استاندار تهران گفت: هیئت‌های اجرایی در استان تهران آماده‌اند تا به محض ارائه پرونده‌ها از سوی مراجع 4گانه، بررسی صلاحیت‌ها را آغاز کنند.

به گزارش مشرق، سیدحسین هاشمی استاندار تهران؛ در خصوص چگونگی انتخاب اعضای هیئت‌های اجرایی در جریان انتخابات اظهار داشت: براساس قانون برای هیئت‌های اجرایی در هر حوزه 30 نفر از معتمدین محل انتخاب می‌شوند که در این انتخاب باید شاخص‌هایی که فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها اعلام کرده‌اند، معیار قرار گیرد.

استاندار تهران با بیان اینکه این 30 نفر باید از سوی هیئت نظارت تایید شوند، افزود: آنان باید از میان خودشان 8 نفر  را برای هیئت‌های اجرایی انتخاب کنند، این هیئت 5 نفر علی البدل دارد تا در هنگام بروز مشکل و غیبت یکی از اعضا، جایگزین در نظر گرفته شده و تشکیل جلسه هیئت اجرایی امکان پذیر باشد.

هاشمی با اشاره به اینکه خوشبختانه در کل استان تهران هیئت‌های اجرایی شکل گرفته‌اند، ادامه داد: هیئت‌های اجرایی در استان تهران آماده‌اند تا به محض ارائه پرونده‌ها از سوی مراجع 4گانه، بررسی صلاحیت‌ها را آغاز کنند.

وی در خصوص شرایط انتخاب هیئت‌های اجرایی بیان کرد: اعضای هیئت‌های اجرایی باید خوش نام، با تجربه، متدین و از رویه اعتدالی برخوردار باشند و در مواقع فشار تحت تاثیر قرار نگیرد و استقلال رای داشته باشد.

هاشمی با اشاره به اینکه در تمام حوزهای انتخابیه تهران این موضوع به خوبی لحاظ شده است، خاطر نشان کرد: مراحل انتخابات، الکترونیکی است اما هنوز در مورد رای گیری و شمارش آرا شورای نگهبان و وزارت کشور مطلبی را اعلام نکرده‌اند.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس