وزیر خارجه مصر در سفری از پیش اعلام نشده برای رایزنی با مقامات سعودی وارد ریاض شد.

به گزارش مشرق به نقل از المیادین، «احمد ابوزید» سخنگوی رسمی وزارت خارجه مصر گفت که سامح شکری وزیر خارجه این کشور روز چهارشنبه در سفری رسمی برای مشورت و رایزنی با مقامات سعودی درباره روابط دوجانبه و مسائل مختلف منطقه ای از جمله سوریه، لیبی، و یمن وارد این کشور شده است.

وی افزود: شکری در این سفر با محمد بن نایف ولیعهد عربستان، محمد بن سلمان جانشین ولیعهد و وزیر دفاع عربستان، و عادل الجبیر وزیر خارجه این کشور دیدار می‌کند.

سخنگوی وزارت خارجه مصر تاکید کرد که روابط دوجانبه و راهکارهای تقویت و پیشرفت آن در تمامی زمینه ها، از جمله مهمترین محورهای مذاکرات شکری با مقامات سعودی است.

به گزارش المیادین سفر شکری به عربستان ناگهانی و بدون اعلام قبلی صورت گرفته است.

وزیر خارجه مصر قبل از عزیمت به ریاض گفت هیچ میانجیگری از جانب عربستان بین قاهره و آنکارا وجود ندارد.

وی در عین حال گفت که  تقریبا این قطعیت وجود دارد که عربستان برای پر کردن شکاف بین مصر و ترکیه تلاشهای خستگی ناپذیری انجام می دهد.

به گزارش المیادین، سفر وزیر خارجه مصر به ریاض در راستای تلاشهای عربستان برای رفع نگرانی های مصر از سیاستهای ترکیه بویژه در ارتباط با روابط آنکارا با اخوان المسملین و حمایتهای مالی و لجستیکی این کشور از آنها صورت گرفته است.

همچنین نگرانی های مصر از تلاش ترکیه برای یافتن جای پایی در غزه  از طریق مذاکرات با اسرائیل و دخالتهای ترکیه در لیبی و حمایت این کشور از گروه‌های تروریستی که تهدیدی مستقیم برای امنیت ملی مصر به شمار می رود، از جمله دلایل دیگر سفر شکری به عربستان است.

علی رغم اینکه سامح شکری برگزاری هرگونه نشست با مقامات ترکیه  که در حال حاضر در ریاض هستند را تکذیب کرده است، اما این امر بعید نیست. بویژه اینکه عربستان تلاش می کند از طریق آرام کردن برخی از نگرانی های قاهره در قبال سیاستهای ترکیه، مصر را به صورت مستقیم وارد ائتلافهای خود کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس