فوتبال یک جریان سیال و متاثر از دانش روز است و آنانکه علمی‌تر و موشکافانه‌تر به آن نگریستند، نتایج بهتری کسب کردند. نحوه بازی پرسپولیس نشانگر رویکرد این تیم به فوتبال علمی و مدرن است.

به گزارش مشرق، صرفنظر از اینکه برانکو ایوانکوویچ مربی پرسپولیس است و به دور از جهت‌گیری‌های رنگی، پروفسور این روزها مرد اول فوتبال باشگاهی کشور است. بی آنکه قصد بزرگنمایی برانکو را داشته باشیم - که البته عملکرد خوب این مربی با توجه به وضعیت ضعیف مربیان داخلی، بیشتر هم به چشم می آید- باید بپذیریم او به فوتبال ایران خدمت می کند.

این روزها اگر پرسپولیس خوب بازی می کند بی دلیل به خوب بازی نکردن بازیکنانش نیست. تا پیش از این بازیکنانی مانند محمد انصاری و محسن مسلمان در فوتبال ایران اصلا به چشم نمی آمدند. کمال کامیابی نیا یک بازیکن معمولی بود و مهدی طارمی به این سطح از موقعیت‌سازی و موفقیت نرسیده بود. اکنون وضعیت این بازیکنان را مرور کنید. آیا این خدمتی نیست که برانکو به فوتبال ایران کرده است؟ انصاری با ادامه این روند بی تردید به تیم ملی ایران دعوت می شود. اتفاقی که پیش از این برای کامیابی نیا افتاده است. فقط فکر کنید اگر برانکو مربی پرسپولیس نبود، آیا این بازیکنان می توانستند به چشم بیایند؟

پرسپولیس در بازی با استقلال خوزستان به جرات شاید بتوان گفت بهترین بازی فصل خود را انجام داد. گل اول این تیم محصول یک کار تاکتیکی بود؛ اتفاقی که در فوتبال ایران کمتر رخ می دهد. و این بازی درست در آستانه سال جدید میلادی بود.

تعدد پاس های بازیکنان پرسپولیس و روند ۱۱ بازی شکست ناپذیری این تیم نشان می دهد که اتفاقی درون این تیم رخ داده است؛ اتفاقی که در روز بحران تماشاگر، بیش از ۳۰ هزار نفر را به ورزشگاه می‌کشاند. پرفسور پیشینه خوبی در فوتبال ایران دارد. یک قهرمانی با تیم امید در خاک کره جنوبی (بازی های آسیایی ۲۰۰۲)، سومی با تیم ملی در جام ملتهای آسیا ۲۰۰۳ و راهیابی به جام جهانی ۲۰۰۶ با تیم ملی ایران، کارنامه این مربی آرام و متشخص این روزهای فوتبال ماست.

این مربی هرگز داعیه ایرانی دوستی نداشته اما شاید جزو انگشت شمار مربیانی باشد که باعث سربلندی ایران و ایرانی در میدان‌های بین المللی شده است. در کارنامه برانکو پیروزی ۴ بر ۳ مقابل کره جنوبی در چین - که یکی از بهترین و کلاسیک ترین بازی‌های تاریخ فوتبال ایران است - دیده می شود. برانکو به مانند گوهری است که باید برای فوتبال ایران عزیز داشته شود چون جریانی را به فوتبال ما منتقل کرده که بی تردید تاثیرش را بر روی دیگر تیم ها هم خواهد گذاشت.

باید در آغاز سال جدید از پروفسور تشکر کرد که در کمتر از ۱۰ ماه حضور در فوتبال ایران، اینچنین روند رو به رشدی را بر فوتبال کشور حاکم کرده است. فوتبال ایران در کنار مربیان جوان و جویای موفقیتی چون عبدالله ویسی، یحیی گل محمدی و منصوریان، نیاز به برانکوهای بسیاری دارد تا فلسفه فوتبال مدرن را بر آن حاکم کنند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حسین ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۱
    0 0
    لطف کردید با این نوشته خوبتان بدون تعصب رنگی پرسپولیس بعد از آقای دنیزلی و شاید هم بهتر فوتبال را خوب بازی میکند حداقل با فکر و منطق زیبای فوتبال نه زیر توپ زدن.
  • حمید عاشق پرسپولیس ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۱
    0 0
    واقعا برانکو پروفسور فوتباله اگ بهش فرصت بدن از پرسپولیس تیمی میسازد در حد لالیگا
  • milad ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۱
    0 0
    برانکو با این تیم جوون که حدود نیمی از تیم این فصل اضافه شدن روند رو به رشدی داشته و واقعا به این میشه گفت مربی از نکات مثبت دیگه برانکو هم اخلاق حرفه ای و بدون حاشیه بودنشه
  • سعید ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۱
    0 0
    کاملا مشخصه خبر بدون تعصب رنگی نوشته شده!! 30هزار نفر بخاطر بازی خوب نیومدن بلکه به خاطر رایگان بودن بازی اومدن.
  • علی ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۱
    0 0
    انتقاد استقلالی ها از پرسپولیس برانکو بخاطر حسادت است و لاغیر.
  • سعيد ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۱
    0 0
    من از تماشاگران حاضر در ورزشگاه و يك استقلالي هستم و به آقاي برانكو تبريك ميگم
  • سعید ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۱
    0 0
    جناب برانکو یه جنتلمن واقعیه. نظم و دیسیپلینرو بر تیم پرسپولیس حاکم کرده و شدیدا مخالف بازیکن سالاری و دخالت مدیریت در امور فنی تیمه از طرفی آرامش و نظم رو به تیم برگردوند و پیام صادقیانو کنار گذاشت.پرفسور یه درکنار دانش مربیگری یه روانشناس فوق العادست.در کل تیم پرفسور آدمو یاد پرسپولیس دهه شصت میندازه.تیمی جوان که اگر بنگر و نورمحمدی رو در نظر نگیریم میانگین سنی تیم حتی به 22سال میرسه.این تیم لیاقت قهرمانیرو داره اگر اشتباهات ابتدای فصل داوری به ضرر پرسپولیس نبود الان صدرنشین مطلق لیگ با فاصله امتیازی حداقل 6یا7 امتیاز با تیم دوم جدول رده بنده پرسپولیس بود نه استق لال

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس