گروه سیاسی مشرق - روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

** کیهان

تیرخلاص روزنامه‌نگار فراری به رسانه‌های شبکه عنکبوت

همکار تازه فراری روزنامه‌های زنجیره‌ای گفت غلط کردم که از کشور خارج شدم اما ترسیدم.
سایت نیمه تعطیل روز آن‌ لاین روز پنج‌شنبه اعلام ورشکستگی و تعطیلی کرد. این سایت از پاریس و توسط چند طیف شامل سلطنت‌طلبانی نظیر نوشابه امیری و همسرش (هوشنگ اسدی)، گروهک ملی مذهبی (تقی رحمانی، رضا علیجانی، مرتضی کاظمیان و فرزانه روستایی همسر رضا رئیس‌‌طوسی)، چپ‌های پشیمان (فرخ‌نگهدار، ملیحه محمدی و...) و برخی افراطیون مدعی اصلاحات (سحرخیز، رمضانپور، افشاری، اکبرین و...) اداره می‌شد و تحت حمایت مالی هلندی‌ها قرار داشت.
هوشنگ اسدی به صدای آمریکا گفته که «از یک سال و نیم‌پیش بودجه ما که اصلا چیز پنهانی هم نیست و از سازمان‌های غیردولتی تامین می‌شد، رو به پایان بود و دیگر نتوانستیم ادامه دهیم». این اظهارنظر البته به مفهوم این است که حامیان مالی روز آن‌لاین به درستی فهمیده بودند ادامه فعالیت این سایت چیزی جز زیان مالی و حیف و میل برخی بودجه‌های هنگفت نتیجه‌ای در بر ندارد؛ همان‌گونه که طی ماه‌های اخیر، کرکره سایت‌هایی نظیر جرس و بالاترین نیز پایین کشیده شده و گویانیوز، رادیو فردا، صدای آمریکا و رادیو زمانه هم در آستانه تعطیلی قرار دارند.
نشانه بی‌خاصیتی این طیف از رسانه‌های اپوزیسیون خارج‌نشین، مصاحبه سولماز ایکدر همکار فراری روزنامه‌های شرق، بهار، آسمان، مردم امروز و فرهیختگان با آخرین شماره روزآن‌لاین است. ایکدر اخیرا به دنبال صدور حکم 3 سال زندان از کشور گریخت. وی در مصاحبه با روز آن‌لاین و در پاسخ این سوال که «حالا که خارج شده‌ای چه فکر می‌کنی؟ یک جایی نوشته بودی اشتباه کرده‌ای.» می‌گوید: نوشتم می‌دانستم دارم چه غلط می‌کنم. آن موقعی که داشتم از مرز رد می‌شدم می‌دانستم دارم چه کار اشتباهی می‌کنم منتهی یک وقت‌هایی احساس می‌گوید درست است یا غلط است اما منطق می‌گوید شاید تصمیمی که از نظر احساسی به من فشار می‌آورد از نظر منطقی درست باشد. اگر قرار بود بروم زندان و حکم را بکشم بعد که آزاد می‌شدم، با توجه به اینکه اجازه تحصیل ندارم فرصت کار کردن‌ام هم کمتر از قبل می‌شد.
وی می‌افزاید: من ترسیدم، قهرمان نبودم و ترسیدم و آمدم بیرون با وجود اینکه خیلی دردناک بود.
وی با بیان اینکه «باید می‌ماندم و هزینه حرفی را که زده‌ام می‌دادم، اما نتوانستم» درباره امکان مبارزه در خارج کشور تصریح می‌کند: من خیلی معتقد نیستم به امکان مبارزه از راه دور یا اصلاح‌طلبی از راه دور.
همکار نشریات زنجیره‌ای در پاسخ به این پرسش که «یعنی نمی‌خواهی با رسانه‌های خارج از کشور همکاری کنی؟ داخل ایران که بودی چه تاثیری از این رسانه‌ها در داخل کشور می‌دیدی؟» می‌گوید: اگر بخواهم منصفانه بگویم برای خیلی از مردم رسانه‌های فارسی زبان خارج از کشور اعتباری را که روزنامه‌های چاپ داخل ایران دارند، ندارند. یعنی با وجود اینکه ضریب نفوذ اینترنت و ماهواره در ایران بالا رفته و خیلی خوب است که این رسانه‌ها هستند و می‌توانند چیزهایی منتشر کنند که در روزنامه‌های داخل کشور امکان انتشارش نیست، اما خیلی از رسانه‌ها دچار آفت دوری از ایران می‌شوند و آن چیزی را که برای مردم ایران دغدغه است گم می‌کنند. این یکی از مهم‌ترین آفت‌های رسانه‌‌های خارج از کشور است؛ تعدادی از رسانه‌ها دچار این مسئله شده و ارتباط منطقی با جامعه هدف‌شان را گم کرده‌اند.

آدرس پول‌های کثیف از کرسنت تا استات اویل در اردوگاه اصلاح‌طلبان

دبیر کل حزب مردم‌سالاری می‌گوید نگران ورود پول‌های بابک زنجانی به انتخابات است. کواکبیان همچنین نامزدهای مورد حمایت این حزب را به طلایی، نقره‌ای و برنزی تقسیم‌بندی کرده است.
مصطفی کواکبیان در نشست حزب مردم‌سالاری و درباره نامزدهای مورد حمایت این حزب اظهار کرد: در حزب مردم‌سالاری کاندایداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی را به سه دسته نامزدهای طلایی، نقره‌ای و برنزی تقسیم‌بندی کرده‌ایم. نامزدهایی که اصلاح‌طلب هستند و از فیلتر شورای نگهبان عبور می‌کنند و دارای رأی حداقلی 10 الی 20 درصد هستند و همچنین عضو حزب مردم‌سالاری هستند، نامزدهای طلایی حزب مردم‌سالاری محسوب می‌شوند و ما تمام قد از این نامزدها حمایت می‌کنیم.
کواکبیان در مورد نامزدهای نقره‌ای و برنزی حزب مردم سالاری نیز خاطرنشان کرد: نامزدهای نقره‌ای کسانی هستند که اصلاح‌طلب‌اند اما در احزاب دیگر عضویت دارند و نامزدهای برنزی کسانی هستند که جزو اصلاح‌طلبان نیستند اما اصولگرایی خوش‌خیم هستند.
کواکبیان با اشاره به پرونده بابک زنجانی گفت: ما واقعاً نگران پول‌های کثیف در جامعه هستیم و اخیراً هم او مجدداً مهلت خواسته تا هفت هزار میلیارد تومانی که معلوم نیست کجاست را پس بدهد. خدا نکند این پول‌ها در انتخابات پیش‌رو پیدا و توزیع شود.
اظهار نگرانی کواکبیان برای پول‌های کثیف و از جمله مفاسد بابک زنجانی در حالی است که رانت‌خواری‌های بابک زنجانی از دولت سازندگی و مسئولان بانک مرکزی وقت آغاز می‌شود. همچنین تصاویر ارائه لوح‌های تقدیر و تمجید سران دولت سازندگی و اعتدال به زنجانی به وفور در فضای رسانه‌ای منتشر شده است. از سوی دیگر آقای کواکبیان و امثال وی اگر در ادعای نگرانی درباره پول‌های کثیف صادقند، باید سراغ رشوه‌های میلیاردی در قراردادهای فاجعه‌بار کرسنت و استات اویل و... را در دولت اصلاحات بگیرند یا اگر فرصت کردند سراغ پولشویی‌های متمادی امثال مهدی هاشمی در سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت و دانشگاه آزاد بروند.
کواکبیان در بخش دیگری از اظهاراتش با بیان اینکه در مجلس هشتم سه بار میان نمایندگان مجلس پول توزیع کردند، ابراز داشت: در موضوع ماجرای مرحوم کردان در مجلس شورای اسلامی به برخی چک دادند و گفتند رأی اعتماد یادتان نرود.
او در اینجا نیز همه ماجرا را نمی‌گوید؛ از سیلی‌ای که علی اصغر زارعی نماینده غیور مردم تهران به گوش مدیرکل حقوقی دولت وقت زد تا رأی عدم اعتمادی که مجلس به مرحوم کردان داد. اما در مقام مقایسه، آقای علی‌اکبر محتشمی‌پور رئیس فراکسیون دوم خرداد در مجلس ششم پس از آن که مدیریت آقای زنگنه در وزارت نفت را فاجعه و نگران کننده خواند، حاضر به مصاحبه و توضیح بیشتر نشد و در پی اصرار خبرنگاران این شعر را خواند که؛
هر که را اسرار حق آموختند
 مهر کردند و دهانش دوختند!
 
تعهدات یکطرفه آمریکا را گستاخ‌تر کرد /آیا دولت عبرت می‌گیرد؟!

پاداش خروج 11 تن اورانیوم غنی شده، از طریق تحریم‌های جدید آمریکا به دولت تدبیر پرداخت شد!
به گزارش رجانیوز، اعلام تصمیم دولت آمریکا برای اعمال تحریم‌های جدید، دو روز پس از آن صورت می‌گیرد که ایران بیش از یازده تن اورانیوم غنی شده را به روسیه منتقل کرد. گفتنی است که این میزان غنی‌سازی حاصل زحمت ده ساله متخصصان اتمی کشورمان بوده است و خروج آن از کشور نوعی خلع ید و خلع قدرت محسوب می‌شود.
خزانه‌داری آمریکا در نامه‌ای به کنگره این کشور اعلام کرده است که دولت قصد دارد تحریم‌های تازه‌ای علیه ایران اعمال کند. در همین راستا روزنامه وال‌استریت ژورنال جزئیات بیشتری از این تحریم‌ها که قرار است علیه برنامه موشکی ایران اعمال گردد، (شامل 11 فرد و شرکت) منتشر کرده است. بر این اساس، دارایی این شرکت‌ها و افراد در بانک‌های آمریکایی بلوکه شده و اتباع آمریکا یا خارجی از مراوده مالی با آنها منع خواهد شد.
آمریکا در حالی مشغول اعمال تحریم‌های جدید است که مقامات این کشور پیش از این هم در اقدامی که به گفته کارشناسان ناقض متن صریح برنامه جامع اقدام مشترک است، قانونی تصویب کردند که براساس آن افرادی که در 5 سال گذشته به ایران سفر کرده باشند، برای سفر به آمریکا حتما باید روادید دریافت کنند، حتی اگر تبعه یکی از 38 کشوری باشند که واشنگتن با آنها قرارداد لغو روادید دارد. همچنین 226 نماینده جمهوری‌خواه و دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا طرح دیگری را به تصویب رساندند که مطابق آن به دولت آمریکا اجازه می‌دهد یک میلیارد و هفتصد میلیون دلار از دارایی‌های مسدود شده ایران را برداشت نماید.
گفتنی است که تحریم‌های جدید ایالات متحده آمریکا در دوران پسابرجام در مغایرت با شرط مقام معظم رهبری در ارتباط با اجرای توافق هسته‌ای بوده و دولت موظف به توقف تعهدات خود طبق آن می‌باشد. در این قسمت از نامه مقام معظم رهبری آمده است: «در سراسر دوره هشت ساله، وضع هرگونه تحریم در هر سطح و به هر بهانه‌ای ( از جمله بهانه‌های تکراری و خودساخته تروریسم و حقوق بشر) توسط هر یک از کشورهای طرف مذاکرات، نقض برجام محسوب خواهد شد و دولت موظف است طبق بند 3 مصوبه مجلس، اقدامهای لازم را انجام دهد و فعالیتهای برجام را متوقف کند.»
با این اوصاف مشخص نیست که دولت تا چه زمانی خوش‌بینی خود به توافق هسته‌ای را ادامه داده و در برابر این همه اقدامات خصمانه آمریکا هر آنچه که دانشمندان متعهد کشور در طی سال‌های گذشته به آن دست یافته‌اند را به چوب حراج می‌زند.
در همین حال وبسایت مشرق در واکنش به گستاخی‌ها و عهدشکنی‌های اخیر دولت آمریکا نوشت: از آقای روحانی رئیس‌جمهور به عنوان مسئول اصلی تصویب برجام، انتظار می‌رفت هنگامی که اوباما به عنوان رئیس‌جمهور طرف مقابل، پای قانون محدودیت صدور روادید برای مسافران ایران را امضا کرد، ایشان هم موضع درخور شأنی برای پاسداشت مقام ایرانی اتخاذ می‌کرد، قانونی که هم توهین به مردم زجرکشیده ایران در مبارزه با تروریسم بوده و هم کلاه گذاشتن بر سر دولت یازدهم، قانونی که عملا حداقل‌های منافع برجام اعم از رفع تحریم‌های احتمالی، سرمایه‌گذاری خارجی، صنعت توریسم، توسعه علم و فناوری، توسعه صنعت پزشکی و... را به صورت مستقیم و غیرمستقیم خنثی کرد.
باید از آقای روحانی به عنوان مسئول تصویب برجام و به عنوان رئیس شورای عالی امنیت ملی پرسیده شود که این رفتار آمریکا، خلاف برجام است یا ربطی به برجام ندارد؟ اگر خلاف برجام است که هست، چرا هیچ‌کسی در دولت اعم از روحانی و ظریف از اجرای هرچه بیشتر تعهدات ایران در برجام جلوگیری نمی‌کند و هنوز به دنبال اجرای یک طرفه برجام هستند؟ اگر این قانون و تحریم اخیر سپاه پاسداران و صنایع نظامی خلاف برجام نیست، چرا وزیر خارجه به صراحت اعلام می‌کند اگر عین قانون کنگره رفتار شود حتما نقض برجام است؟ چرا هیچ‌کس این سوال را جواب نمی‌دهد که اگر ایالات متحده و اوباما اهل عمل به قول‌های خود در برجام بودند، اجازه تصویب و امضای چنین قانونی را نمی‌دادند؟
مشرق تصریح کرد: با توجه به رفتارهای اخیر آمریکا به خصوص دو تحریم اخیر، دشمنی و بدقولی آمریکایی‌ها بیش از پیش برای مردم ایران تأیید شده است و این وظیفه دولت و شخص رئیس‌جمهور است که فرمان لغو اجرای برجام را صادر کند، فرمانی که به نظر می‌رسد طرف‌های دولتی از اتخاذ و نام بردن از آن، بیم دارند، ترس از لغو اجرای تعهدات ایران در برجام در حالی است که بنا بر فرمایشات انقلابی رهبری معظم در نامه‌ای که خطاب به رئیس‌جمهور صادر شد،  دولت وظیفه دارد براساس قانون مصوب مجلس، بعد از وضع هرگونه تحریمی به دلایل واهی، اجرای تعهدات ایران را متوقف کند.

بسیاری از نامزدهای خبرگان فاقد شرایط اجتهاد هستند

برخی از ثبت‌نام‌کنندگان برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری، طی روزهای گذشته همزمان با پایان یافتن زمان ثبت‌نام برای این مجلس، اقدام به انتشار تأییدیه‌هایی از سوی برخی از مراجع و آیات عظام برای خود در فضای مجازی کرده‌اند.
به گزارش راه دانا، به عنوان مثال آقای «ن» که یکی از ثبت‌نام کنندگان برای انتخابات مجلس خبرگان است، اخیراً برگه‌هایی مبنی بر اجازه دریافت وجوهات شرعی مردم به نمایندگی از برخی از مراجع تقلید و آیات عظام کرده است. این اقدام به منظور فضاسازی برای تأیید شرط اجتهاد این افراد و عدم شرکت در آزمون علمی که توسط شورای نگهبان برگزار می‌کند، صورت گرفته است.
این در حالی است که طبق قانون درجه علمی و اجتهاد نامزدها باید برای فقهای شورای نگهبان از طرق مختلف مشخص شود که یکی از آنها برگزاری آزمون اجتهاد است.
آیت‌الله مؤمن پیش از این اظهار داشته بود که یکی از جهاتی که تصمیم گرفته شد اجازه اجتهاد از مراجع تقلید فایده‌ای نداشته باشد این بود که اعتبار داشتن اجازه اجتهاد موجب می‌شد که عده‌ای برای گرفتن اجازه اجتهاد به مراجع عظام تقلید اصرار کرده و باعث آزار و اذیت ایشان شوند و حتی بعضی از مراجع فرمودند که به اجازه اجتهاد ما ترتیب اثر ندهید.
در همین حال یکی از مراجع تقلید از تعداد زیاد کاندیداهای انتخابات مجلس خبرگان انتقاد کرد. آیت‌الله سبحانی گفت: بنده از تدوین کنندگان قانون اساسی بودم. منظور ما از جمع خبرگان، هیچ‌گاه این چیزی نبود که الان می‌خواهد اتفاق بیفتد. چرا جایگاه خبرگان را این قدر تنزل داده‌اند؟! آیا واقعاً این 801 نفر فقیه و مجتهد هستند؟! بسیاری از آنها به بنده رجوع کردند که تأییدیه بگیرند؛ ولی بنده از دادن تأییدیه اجتهاد امتناع کردم. چرا که می‌دانم اینها اشخاص فاضلی هستند ولی نه در حد اجتهاد.
به نوشته رسا، ‌آیت‌الله سبحانی اضافه کرد: لازم است ترتیبی اتخاذ شود تا افراد قبل از ثبت‌نام برای خبرگان، ‌وجهه اجتهاد آنها مسلم و محرز شود نه بعد از آن.
وی تأکید کرد: بعضی جایگاه خبرگان را خیلی سطح پایین گرفته‌اند.

2/5 سال وعده گشایش اقتصادی... و ناگهان آزادسازی قیمت‌ها!

نگرانی از کاهش درآمدها در پسا برجام، دولت را به سمت آزادسازی قیمت‌ها سوق داده و سخنان وزیر راه در این ‌باره استارت زدن همین سناریو ارزیابی می‌شود.
روزنامه جوان در این باره نوشت: کاهش درآمدهای پس از برجام، دولت و به ویژه وزیر راه و شهرسازی را چنان تحت فشار قرار داده است که با مارکسیست و سوسیالیستی خواندن نهادهای قیمت‌گذار در اقتصاد سازمان حمایت خواستار برچیده شدن این نهادها شده است، چراکه این نهاد از افزایش قیمت بلیت هواپیما جلوگیری کرد حال اگرچه دولت طی بیش از 2/5 سال فعالیتش تورم را از 40 درصد به 15 درصد تقلیل داد، اما این نگرانی وجود دارد که به خاطر کاهش درآمدهای نفتی از کنترل تورم صرف‌نظر کرده و برای دستیابی به درآمد به یک‌باره فنر تورم را رها کند. به گزارش «جوان»، طی دو سه روز گذشته، مسئولان و رسانه‌های طرفدار دولت تک‌رقمی شدن تورم را در بوق و کرنا کردند، ولی آیا واقعاً تورم تک رقمی شد؟ آیا کار دولت بود؟
دولت با بیان این مطلب که تورم را تک نرخی کرده، زمزمه‌هایی مبنی بر آزادسازی قیمت‌ها را به راه انداخته است که سرمنشأ این زمزمه‌ها وزیر راه و شهرسازی است.
تأکید وزیر راه و شهرسازی روی «آزادسازی قیمت‌ها» این نگرانی را ایجاد کرده است که دولت نه تنها سوبسیدها را حذف کند بلکه برای دستیابی به درآمد بیشتر قیمت کالا و خدمات را بیشتر از حد افزایش دهد. «طرح مسکن مهر» و «سازمان حمایت» از جمله مواردی بوده که وزیر راه و شهرسازی در یک ماه اخیر با انتقاد شدید و مارکسیست و سوسیالیست خواندن آنها بر ضرورت آزادسازی قیمت‌ها در راستای «مسلمان شدن» تأکید کرده است. عباس آخوندی هفته گذشته در یکی از بی‌شمار برنامه‌ها و همایش‌های وزارتخانه تحت مدیریتش، پس از «شل» خواندن رئیس هیئت‌مدیره انجمن صنفی شرکت‌های مسافری حمل و نقل با شدت هرچه تمام‌تر بر سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان تاخت. وی در بخشی از انتقادات شدید خود سازمان حمایت را مارکسیست و کمونیست خواند و بر ضرورت انحلال این سازمان با کمک نمایندگان مجلس تأکید کرده و گفته بود: عده‌ای هنوز در این مملکت دنبال این هستند که با تعالیم سوسیالیسم دوباره به سیستم‌های قیمت‌گذاری برگردند. این بساطی که حضرات راه انداخته‌اند غیر از تعالیم حضرت مارکس است. برخی دست در جیب خلق‌الله می‌کنند و پز حمایت از مردم را می‌دهند. آخوندی با طرح این پرسش که «سازمان حمایت در کجای این مملکت توانسته از حقوق مصرف‌کننده حمایت کند؟» ابراز کرد: امیدوارم همکاران من در برنامه ششم توسعه این شهامت را داشته باشند که پیشنهاد انحلال سازمان‌های قیمت‌گذار از جمله سازمان حمایت مصرف‌کنندگان را بدهند و نمایندگان مجلس نیز این همت را داشته باشند تا بساط این دستگاه‌ها که مانع توسعه هستند در این کشور جمع شود.
عضو شورای رقابت درباره آزادسازی قیمت‌ها در حمل و نقل هوایی مسافری به تسنیم گفته بود: «متأسفانه مردم را آدم حساب نمی‌کنند و فقط می‌خواهند هزینه‌های زائد را با زور از مردم بگیرند.» نادر قاضی‌پور افزود: بنده با هرگونه افزایش قیمت در مقطع کنونی که حقوق‌ها افزایش نیافته، رفاه تغییر نکرده و درآمد سرانه پایین است از جمله بلیت هواپیما صددرصد مخالفم.

** وطن امروز

رکود به یک کابوس تبدیل شده است

امام جمعه موقت تهران گفت: مسؤولان باید از قدرت و نعمتی که خدا به آنها داده برای از بین بردن رکود و بیکاری و مشکلات مردم استفاده کنند. کسانی که پستی دارند باید شب و روز خود را یکی کنند تا بیکاری از بین برود.  به گزارش فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه دیروز تهران با بیان اینکه باید قدرت و نعمت‌های خدادادی را برای خدمت به مردم کشورمان و گشودن گره‌های مشکلات مستضعفان به کار برد، گفت: بعضی‌ها تجربه و سواد لازم برای مدیریت را نداشتند ولی بنابر دلایلی در پستی مسؤول شده‌اند، این افراد روز قیامت باید پاسخگو باشند. وی افزود: آنان که با جواز شرعی هم پست گرفته‌اند باید هر روز خدا را به یاد بیاورند و بدانند که خدا آنها را امتحان می‌کند. حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی ادامه داد: مسؤولان باید از قدرت و نعمتی که خدا به آنها داده برای از بین بردن رکود و بیکاری و مشکلات مردم استفاده کنند. کسانی که پستی دارند باید شب و روز خود را یکی کنند تا بیکاری از بین برود زیرا بیکاری باعث فساد سیاسی و مشکلات فرهنگی می‌شود.

وحدت‌شکنان هزینه می‌دهند

سخنگوی شورای مرکزی ائتلاف اصولگرایان گفت: اگر کسی وحدت اصولگرایان را بشکند باید هزینه آن را هم در این دنیا و هم در آخرت بدهد و اگر لازم بود برای مصلحت افراد باید کنار بروند.  به گزارش تسنیم، غلامعلی حدادعادل روز پنجشنبه در همایش سراسری اصولگرایان که با عنوان «همایش بصیرت و تجدید میثاق با ولایت» برگزار شد، با تأکید بر اینکه «در شرایط حساس کنونی باید در ائتلاف بزرگ اصولگرایان تعصبات را کنار بگذاریم» تصریح کرد: باید تعصب‌های شخصی و حزبی را پشت در ائتلاف بگذاریم و به‌عنوان اصولگرا وارد شویم و برای پیروزی اصولگرایان تلاش کنیم.  سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان در پایان اعلام کرد: به آینده امیدواریم و تشکل‌های اصولگرایی تاکنون وحدت خود را نشان داده‌اند و اگر کسی این وحدت را بشکند باید هزینه آن را هم در این دنیا و هم در آخرت بدهد.

با شعار ردصلاحیت دنبال فتنه هستند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: برخی می‌خواهند با شعار ردصلاحیت فتنه جدیدی به پا کنند.  به گزارش تسنیم، مهرداد بذرپاش در حاشیه همایش «بصیرت و تجدید میثاق با ولایت» درباره تاکتیک اصلاح‌طلبان مبنی بر یارگیری از جناح رقیب اظهار داشت: اصلاح‌طلبان چنین نقشه‌ای دارند و اصولگرایان باید هوشیار باشند که پازل آنها را تکمیل نکنند و اجازه عملی شدن نقشه اصلاح‌طلبان را ندهند. وی درباره ثبت‌نام انبوه اصلاح‌طلبان در انتخابات گفت: ثبت‌نام اصلاح‌طلبان در 2 انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان براساس اطلاعات من از این موضوع حکایت دارد که برخی از آنها به‌رغم اطلاع از رد صلاحیت‌شان ثبت‌نام کردند و قصد دارند در کشور بحران‌آفرینی کنند. نماینده مردم تهران در مجلس ثبت‌نام گسترده اصلاح‌طلبان در انتخابات را سناریویی دانست که هدف آن ایجاد بحران جدید در جامعه است و گفت: ما باید مقابل این اقدام اصلاح‌طلبان هوشمندی نشان دهیم. بذرپاش خاطرنشان کرد: اگر رمز آشوب برخی اصلاح‌طلبان در فتنه 88 «تقلب» بود، این بار عده‌ای می‌خواهند فتنه را قبل از انتخابات و با شعار رد صلاحیت شروع کنند.

آمریکایی‌ها از ما می‌ترسند اما موشک شلیک نکردیم

جانشین فرمانده کل سپاه ادعای آمریکایی‌ها مبنی بر شلیک موشک به سمت ناو آمریکایی توسط سپاه در تنگه هرمز را تکذیب کرد.  به گزارش تسنیم، سردار حسین سلامی روز گذشته در خطبه‌های نماز جمعه تهران با اشاره به ادعای اخیر آمریکایی‌ها مبنی بر شلیک موشک توسط سپاه در تنگه هرمز اظهار داشت: آمریکایی‌ها می‌گویند قایق‌ها و شناورهای رزمی سپاه علیه آنها موشک شلیک کرده‌اند. ما به آنها می‌گوییم آنقدر مقتدر، توانمند، جوانمرد و واقع‌نگر هستیم که اگر موشکی شلیک کنیم، آشکارا آن را اعلام خواهیم کرد. آمریکایی‌ها بدانند تاکتیک‌های ما تابع استراتژی‌هایمان است و دست به رفتارهای کور نخواهیم زد و اینکه آنها مرعوبند و می‌ترسند به ما ربطی ندارد و اگر موشکی شلیک کنیم بلافاصله آشکارا آن را  بدون هراس اعلام می‌کنیم.

** خراسان

برنامه دولت برای برخورد با مشمولان غایب


بر اساس درخواست یک مقام مسئول در دولت به هیئت وزیران که هم اکنون در کمیسیون های تخصصی دولت در حال بررسی است، پیشنهاد شده است با توجه به اختیارات اعطا شده به قوه مجریه بر اساس ماده ۵۸ مکرر قانون خدمت وظیفه عمومی، کلیه نهادها و دستگاه‌های اجرایی مؤسسات غیردولتی و خصوصی و بانک‌ها موظف باشند در چهار قلمرو «شناسایی»، «تعقیب»، «دستگیری» مشمولان غایب و «رسیدگی به وضعیت آنها» همکاری بیشتری با نهادهای ذی ربط داشته و در زمینه عدم ارائه خدمات به این افراد نیز جدیت لازم را اعمال کنند.


مجوز کابینه به ظریف و پورمحمدی درباره رابطه با اوگاندا

بر اساس ابلاغیه روزهای اخیر یک مسئول ارشد اجرایی به محمد جواد ظریف و مصطفی پورمحمدی، مقرر شده است حسب موافقت هیئت دولت و به استناد ماده 2 آیین ‌نامه چگونگی تنظیم و انعقاد توافق های بین‌المللی، وزارت دادگستری مجاز است با هماهنگی وزارت امورخارجه نسبت به انجام مذاکره، پیش امضا (پاراف) و امضای موقت 2 موافقتنامه معاضدت قضایی در امور کیفری و انتقال محکومین به حبس، بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت اوگاندا، ظرف سه سال از تاریخ ابلاغ این تصویب نامه اقدام و مراحل قانونی را تا تصویب نهایی پیگیری کند.

** رسالت

تقدير بازيگر مشهور از رزمندگان دفاع مقدس

پرويز پرستويي بازيگر مشهور سينماي ايران با انتشار تصوير يک شهيد، يادي از شهدا و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس کرد و در کنار آن شعري کنايه آميز منتشر کرد؛
عده اي سرب و گلوله، عده اي ميلياردها
هر دو تا خوردند اما اين کجا و آن کجا!
اين يکي از سوز ترکش، آن يکي هم در سونا
هر دو مي سوزند اما اين کجا و آن کجا!
عده اي بر روي مين و عده اي بر بال قو
هر دو خوابيدند اما اين کجا و آن کجا!
اين يکي بر تخت ماساژ، آن يکي بر ويلچرش
هر دو آرامند اما اين کجا و آن کجا!
اين يکي در عمق دجله، آن يکي آنتاليا
هر دو در آبند اما اين کجا و آن کجا!
اين يکي با گاز خردل آن يکي با گاز پارس
هر دو مي سازند اما اين کجا و آن کجا!
عده اي کردند کار و عده اي بستند بار
هر دو فعالند اما اين کجا و آن کجا!
باکري ها سمت غرب و خاوري ها سمت غرب
هر دو تا رفتند اما اين کجا و آن کجا!
آن يکي بر پشت تانک و آن يکي بر صدر بانک
هر دو مسئولند اما اين کجا و آن کجا!

مي خواهند با خاطره گويي، مسير انحرافي ايجاد کنند

وزير سابق اطلاعات گفت: امروز در کشور عده‌اي مي‌ خواهند با خاطره ‌گويي از امام (ره)، راه را براي ديگران، گم و مسير انحرافي ايجاد کنند. به گزارش مهر، حجت‌ الاسلام مصلحي در مراسم 9 دي در شيراز تاکيد کرد: دشمن همچنان به دنبال فتنه در کشور است اما امروز فتنه‌اي را که دشمن ايجاد مي‌کند، با فتنه 88 بسيار متفاوت است. وزير سابق اطلاعات تصريح کرد: امروز اگر مقام معظم رهبري بحث نفوذ را در فتنه جديد مطرح مي‌کنند، در همين راستاست، چرا که بايد توجه داشته باشيم فتنه جمل در راه است. وي با بيان اينکه در فتنه جمل، نخبگان نيز حضور داشتند، گفت: زماني که عايشه از خانه خارج شد و در مقابل علي (ع) قرار گرفت، قشر خاکستري جامعه در کنار او قرار گرفتند و افرادي از جمله طلحه و زبير نيز وارد اين بحث شدند که اينان همان نخبگان بي‌بصيرت بودند. وي افزود: بايد ويژگي‌هاي فتنه جمل را ديد و نفوذ را در آن بررسي کرد.

كل آگهي‌ هاي رسانه ملي، چند؟!

شنيده‌ها حاکي‌ از آن است صداوسيما به زودي کليه زمانهاي تبليغاتي تلويزيون و راديو سراسري و استاني و مشارکتي خود را از طريق مزايده واگذار مي‌کند. به نظر مي‌رسد کفگير بودجه رسانه ملي حسابي به ته ديگ خورده و حالا کار به فروش يکجا و کلي تبليغات راديوو تلويزيون رسيده است! واگذاري آگهي‌هاي صداوسيما به كنسرسيومي شامل حداقل دو و حداكثر سه شركت است. اين كنسرسيوم در صورت برنده شدن در مزايده مي‌تواند تمامي آگهي‌هاي راديو و تلويزيوني را در شبكه‌هاي سراسري و استاني و برنامه‌هاي مشاركتي به دست آورد. ولي درباره مبلغ پايه اين مزايده ارقام متعددي منتشر شده است. بعضي از سايت‌ها مبلغ هزار و 300 ميليارد تومان و بعضي ديگر مبلغ دو هزار و 600 ميليارد تومان را عنوان كرده‌اند؛ اولي تقريباً معادل بودجه‌اي است كه مجلس، صداوسيما را مكلف كرده تا در سال آينده از طريق جذب آگهي به دست آورد و رقم دوم نزديك به كل بودجه در نظر گرفته شده براي صداوسيما در سال 95 است. برنده اين مزايده ٢٢ ميليون ثانيه آگهي تلويزيوني و 10 ميليون ثانيه آگهي راديويي در اختيار خواهد داشت. برگزاري چنين مزايده‌اي شايد بتواند مشكل بودجه‌اي سازمان را حل كند، ولي در عوض عوارضي نيز دارد.

گستاخي نمايندگان بحرين عليه ايران

چند نماينده در حکومت پادشاهي بحرين با گستاخي تمام خواستار جدايي خوزستان از ايران شدند. اندکي پس از آنکه برخي رسانه‌ها و نويسندگان سعودي براي ضربه به ايران در منطقه خط تخريب و تحريف مسئله «ولايت فقيه» را در دستور کار قرار دادند، اکنون هجمه به سطح حاکميت ملي ايران رسيده است. شماري از نمايندگان پارلمان بحرين در دخالتي بي‌سابقه، در نامه‌اي به «احمد ابراهيم راشد الملا» رئيس پارلمان خود پيشنهاد دادند که آنچه آن را «کشور احواز» خواندند، به رسميت بشناسد و ديگر کشورهاي عربي را به اين کار تشويق کند. وبگاه خبري «مرآة البحرين» گزارش داد: نمايندگان پارلمان بحرين با ارائه اين پيشنهاد به منامه، از کشورهاي عربي حوزه خليج فارس نيز خواستند به سوي به رسميت شناختن استان خوزستان ايران به عنوان کشوري مستقل گام بردارند؛ استاني که اين افراد از آن به «کشور احواز» ياد کردند. بر اساس اين گزارش، پنج تن از نمايندگان پارلمان بحرين که چهار تن آنها از جماعت «اخوان مسلمين» و جريان «سلفي» بحرين هستند، همچنين از دولت بحرين خواستند در نهادهاي بين‌المللي نيز جدايي‌طلبان ايران را مورد حمايت‌هاي مالي و معنوي قرار دهند.

نمايش مضحک اردوغان

چندي پيش رئيس جمهور ترکيه و همراهان وي هنگام بازگشت از نماز جمعه موفق شدند مردي را که قصد خودکشي از روي پل بسفر داشت، نجات دهند. اين واقعه به سرعت در رسانه هاي اين کشور انعکاس يافت و رجب طيب اردوغان به عنوان قهرمان اين حادثه معرفي شد. به دنبال اين واقعه، روسيا اليوم در گزارشي نوشت: کليپ هايي از اردوغان پس از اين واقعه پخش شد در حالي که وي در صندلي عقب خودروي خود نشسته و مشغول صحبت با تلفن همراهش بود و در عين حال با مردي که در برابرش گريه مي کرد، سخن مي گفت و بر اساس اين فيلم ها مردي که قصد خودکشي داشت علي رغم اينکه دچار ياس و نااميدي بود، بوسيدن دست اردوغان را فراموش نکرد. ماجرا زماني بغرنج شد که فعالان ترک شبکه هاي اجتماعي پي بردند فردي که برروي پل بسفر قصد خودکشي داشت، نه کُرد است و نه افسرده و نه از مشکلات خانوادگي رنج مي برد، بلکه وي مسئول يکي از جمعيت هاي وابسته به حزب عدالت و توسعه (حزب تحت رهبري اردوغان) است. به دنبال فاش شدن هويت اين فرد که چند روز پيش به ظاهر توسط اردوغان از خودکشي نجات يافت، معارضان ترک و فعالان شبکه هاي اجتماعي، اقدام رئيس جمهور ترکيه در اين زمينه را، نمايشي مُضحک توصيف کردند.

** آرمان

پیام توئیتری ظریف برای سال نو میلادی

شنیده شد که وزیر امور خارجه کشورمان به مناسبت سال جدید میلادی، پیام تبریکی توییت کرد و در آن خواستار تداوم روند دیپلماسی برای حل مسائل شد. محمد جواد ظریف به مناسبت سال جدید میلادی در صفحه توئیتر خود نوشت؛ سال ۲۰۱۵ دستاوردهای زیادی از طریق دیپلماسی داشت. بیایید از تاریخ درس بگیریم و به جای اشتباهات گذشته، موفقیت‌ها را تکرار کنیم.

قلاده‌های طلا هم سانسور شد

شنیده شد که در بازپخش سالانه فیلم «قلاده‌های طلا» ساخته ابوالقاسم طالبی دو سکانس فیلم سانسور شد.سینماسینما نوشت، در قسمتی از این فیلم و در هنگام رصد مناظره احمدی‌نژاد-موسوی، دیالوگ «اینکه همه مملکتو‌ ریخت بهم» حذف شد. در سکانسی که تظاهرات ۲۵ خرداد از نمای بالا و توسط دوربین‌های اطلاعات نمایش داده می‌شود، تصویر و دیالوگ «چه قیامتیه!» سانسور شده است. ابوالقاسم‌طالبی تایید می‌کند که بخش‌های پایانی این فیلم سانسور شده است. محمد خزاعی تهیه کننده قلاده‌های طلا هم که هم اکنون در کربلا حضور دارد نیز عنوان کرد که جدیدترین نمایش این فیلم در تلویزیون را ندیده است.

چند درصد دانشمندان ناسا ایرانی هستند؟

شنیده شد که در اقصی نقاط جهان دانشمندان و فرهیختگان ایرانی، خلاقیت‌های علمی خود را به نمایش می‌گذارند. الف نوشت؛ تعجب نکنید چون هیچ ادعایی در کار نیست و قرار هم نیست ناسا به ایران اسباب کشی کند اما مرور گوشه ای از لیست ایرانیان فعال در نــاسا گویای حق آب و گل داشتن ایرانی‌ها در آن سازمان فضایی بزرگ هست که جای بسی تامل دارد... در گزارش‌ها آمده؛ حدود ۷۰ الی ۸۰ ایرانی در ناسا فعالیت دارند و طبق آخرین آماری که گرفته شده و در روزنامه space چاپ شده ۴۳ درصد از کادر پژوهشی ناسا از پژوهشگران ایرانی هستند.

الهه راستگو در همايش ائتلاف اصولگرايان!

شنیده شد که الهه راستگو به همايش انتخاباتي ائتلاف اصولگرايان پيوست! به گزارش جهان به نقل از كانال تلگرامي تاپ سكرت، الهه راستگو عضو اصلاح‌طلب شوراي شهر تهران به همايش انتخاباتي ائتلاف اصولگرايان رفت. اين همايش با عنوان بصيرت و تجديد ميثاق با ولايت با سخنراني آيت‌ا... موحدي كرماني و آقايان ابراهيمي و تقوي آغاز شد. عليرضا زاكاني، لطف‌ا... فروزنده، حسين فدايي، شهاب‌الدين صدر، حسين ابراهيمي، مجتبي رحماندوست، مسعود زريبافان، حسين مظفر، عبدالحسين روح‌الاميني، حسين استاد آقا، صادق محصولي و مهدي چمران از ديگر حاضران در اين همايش بودند.

سپاه ادعاي آمريكا را تكذيب كرد

شنیده شد که مسئول روابط عمومي كل سپاه ادعاي آمريكايي‌ها در پرتاب موشك در تنگه هرمز را تكذيب كرد. سردار سرتيپ دوم پاسدار رمضان شريف در واكنش به ادعاي اخير آمريكايي‌ها نسبت به موشك پراني آزمايشي سپاه در خليج فارس در هفته گذشته گفت: نيروي دريايي سپاه طي هفته اخير و زمان مورد ادعاي آمريكايي‌ها رزمايشي در محدوده تنگه هرمز نداشته است كه اقدام به شليك موشك و راكت كرده باشد. وي افزود: انتشار اينگونه اخبار دروغ در شرايط جاري بيشتر يك عمليات رواني بوده و قابل تامل است. سردار شريف تاكيد كرد: امنيت و آرامش منطقه راهبردي خليج فارس از راهبردهاي جدي ايران بوده و سپاه نيز رزمايش‌هاي خود براي ارتقاي آمادگي‌هاي لازم در اين عرصه را طبق جدول برنامه‌هاي يگاني خود در زمان مقرر اجرا مي‌كند.

استخدام کوتوله‌ها در یک شغل خطرناک

شنیده شد که در اکثر کشورهای جهان امروزه شغل‌ها و مکان هایی ویژه افراد کوتوله در نظر گرفته شده است. اما ظاهرا در بعضی از مناطق دنیا از این افراد سوءاستفاده می‌شود. خبرآنلاین نوشت؛ گروه‌های گاو بازی در کشور مکزیک چندین گروه از این افراد کوتاه قد را استخدام کرده‌اند تا از آنها به عنوان ماداتور یا همان «گاو‌باز» استفاده کنند. این افراد به دلیل کوتاهی قد‌و‌قامت و جثه خود عموما در برابر گاو‌ها به زمین می‌خورند و باعث خندیدن تماشاگران می‌شوند. یک گروه حامی افراد کوتاه قد در مکزیک با انتشار آماری اعلام کرده است که حدود 200 نفر انسان قد کوتاه در این گروه‌ها فعالیت کرده و تورهایی را در مکزیک ، کلمبیا و آمریکا برگزار می‌کنند. بعضی از این افراد کوتاه قد گفته‌اند که برای این حرفه گاوبازی را برگزیده‌اندکه می‌خواهند در سطح جامعه جدی گرفته شوند و یا به عنوان یک ورزشکار شناخته شوند.

مقصر اصلي آلودگي هوا معرفي شد

شنیده شد که معاون امور صنايع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران، تاثير صنايع در آلودگي هواي تهران را فقط 5 درصد اعلام كرد. افشار فتح‌الهي درباره تاثير صنايع بر آلودگي هواي تهران اظهار داشت: براساس مطالعاتي كه مجموعه‌هاي محيط‌زيست و هواشناسي و سازمان‌هاي مربوطه انجام دادند به طور قطع بيشترين آلودگي هوا مربوط به تردد خودرو و موتورسيكلت در شهري مانند تهران و كلان‌شهرهاي ديگر است. وي با بيان اينكه ما كمترين ميزان آلودگي را در بخش صنعت داريم، افزود: به صورت درصد ميزان آلودگي حوزه صنعت مشخص نيست، اما ما ادعا داريم كه براساس مطالعات صورت گرفته حداكثر سهمي كه در آلودگي كلان‌شهرها مي‌شود مطرح كرد، 5 درصد صنايع سهم دارند.

بي‌ادبان را در انتخابات تنها بگذاريم

شنیده شد که محمد نهاونديان در جمع فعالان اقتصادي استان قم با اشاره به دو انتخابات پيش روي كشورمان بيان داشت: از اين انتخابات بايد پيام وحدت و قدرت ساطع شود و ملت ما بايد در اين شرايط حساس منطقه‌اي و جهاني فهم بالاي سياسي خود را به گوش دنيا برسانند. وي ادامه داد: رفتن يك نماينده مطلوب به مجلس مهم است اما مهم‌تر از آن اين است كه از مجموع فرايند انتخابات پيام وحدت و همدلي به بيرون صادر شود. رئیس دفتر روحانی با بيان اينكه نبايد در انتخابات يكديگر را تخريب كرد، افزود: بايد بي‌ادبان در انتخابات را تنها بگذاريم چرا كه ادب، فهم و آگاهي سياسي موجب پيروزي ملت خواهد شد و اميدواريم اين انتخابات نيز به يك حماسه سياسي مبدل شود.

ماجراي تغيير جنسيت وزيرخارجه عربستان

شنیده شد که روزنامه «تاي پست» چاپ بانكوك نوشت: عادل الجبير مراحل ابتدايي هورمون درماني را در يك بيمارستان خصوصي مجلل در پايتخت تايلند آغاز كرده است تا به بحران جنسيتي خويش خاتمه دهد. الجبير به واسطه رفتار، چهره و لحن سخن غيرعادي اش توسط حلقه‌هاي تندرو سياسي آن كشور مورد انتقاد قرار گرفته است. وي كه سابقا مسند سفارت كشورش در واشنگتن را بر عهده داشته پس از مرگ وزير امور خارجه اسبق عربستان شاهزاده سعود الفيصل سكان دستگاه ديپلماسي عربستان را در اختيار گرفت. وزير بهداشت عمومي تايلند افزود كه الجبير در يك بيمارستان مجهز همراه با كادر پزشكي متخصص بستري شده و مرحله نخست هورمون درماني را با موفقيت پشت سر گذاشته است.


** ایران

تکذیب ادعای شلیک موشک سپاه به ناو امریکایی

مسئول روابط عمومی کل سپاه ادعای امریکایی‌ها در پرتاب موشک در تنگه هرمز را تکذیب کرد. به گزارش «ایسنا»، سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف در واکنش به ادعای اخیر امریکایی‌ها نسبت به موشک پرانی آزمایشی سپاه در خلیج فارس در هفته گذشته گفت: «نیروی دریایی سپاه طی هفته اخیر و زمان مورد ادعای امریکایی‌ها، رزمایشی در محدوده تنگه هرمز نداشته است که اقدام به شلیک موشک و راکت کرده باشد.» وی افزود: «انتشار این گونه اخبار دروغ در شرایط جاری بیشتر یک عملیات روانی بوده و قابل تأمل است.»

انتصاب کاردار جدید لندن در تهران

وزارت خارجه انگلیس در بیانیه‌ای، «نیکلاس‌هاپتون» سفیر سابق این کشور در یمن و قطر را به عنوان کاردار در تهران منصوب کرده است. به گزارش «ایرنا»، «هاپتون» جانشین «آجی شارما»، «کاردار ترددی» لندن در کشورمان شد. همزمان با این انتصاب، وزارت خارجه انگلیس در گزارشی ضمن اشاره به اقدامات حمایتی‌اش از بخش‌های تجاری و اقتصادی این کشور برای گسترش همکاری‌شان با ایران، گفت: «بازگشایی سفارت انگلیس در تهران نقش کلیدی در پیشبرد این مسأله بازی خواهد کرد.»

روایت جهانگیری از وضعیت اقتصاد کشور

معاون اول رئیس جمهوری با بیان اینکه «امسال به لحاظ اقتصادی و بودجه سال سختی برای کشور است»، گفت: «در تاریخ ایران و حتی در زمان جنگ تحمیلی، هیچ سالی برای دولت سخت‌تر از امسال نبوده است اما با این وجود دولت مصمم است از طرح تحول نظام سلامت حمایت کرده و آن را با جدیت ادامه دهد.» به گزارش «ایرنا»، اسحاق جهانگیری پنجشنبه در پانزدهمین کنگره سالیانه «انجمن متخصصین پوست ایران» افزود: «نظام مدیریت اقتصادی کشور به دلیل مدیریت نامطلوب در سال‌های گذشته آسیب جدی دیده است و در شرایطی که قیمت نفت نیز از بیش از 100 دلار به حدود 30 دلار کاهش یافته، بسیاری از کشورها با کاهش ارزش پول ملی و برخی کشورهای تولیدکننده نفت نیز با کسری فراوان بودجه روبه‌رو شده‌اند و اقتصادشان دچار تلاطم شده است اما در ایران به دلیل تدابیر دولت، حمایت فرهیختگان و نخبگان جامعه و نیز به دلیل تحمل مردم و امید آنها به آینده کشور، اقتصاد ایران دچار تلاطم نشده است.»

صدور حکم محکومیت متهمان حمله به مطهری

وکیل مدافع علی مطهری نماینده مجلس از صدور حکم محکومیت متهمان حمله به موکلش در شیراز خبر داد و رسیدگی به موقع به این پرونده را نشانه جدیت برای محاکمه و مجازات متهمان دانست.  مصطفی ترک همدانی در گفت‌وگو با «ایرنا»، با اشاره به اینکه «رأی صادر شده اما از جزئیات آن بی خبر هستم و برای کسب اطلاعات بیشتر، قرار است به استان فارس سفری داشته باشم»، افزود: «از کیفیت حکم بی اطلاع هستم، اما وقتی رأی بر محکومیت متهمان است، این موضوع دقت نظر و پیگیری دادسرای عمومی و انقلاب شیراز و دادگاه این شهر و پیگیری دادگستری استان فارس مبنی بر رسیدگی به این پرونده را نشان می‌دهد.»

ارزیابی وکیل روح‌الامینی از حکم دادگاه مرتضوی

وکیل خانواده روح‌الامینی درباره پرونده شکایت از سعید مرتضوی در پرونده کهریزک گفت: «یک طرف قضیه مدعی‌العموم است البته ما این انتظار را داریم که دادستان به عنوان کسی که از کیفرخواست دفاع کرده نسبت به این پرونده اعتراض کند و وارد شود. اینکه ایشان اعتراض کرده است را مطلع نیستم اما ما همواره چنین انتظاری داشتیم.» مجید طاهری در گفت‌وگو با «آرمان» افزود: «این پرونده چون جنبه عمومی هم داشته، قاعدتاً اعتراض دادستان در راستای کیفرخواست صادر شده بوده است.»


** شرق

محسنی‌اژه‌ای: آرای مردم امانت است


ایرنا: حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای در همایش نمایندگان دادسرای انتظامی در امور نظارت و ارزشیابی قضات دادگستری‌های سراسر کشور در مشهد گفت: آرای مردم امانت و به فرموده رهبر معظم انقلاب، حق‌الناس است بنابراین دستگاه قضائی باید در چارچوب قانون به تکالیف خود در برگزاری یک انتخابات اخلاقی، قانونی و پرشور عمل کند. معاون اول قوه قضائیه ادامه داد: حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رأی مسئله مهمی است که باید موردتوجه قرار گیرد و مسئولان تمام تلاش خود را برای برگزاری انتخاباتی پرشور و حضور حداکثری مردم در انتخابات به‌کار بندند. 

اعلام جزئیات برگزاری آزمون داوطلبان مجلس خبرگان رهبری


فارس: شورای نگهبان در اطلاعیه‌ای جزئیات برگزاری آزمون علمی داوطلبان مجلس خبرگان رهبری را اعلام کرد. طبق این اطلاعیه، همه کسانی که برای شرکت در انتخابات مجلس خبرگان رهبری ثبت‌نام کرده‌اند به‌جز آنان که ذیلا ذکر می‌شود باید در آزمون علمی شرکت کنند: اعضای فعلی مجلس خبرگان رهبری، کسانی که در گذشته در آزمون خبرگان که از طرف شورای نگهبان برگزار شده شرکت کرده و از نظر علمی تأیید شده‌اند، کسانی که در آزمون ١٥ شهریور ١٣٩٤ شرکت کرده‌اند اعم از آنان که تأیید شده‌اند یا خیر؛ ضمنا کسانی که فاقد تحصیلات حوزوی بوده و ثبت‌نام کرده‌اند، نمی‌توانند در آزمون شرکت کنند. این آزمون ساعت ٨ صبح روز سه‌شنبه ١٥ دی ماه در قم برگزار خواهد شد. 

صدیقی: قطب جدیدی در مقابل ولایت ایجاد نشود


ایسنا: امام‌جمعه موقت تهران، حجت‌الاسلام کاظم صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه تهران با اشاره به درپیش‌بودن انتخابات مجالس شورای اسلامی و خبرگان رهبری گفت: ببینید چه کسانی را باید انتخاب کنید که به امنیت کشور خللی وارد نشود و قطب جدیدی در مقابل ولایت ایجاد نشود. البته شورای نگهبان هم در این زمینه نقش دارد اما شورای نگهبان لازم است ولی کافی نیست.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمد ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۲
    0 0
    بله اقای جهانگیری معلومه که اقتصادایران دچار تاطم نشده! اخه مگه اسفالت کف خیابون میتونه طلاتم و بالا پایین داشته باشه!؟ اقتصاد ما جوری به کف چسبیده که نمیتونه تکون بخوره چه رسد به تلاطم!!!! و اینم از هنر حضرات تدبیر و اعتدال است.
  • بیژن ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۲
    0 0
    روزآنلاین هم پولشو ندادن، دیگه دم تکون نداد
  • بیوک ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۲
    0 0
    این پول ها چرا کثیف اند؟
  • ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۲
    0 0
    کیهان رو بذارید، کافیه بقیه رو اصلا نمی خونیم.
  • ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۲
    0 0
    مزدوری بد دردیه بیژن خان
  • سیروس ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۲
    0 0
    زیادی دست به دست شدند، کثیف شدند
  • سیروس ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۲
    0 0
    خب چرا میای مشرق؟ برو کیهان
  • رضا ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۲
    0 0
    مشرق واقعا دمت گرم. از هفته نامه های سیاسی هم گاهی مطلبی بذار. ممنون
  • ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۲
    0 0
    از هفته نامه های معتبر بنویس. نه فقط سیاسی
  • یارانه خوار ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۲
    0 0
    مشرق از یارانه بگو فقط از یارانه بگو

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس