مستند عزیز بلد به کارگردانی محمد صادقی و میثم پوررشیدی در اردیبهشت ماه ۱۳۹۴ کلید خورد و در شهرهای مختلف از جمله تهران، اهواز،روستای ابودبس(زادگاه شهید) و در شهرهای عراق از جمله بغداد، روستای عزیز بلد و شهر بلد فیلمبرداری شده است.

به گزارش مشرق، همزمان با اولین سالروز شهادت سردار حاج سید حمید تقوی فر شهید مدافع حرم در شهر بلد و در نزدیکی شهر سامراء، از مستند ۳۰ دقیقه ای که درباره آخرین عملیات در منطقه بلد و در قریه عزیز بلد صورت گرفته بود، با حضور اندیشمندان اهل سنت و تعدادی از مستند سازان و نویسندگان و جمعی از دوستان و خانواده شهید این شهید در ایران و عراق رونمایی شد.

این جلسه در یادمان شهدای ۷۲تن در مجموعه سرچشمه تهران صورت گرفت. در آغاز این جلسه پس از قرائت کلام الله مجید و سرود جمهوری اسلامی ایران ابتدا حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ محمد رضا زائری مدیر عامل مجموعه سرچشمه ضمن خوش آمد گویی به جمع حاضر تلاش برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و الگو قرار دادن رفتار و سیره عملی شهدا را در جامعه و نسلهای بعد لازم دانست و تاکید کرد که هرچه در این زمینه تلاش شود باز کم است و این وظیفه اصحاب هنر است تا بتواند فرموده مقام معظم رهبری را در باره اینکه زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست، جامع عمل بپوشاند.

رونمایی از مستند عزیز بلد و کتاب سردار سامرا +عکس
بعد از سخنان آقای زائری، حجت الاسلام و المسلمین سید حامد جزایری فرمانده تیپ سرایا الخراسانی که در عراق و سوریه ب عنوان یکی از موفق ترین گردانهای حشد العشبی با دشمنان و گروهک مزدور تکفیری داعش مبارزه می کرد به پشت تریبون آمد و از دلاورمردیهای سردار قهرمان حاج سید حمید تقوی فر در عراق و سوریه نکاتی را بیان کرد.

سید حامد با بیان اینکه حاج حمید تقوی به عنوان تشکیل دهنده و موسس سرایا الخراسانی بود گفت این مرد در عراق و برای مردم عراق خدمات بسیار ارزنده ای انجام داد که هیچ قلم و وسیله ای توان بیان خدمات خالصانه مجاهدت ایشان را ندارد.

رونمایی از مستند عزیز بلد و کتاب سردار سامرا +عکس
جزایری ضمن تشکر از عوامل ساخت مستند عزیز بلد گفت: دوستان تهیه کننده این مستند زحمات بسیار زیادی کشیده اند و هرچند کار کردند و ساختن این گونه مستند ها در شهر عراق و در بهبوهه جنگهای شهری و میدانی کار بسیار سختی است ولی خوشحالم که در رونمایی از این فیلم شخصا حضور دارم.

پس از صحبتهای حجت الاسلام و المسلمین سید حامد جزایری چراغهای تالار گفتگو به مدت ۳۰ دقیقه خاموش گردید و حضار مشغول به تماشای این مستند شدند.

رونمایی از مستند عزیز بلد و کتاب سردار سامرا +عکس
بعد از نمایش فیلم مجری برنامه از مهمانان و همسر شهید خواست تا برای رونمایی از کتاب سردار سامرا به روی سن بیایند و با ذکر صلوات پرده از روی کتاب سردار سامراء براشته شد.

در آخر این جلسه حضار با گرفتن عکس یادگاری و قرائت فاتحه جلسه را ترک کردند.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس