کد خبر 515392
تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۳۹۴ - ۰۴:۱۶

فرمانده انتظامی استان البرز گفت: همکاری‌های پلیس البرز، اینترپل ناجا و پلیس ترکیه به دستگیری گروگان‌گیران و آزادی گروگان ایرانی در خاک کشور ترکیه منجر شد.

به گزارش مشرق، سردار بخشعلی کامرانی‌صالح اظهار کرد: در پی شکایت فردی به پلیس آگاهی استان البرز، مبنی‌بر اینکه برادرش از سوی چند قاچاقچی گروگان گرفته شده است، بلافاصله پیگیری موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

 بنابر اظهارات شاکی پرونده، فرد ربوده‌شده قصد عزیمت غیرقانونی به یکی از کشورهای اروپایی از خاک کشور ترکیه داشت اما سوابق خانوادگی و نیز متمول‌بودن برادر وی از سوی یکی از همراهانش در اختیار یک باند تبهکار بین‌المللی ‌در کشور ترکیه قرار می‌گیرد که همین امر زمینه اخاذی را فراهم می‌کند.

 فرمانده انتظامی استان البرز خاطرنشان کرد: به‌محض خروج برادر شاکی از مرز کشور، گروگان‌گیران با انتقال وی به نقطه نامعلومی در کشور ترکیه، به‌صورت اینترنتی با خانواده‌اش تماس گرفتند و با ارسال فیلم ویدئویی از شکنجه‌شدن وی و تحریک احساسات خانواده‌اش، درقبال آزادی برادر شاکی، مبلغ ١٠‌ میلیارد ریال از خانواده وی طلب کردند.

 کامرانی‌صالح با اشاره به تشکیل تیمی مجرب، بیان کرد: باتوجه به اهمیت موضوع، پرونده در اختیار مقام قضائی قرار گرفت که بازپرس اعلام کرد باتوجه به اینکه جرم در کشور ترکیه رخ داده است و متهمان هم در ایران حضور ندارند، باید این موضوع از طریق هماهنگی با دستگاه قضا و پلیس بین‌الملل در آن کشور پیگیری شود.

 این مقام انتظامی ادامه داد: باتوجه به نگرانی‌های شدید خانواده فرد ربوده‌شده و حساسیت موضوع،  پرونده در اختیار پلیس بین‌الملل ناجا قرار گرفت که بلافاصله مذاکرات آنی از طریق این پلیس با مأموران اینترپل کشور ترکیه و نیز هماهنگی‌های لازم جهت رهایی گروگان انجام شد.

فرمانده انتظامی استان البرز گفت: خوشبختانه ظرف مدت ٧٢ ساعت پس از وصول شکایت، با همکاری اینترپل ایران و ترکیه، چهار متهم پرونده که دو نفر آنان ایرانی و دو نفر دیگر تبعه کشور افغانستان بودند، دستگیر شدند و فرد ربوده‌شده در صحت و سلامت کامل آزاد شد.

منبع: پارسینه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمدحسین ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۹
    0 0
    تقدیروتشکرازاقتدارپلیس.
  • کیا ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۹
    0 0
    اگر پولدار نبود هم همین سرعت عمل بکار گرفته می شد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!
  • حسن ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۹
    0 0
    دست پلیس ایران و ترکیه درد نکنه.
  • ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۹
    0 0
    جواب خیر .
  • فرهاد ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۹
    0 0
    البته واضح و مبرهن است که علم بهتر از ثروت و پول میباشد الکی مثلا من خنگولم خخخ شایدم باشم ووییییییی
  • ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۹
    0 0
    اگر پولدار نبود که اصلا گروگان نمی گرفتنش
  • ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۹
    0 0
    حالا اینهمه از ترکیه بد گویی کنین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس