مبارزه با استبداد و استعمار در منطقه مطرح شده و به عنوان یک روحانی پرچمدار مجاهد شهید در مقابل استبداد و استعمار جاودانه می‌شود.

وی افزود: البته علمای جهان اسلام و روشنفکران راستین باید به صورت یکپارچه ظرفیت امت اسلامی را بر علیه حکام جاهل سعودی و دست‌نشانده آمریکا و رژیم صهیونیستی بسیج نمایند. از سازمان های مدعی حقوق بشر نیز طبعاً انتظاری نیست و خون این شهید انشالله گریبان این ظالمان را خواهد گرفت.

آیت الله کعبی در مورد نقشه آمریکایی‌ها در منطقه خاطرنشان کرد: جنایت بزرگی که در نیجریه در مورد شیخ ابراهیم زاکزاکی و بقیه محدودیت‌هایی که برای مردم مسلمان در جهان ایجاد می‌کنند از جمله شهادت شیخ نمر، نشانه استیصال استکبار بوده و برخلاف شعار آزادی و شعارهای حقوق بشری است که غربی‌ها سر می‌دهند. آمریکا و رژیم‌های مزدور وابسته به آنها به آخر خط رسیده‌اند و خون این شهیدان احیاگر نهضت اسلامی خواهد شد.

وی در پایان افزود: شیعیان با این شهادت‌ها در مکتب محمد و آل محمد(ص) و در خط سرخ و خونین حسینی خو گرفته‌اند و ما این راه را با صلابت ادامه خواهیم داد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس