کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان (UNHCR)‌ اعلام کرد: بیش از یک میلیون پناهجو و مهاجر از آغاز سال 2015 از راه دریا به اروپا رسیده‌اند.

به گزارش مشرق، در اطلاعیه کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان آمده است: بیش از 80 درصد از یک میلیون و 573 نفر به یونان رفته‌اند که اکثریت آنان وارد جزیره «لسبوس» شده‌اند.

همچنین حدود 844 هزار نفر از ترکیه به یونان سفر کرده‌اند و تعداد دیگری بیش از 150 هزار نفر با عبور از دریای مدیترانه خود را از لیبی به ایتالیا رسانده‌اند. بحران مهاجرت از زمان جنگ جهانی دوم شدیدترین و جدی ترین بحران بوده است.

در بررسی کمیساریای عالی سازمان ملل آمده است تعداد افرادی که از طریق دریا اقدام به مهاجرت کرده‌اند از آمار سال 2014 که اندکی بیش از 216 هزار نفر بوده، افزایش قابل توجهی یافته است.

همچنین اکثریت افرادی که در تلاش بودند با به خطر انداختن زندگی خود دست به سفر دریایی بزنند برای فرار از جنگ،‌ خشونت و وضعیت نامطلوب کشور خود مجبور به این کار شده‌اند. حدود 49 درصد از افرادی که از طریق دریای مدیترانه دست به مهاجرت زده‌اند از سوریه و 21 درصد از افغانستان بوده‌اند.

به گزارش شبکه خبری بی‌بی‌سی، همچنین تعداد پناهندگانی که در دریا غرق یا مفقود شده‌اند اکنون 3735 نفر اعلام شده است.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس