به‌تصویر مرتبط و عدد حک شده روی آن نگاه کنید. این عدد نمایانگر شاخص میزان آلایندگی هوای تهران است که دیروز هشتم دی ماه 1394، به عدد 460 رسیده، یعنی 160 درجه بیشتر از میزانی که بتوانیم شاخص آلایندگی را جز دسته "خطرناک” طبقه بندی کنیم.

 به گزارش مشرق، به‌تصویر زیر و عدد حک شده روی آن نگاه کنید. این عدد نمایانگر شاخص میزان آلایندگی هوای تهران است که امروز هشتم دی ماه 1394، به عدد 460 رسیده، یعنی 160 درجه بیشتر از میزانی که بتوانیم شاخص آلایندگی را جز دسته "خطرناک” طبقه بندی کنیم.
 
با اپلیکیشن

پدیده وارونگی و در پی آن آلودگی شدید هوا در پایتخت، امسال به حدی شدید بود که تعطیلی چند روزه مدارس را در پی داشت و بنابر گزارشات وبسایت کنترل کیفیت هوا، هنوز چیزی از میزان آن کاسته نشده است.
 
یکی از دلایل استمرار این آلودگی، استفاده شهروندان تهرانی از خودروهای شخصی به جای وسائل نقلیه عمومی است که بنابر گفته متخصصین امر، در صورت ادامه این رویه شاهد افزایش این میزان آلایندگی در هفته های آینده خواهیم بود.
 
شرکت کنترل کیفیت هوای تهران برای هشدار به شهروندان تهرانی، اپلیکیشنی تحت عنوان "هوای تهران” طراحی کرده تا شاید با ارائه آمار و ارقام وحشتناک این آلودگی، بتواند لزوم استفاده از وسائل نقلیه عمومی به جای خودروی شخصی را در این وضعیت قرمز و بحرانی به گوش پایتخت نشینان برساند.
 
 
"هوای تهران” آمار و اطلاعاتش را در چهار صفحه مجزا به شما ارائه می کند: صفحه کیفیت هوای امروز، صفحه کیفیت هوای هفته گذشته، صفحه کیفیت هوای ماه پیش و صفحه معرفی شاخص AQI (میزان آلایندگی هوا)
 
با اپلیکیشن
 
بعد از اتصال به اینترنت و ورود به اپ، "هوای تهران” با اتصال به دیتابیس شرکت کنترل کیفیت هوای هوای تهران، وضعیت هوای امروز را به طور لحظه ای با شاخص AQI به شما نشان می دهد. حتی غلظت تک تک ترکیبات آلاینده خطرناک همچون مونو اکسید کربن، سرب و گوگرد دی اکسید در هوا را می توانید در همین صفحه مشاهده کنید.
 
اگر در مورد شاخص اندازه گیری وضعیت هوا اطلاع ندارید، باید بگوییم که شاخص AQI میزانی برای سنجش آلودگی هواست که تأثیر آن را بر سلامتی انسان نشان می دهد که با فشردن آیکن i در این اپلیکیشن، می توانید از درجه بندی های آن (از پاک تا خطرناک) مطلع شوید.
 
دو صفحه دیگر، یعنی کیفیت هوای هفته گذشته و ماه گذشته هم امکان مقایسه را برایتان فراهم کرده اند تا به عمق فاجعه و افزایش آلودگی پی ببرید. اما شاید مهم ترین و ارزشمندترین قابلیت این اپلیکیشن، هشدارهای سلامتی و نکات علمی و اجتماعی ای باشد که با فشردن آیکن قلب در اختیارتان قرار می دهد.
 
در واقع هدف از توسعه "هوای تهران”، فرهنگ سازی و اطلاع رسانی به شهروندان تهرانی بوده تا بیشتر به سلامتی خود و هوایی که روزانه تنفس می کنند، توجه داشته باشند. کلیه اطلاعات این اپلیکیشن قابل اشتراک گذاری اند، تا بتوانید افراد بیشتری را از وضعیت بد هوا مطلع کنید و در تشویق مردم به کاهش استفاده از وسائل نقلیه شخصی نقش داشته باشید.
 
"هوای تهران” به صورت رایگان برای اندروید و iOS منتشر شده و اگر اپل واچ داشته باشید، می توانید اطلاعات اپلیکیشن را روی مچتان تماشا کنید.
 
برای دانلود نرم‌افزار فوق از لینک‌های زیر استفاده کنید.

با اپلیکیشن

با اپلیکیشن

 منبع: دیجیاتو

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس